Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 00:41   #801
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Fantastisk kjole! Og jenten.

Gammel 30-04-09, 14:07   #802
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Tusen takk!!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 30-04-09, 14:38   #803
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Dette er "Frøken Øistein".
Sydd av følgende:
- 1 stk herregenser, type Djuice reklamegenser, str XL, "arvet" fra Øistein.
- 1 stk baby t-skjorte str 74 avlagt fra Aleas tid som baby.
- 1 stk vintage knapp
- en liten bit svart ribb fra restekurven.
HOW TO bildeserie på hvordan jeg gjorde det, ligger i bloggen min.

Kjolen ble litt kortere enn planlagt, men det gjorde faktisk ikke noe. Ble kul som kjoletunika også.
Til sommeren blir den jo “hur lecker som helst” med hvite knestrømper til og søte små pink sandaler (ut og kjøpe!)

Er veldig glad for at Øistein (kompis) ikke ville ha denne reklamegenseren lenger, for fargen er utrolig herlig (særlig mot pink) og stoffet (ekstra myk isoli) er mykt og godt.

BONUSBILDE... bare for at hun er såååå søt..

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 30-04-09, 14:49   #804
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

For en herlig genserkjole!

Gammel 30-04-09, 20:14   #805
tess1
Aktiv

Medlem siden: Oct 2008
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Herlig! skal gå på jakt i mannen klesskap en dag ser jeg.

tess1 er ikke aktiv  
Gammel 03-05-09, 13:49   #806
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

10 minutters redesign genser "LL Cool Dog"

Jeg holder på med ett par prosjekter som tar litt tid, så
jeg har mistet litt sygnisten i helgen.. det må repareres
fort og galt, så jeg trengte ett superkjappt prosjekt i
morgentimene mens ungene så Barne-TV.
Nathaniel syns virkelig det var hans tur å få noe nytt
nå, for han hadde jo ALDRI fått noe… haha… vi har ingen dramaqueen i hus jaffal…

Jeg fant en genser i str 110 (5 år) som var blittt for liten.
Den har verdens fiiineste grønnfarge, samt en kul tekst inntakt; ergo perfekt utgangpunkt til mitt lille 10-minutters prosjekt.

Mål for arbeidet: Forelenge levetiden på en fin genser,
samt sette mitt preg på den og gjøre den gøy å bruke.

Tilgjengelig materiale: - 1 stk genser str 110
- Hvit ribb
- grønn knapp

Siden jeg har en bunke med ferdig tegnet og grovt
utklippede applikasjoner, valgte jeg en som jeg syns
passet til teksten på genseren.
Da denne var strøket på hvit ribb og klippet ut, gjensto
det å klippe ut to armribber str 16x16 cm.
En grønn matchende knapp måtte rotes frem fra
knappeskrinet.
Så var man klar til å sy sammen.

Hva jeg gjorde:
- sprettet opp coversømmen som var på ermene, strøk
ut bretten og klippet bort 1 1/2 cm ytterst.
- Sydde sammen ribben til rør, brettet og overlocket
dem fast i ermslutten, rette mot rette.
- Applikerte på hunden med enkle applikasjonssting.
Brukte grønn tråd for å fremheve den litt mer.
- Sydde på grønn knapp slik at hunden fikk seg ett par
kule solbriller.

Taddaaa!!

Genseren er blitt en ca str 122 og kan brukes lenge ved å brette ribben i ermene.
Gutten er strålende fornøyd og bruker den i skrivende stund.

Angående kua så har den en egen hitorie som kan leses i bloggen min.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-05-09, 21:34   #807
tess1
Aktiv

Standard

Stilig den ble!

tess1 er ikke aktiv  
Gammel 04-05-09, 00:00   #808
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den ble kjempe kul! Liker veldig godt hunden!

Gammel 05-05-09, 20:55   #809
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Where did the sun go?"

For liten body str 86 ble klippet opp og tilført nye farger og stoffer og VIPS så hadde vi en deilig sommerkjole i herlige farger.

Detaljbilder og fremgangsmåte finner du i BLOGGEN min.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 05-05-09, 21:10   #810
tess1
Aktiv

Standard

Nudeli som snuppa mi ville sagt.

tess1 er ikke aktiv  
Gammel 06-05-09, 23:36   #811
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelige redesignklær, Shamu! Og så grei du er som deler fremgangsmåten med oss!

Gammel 07-05-09, 16:20   #812
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Shamuskjørt "Fairytale"

Jeg er inspirert av GrandPrix i dag! :lykke:
Vi vinner,sant?!

Flere bilder og detajer, tekst og mimring i bloggen min.
Foret skjørt med applikasjon og ribb i livet.

