|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Å fly med funksjonhemmet barnNoen som vet hvordan det fungerer når man vil ut og kjøre fly med et barn som er multifunksjonshemmet og helt avhengig av hjelp til å sitte, da han ikke har kroppskontroll overhodet? Han kan altså ikke sitte direkte i et flysete.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Å fly med funksjonhemmet barnJeg tror du må ta kontakt med det aktuelle selskapet og høre med reglene deres. Det virker som om ulike selskap har ulike regler får håndtering av passasjerer som trenger assistanse.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å fly med funksjonhemmet barn
Sukk, det var noe slikt jeg var redd for ja. :tilhenger av enkle løsninger:
|
|
|
#5 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å fly med funksjonhemmet barnVi fløy mye da den eldste var nyfødt, og bar henne stort sett i bilstolen. Vi måtte argumentere for å spenne fast bilsetet med henne i, fremfor å ta henne på fanget med ekstrasele. Flyvertinnen var forsåvidt helt enig i at det var sikrere å ha henne i setet, men hun måtte ta det med kapteinen og i det hele tatt.
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Å fly med funksjonhemmet barnJeg skjønner ikke at det skal være noe problem. Han kan jo ikke sitte alene uten støtte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å fly med funksjonhemmet barnDet er fint plass til bilsetet hans i et flysete, ja - og det er uaktuelt å sitte med ham på fanget under en flytur, da han er en lang, lang gutt, veier 19 kg dødvekt og er vekselsvis hypoton og vekselsvis spastisk. He he - det hadde blitt en noe interessant flytur.
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Å fly med funksjonhemmet barnVil dere forresten kunne få betalt for assistent med på ferietur? For det burde man jo egentlig.
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Å fly med funksjonhemmet barn
Det er vel litt på hvor flink man er til å argumentere for seg + hvilken kommune man bor i det? Jeg vet om ei som har hatt med seg assistent til syden flere ganger iallefall. (mor har og vært med da)
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Å fly med funksjonhemmet barnSøstrene min og sønnen hennes fikk godkjent assistent med når de skulle til syden en gang. Kommunen var villige til og betale lønn til assistenen, men de måtte betale for reise og opphold for assistenten selv, så da droppet de hele greiene og dro uten assistent. 14 dager på all-inclusive 5 stjerners hotell koster litt for en ekstra voksen i 2 uker midt i fellesferien. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å fly med funksjonhemmet barnFlott om du gidder spørre, Elisabet!
|
![]() |
|
|