|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Bergen på 17. mai?Vurderer å skippe hele skole17maidritfeiringen og ta ungene med til Bergen, om nå Emma vil da, selvsagt.
|
|
|
#2 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Bergen på 17. mai?Ingenting slår Bergen på 17 mai..
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 28-04-09 kl 12:07. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bergen på 17. mai?Jeg er ganske sikker på at det pleier å være tivoli på Nygårdstangen 17.mai. Når der er sagt, vi har ikke feiret 17.mai i sentrum på 6 år. Er pyton å gå der med unger: fullstendig kaos. Vi "mistet" eldstemann sist gang, så det er mulig vi har litt dårligere erfarining med sentrumsfeiring enn de fleste andre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Bergen på 17. mai?
Sist redigert av Mex : 28-04-09 kl 14:24. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bergen på 17. mai?Hmmm. Emma vil til byn, heldigvis. Kanskje jeg burde lånt en vogn da, om det er fyrverkeri og sånt om kvelden.
|
|
|
#7 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Bergen på 17. mai?FOr ikke å glemme togene.. æh... PROSESJONENE!
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bergen på 17. mai?Vel, nå har jeg booket rom til oss fra lørdag til mandag.
|
|
|
#10 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Bergen på 17. mai?hvor stort er barnet?
|
|
|
#11 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bergen på 17. mai?Du maa faa tak i det offisielle 17. mai programmet. Der er det oversikt over ulike arrangementer. Det er klatrestenger paa Festplassen og rokonkurranse paa Vaagen paa ettermiddagene om jeg ikke husker helt feil. Ogsaa er det jo et must aa se Direksjonsmusikken fra NHH som har konsert OPPI fontenen foran Hotell Norge. Sist redigert av liefje : 28-04-09 kl 21:27. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bergen på 17. mai?Takk for tips. Har booket på Scandic, så jeg håper vi slipper unna verste bråket 16. Og da antar jeg vi får frokost også, hehe.
|
|
|
#13 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Bergen på 17. mai?Mitt mål for dagen når jeg bodde i Bergen, var å splitte et buekorps. Hehe. Men det tørr jeg egentlig ikke skrive under fullt nick.
|
|
|
|
#15 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bergen på 17. mai?
Hvis du står ved teateret skal du få med deg begge togene. Men dere bør være der en god stund i forveien for dere skal være sikre på å få plass helt foran. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bergen på 17. mai?Utenfor hovedinngangen, tenker du på, ned mot den blå steinen?
|
|
|
#17 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bergen på 17. mai?På fortauet foran parken som ligger nedenfor teateret. Ev. utenfor Deli De Luca, Cafe Opera, 7Eleven og de andre stede rundtomkring der. Det er satt opp sperringer så man ser hvor toget skal gå. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bergen på 17. mai?Ah, supert. Ligger programmet på nett et sted, tro? BT sine sider, kanskje? Og når du sier god stund i forveien, hva betyr det? En time, mer?
|
|
|
#19 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bergen på 17. mai?Tror det er lagt opp til at man skal kjøpe programmet. Koster rundt 20 kr. Dette selges på forhånd så hvis jeg husker på det kan jeg legge inn tidspunktet prosesjonen starter. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bergen på 17. mai?Jeg har spiller i korps og har spilt i hovedprosesjonen de siste 20 årene sånn ca. så jeg har jo litt peiling kan man si.
|
![]() |
|
|