Str. 38 (Lengde 50 cm)

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 11-05-09, 16:10   #813
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Nydelig!

Gammel 12-05-09, 00:59   #814
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Mer info og bilder i BLOGGEN min.

"Kule Olgas Rock n'Roll"

Dette stoffet har vært en STOR gjestepute for lenge siden… det er så lenge siden at stoffet har begynt å glemme sine gamle kunster; som dekorativ søvnterapeut.

Jeg fant det på Fretex der det sov inneklemt mellom to øglibøgli 90-talls dynetrekk.. totalt misplaced! Makan altså!
Jeg reddet det før det avgikk med døden, og har herved lovet det ett nytt liv med fart og spenning.

Veske har det blitt, og den elsker musikk!
Litt Rock hver dag, så har du sikret den ett godt og morsomt liv – til gjengjeld har den lovet å aldri gjemme nøklene dine eller lipglossen.

Vesken har to hanker, er foret og er rett og slett KUL!

"Åse Marthes Bed Time Story"

Jeg fikk ett dynetrekk her for en stund siden. Ett vakkert dynetrekk; enkelt men med sarte søte og vårlige farger.
Dynetrekket oser koselige kveldstunder med eventyr og hjemmebakte boller.
Nå har sengetøyet selv blitt en liten natta historie; det har fått ett nytt liv som veske til en annen dame eller jente. Mulig hun også heter Åse Marthe og baker boller og leser nattahistorier for barna sine..

Uansett så kan vesken brukes til hva det måtte ønske, men jeg tror jeg kan si ganske sikkert, veldig faktisk… at den blir glad om den får bære hjemmelagte boller i seg, bare en gang…

Vesken har to hanker, er foret og har applikasjon av vintage stoffer fra loppis samlingen min… Oi, enda mer sjel..
Jeg tror man blir lykkelig av å bære denne skatten.

"Klaus Henriks Ballade"

Når man drømmer om skogen, kjenner lukten av vårblomstene i vinden, klør i nesa av vårfrisk pollen og registrerer årets første vepsestikk på vinterblek hud… Da er det VÅR!
Om man da het Klaus Henrik, da kunne man tatt seg fri fra jobben, syklet ut i skogen på ustøe litt for store hjul og sunget av full hals på en vakker ballade om våren.
Jeg tror faktisk man kunne diktet den selv, inspirert av maur og skogssopp!

Vesken er sydd av vintage mykt og deilig stoff som har vært sengetøy.. jeg tror ikke Klaus Henrik har sovet i det, men vi kan jo late som.
Vesken har to hanker og er pyntet med en appliksjon av fleece som igjen har fått en vintage knapp som den berømte prikken over i’en.
Hvitt stødig stoff inni vesken gjør vesken god til å bære tunge saker som årets første jordbærkurver, eller rett og slett en bok og en cola, eller en vannmelon om du virkelig vil teste den ut.

"Stine Lise og Sofaputene"

Noen stoffer drømmer om hva de skal bli, akkurat som vi gjør. Stoffer har også sjel må vite.
Dette stoffet drømte om å bli sofaputer hos Stine Lise, en gang, en dag.
Sånn ble det ikke… hu mor kjøpte stoffet og la det på vent.
Det fikk ligge i skapet og modne og godgjøre seg.. helt til nå.
Endelig så vi lyset, stoffet og jeg… Trine Lises sofaputestoff fikk en fremtid som veske! Hurra!!

Om damen som skal bære vesken heter Stine Lise eller Monika spiller ingen rolle… Stoffet har nemlig fått en ny drøm, som er i ferd med å gå i oppfyllelse…
Det drømmer om å få være en fin veske som får ligge og kose seg på noen andre fine sofaputer… en søndag.

Vesken har to hanker og er foret.
Den har også fått en fin applikasjon i front slik at den blir spennende og dekorativ, på sofaputene eller på shoppingturen. Blomstene på det ene applikasjonsstoffet har vært del av ett skjørt en gang… kanskje det har danset på en mandag? Hverdagsgleder!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 12-05-09, 10:29   #815
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Utrolig flotte nett min skjønne!

Gammel 12-05-09, 14:10   #816
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tusen takk snuppemor!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 13-05-09, 16:04   #817
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det skjørtet var kjempefint

Gammel 13-05-09, 16:07   #818
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jøss! Så utrolig flotte ting du lager!

Shane er ikke aktiv  
Gammel 14-05-09, 00:45   #819
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tusen takk!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 14-05-09, 00:48   #820
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Redesign kjole, fra str 80 til str 104.
"Forloren Nemo i Bobleparadis"

Grundig forklaring og mer bilder finner du i BLOGGEN min.

Ble den ikke fiiiiiiin!!

Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.