|
|||||||
| Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nikon D40Mannen min har pratet om at han ønsker seg et digitalt speilreflekskamera, da han ikke er spesielt fornøyd med bildene vi får med kompaktkameraet vårt.
|
|
|
#2 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nikon D40Vi har NIkon d40 på jobb, og jeg liker kameraet veldig godt. Lite og lett (til spilrefleks å være) og det tar veldig fine bilder. Har selv et d70s, og kan ikke si jeg merker særlig forskjell, annet et at jeg har et objektiv på d70'en som dekker et større område (vidvinkel til zoom).
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Nikon D40D40 er et helt greit kamera. Om han trenger noe mer avansert kommer litt an på hvor vant han er til speilreflekskamera og hvor avanserte muligheter han føler behov for. Men hvis han er en type som tar snapshots av venner og familie, og ikke har fotografering som hobby er d40 absolutt bra nok. En 18-200-linse ville vært mer håndterlig enn en sånn kombipakke. Ekstern blitz, minnekort og kameraveske ønsker man seg i tillegg.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Nikon D40Burde jeg heller kjøpe et Nikon D60 da kanskje, med bare den ene linsa, så kan han heller kjøpe seg en sånn fantastisk linse selv? Og så kan jeg ønske han det andre tilbehøret?
|
|
|
#6 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nikon D40Kan ikke se noen opplagte forskjeller mellom de to siste tilbudene du linket til, men har ikke finlest. Ser i utgangspunktet ut som samme kamera med samme linse..?
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Nikon D40Jeg går for et Nikon D60 jeg, takk for tips og hjelp!
|
![]() |
|
|