Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å stå i rulletrapp / på rullebånd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor står du i en rulletrapp / på et rullebånd?
På høyre side, om jeg står så andre får gå om de vil 180 92,78%
På venstre side 3 1,55%
Der det passer meg, om andre vil gå forbi må de pent vente gå i sikksakk 6 3,09%
Finnes det noen kotyme på dette? 5 2,58%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-09, 16:25   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Å stå i rulletrapp / på rullebånd

Jeg er stadig forundret over hvordan folk står på slike.

Lurer på om det er en særnosk eller særtrøndersk greie? Fra England er jeg vant til at man står på en side og holder den andre ledig for de som ønsker å gå. Jeg prøver å lære Mazungen å stå på høyre side og ikke stå to i bredden, men det er jammen ikke lett når alle andre står hulter til bulter.

For å se om jeg er sær en liten poll.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:35   #2
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebånd

Jeg stemte "til høyre" for jeg vet hvor irriterende det er å ikke komme lett forbi de som står hulter i bulter og prøver dermed å være eksemplarisk selv, men jeg er fæl til å glemme meg også...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:35   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går som regel. På flyplasser velger jeg å gå ved siden av båndet. Det går like kjapt. Hvis jeg en sjelden gang står i en rulletrapp holder jeg selvsagt til høyre.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:36   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står til høyre nå etter å ha fått en oppvåkning i London for mange herrens år siden. Nå ønsker jeg bare det samme køsystemet - så er lykken fullkommen. (altså: Én felles kø for alle kassene)

Gammel 02-05-09, 16:37   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Selvsagt skal man stå på høyre side og la folk som Skvetten gå på venstre. Det irriterer meg voldsomt når folk bare står i alle kanter altså.

Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:39   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig. Men jeg er også oppdradd fra London ang. dette. Irriterer meg noe grønnj.... når folk breier seg.

Gammel 02-05-09, 16:40   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Selvsagt skal man stå på høyre side og la folk som Skvetten gå på venstre. Det irriterer meg voldsomt når folk bare står i alle kanter altså.

Assholes. Host på dem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:42   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Stå til høyre, gå til venstre. Sånn gjør jeg det.

Gammel 02-05-09, 16:50   #9
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg står på høyre side og går på venstre side. Lærer ungene det samme. Eneste gangen det er vanskelig er når man tar rulletrappen med kundevogn. Det hender av vogna låser seg litt skjevt. Veldig irriterende.

Gammel 02-05-09, 16:51   #10
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Står til høyre, går til venstre

Gammel 02-05-09, 16:52   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Assholes. Host på dem.

Jeg har jo astmahosten min, den høres litt svineinfluensaaktig ut sikkert. :muhaha:

Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:54   #12
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg har jo astmahosten min, den høres litt svineinfluensaaktig ut sikkert. :muhaha:

Hvis vi slår oss sammen og jeg tar med lillebror med hans astmahoste, så skremmer vi vettet av alle som står hulter til bulter

Gammel 02-05-09, 16:54   #13
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stå til høyre, gå til venstre.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:57   #14
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stå til høyre.
Har også fortid fra London, men må si at noes steder i Oslo er man blitt mye flinkere på dette, på Oslo S i rushtia for eksempel. Jeg lærer opp ungene så høylydt jeg kan, uten å rope.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:57   #15
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DollyDuck, her.

Hvis vi slår oss sammen og jeg tar med lillebror med hans astmahoste, så skremmer vi vettet av alle som står hulter til bulter

It`s a date.

Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:03   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg står til høyre, og prøver å lære ungene det også. Stemte likevel Finnes det noen kotyme på dette? siden det virker på meg som om dette ikke er noe som er gjengs i Norge. I Tyskland, derimot: "Rechts stehen, links gehen".

Gammel 02-05-09, 17:07   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

På flytoget har de faktisk begynt med Åpplysningsvideo for Rulletrappgåing nå.

Men ja, man står til høyre og går til venstre.

Gammel 02-05-09, 17:17   #18
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

På City Syd står det faktisk plakater som sier at man skal stå til høyre og gå til venstre, tydeligvis ikke mange som ser det, ellers er det visst bare vanskelig å forstå.

Dette men hvor man står minner meg også om en annen ting, når man holder på å gå seg på folk på gata, hvorfor skal de absolutt gå til venstre for deg? Ville det ikke vært mer naturlig å holdt til høyre, som når man passerer noen med bil feks?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:18   #19
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke være for skråsikker på at jeg ikke kan glemme meg, men jeg tror i alle fall jeg er ganske flink til å stå til høyre. Unntaket er hvis jeg går med Lillemor, da pleier jeg å la henne holde meg i hånda.
Og det hender jeg blir ganske irritert sjøl, når jeg har det travelt og det er umulig å komme forbi folk på et langt rullebånd.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:19   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SELVFØLGELIG STÅR JEG TIL HØYRE! :ROPER:

Men, nei, til vanlig er jeg hun som løper i sikksakk og banner over manglende rulletrappkultur. Spesielt i den ene på Byporten hvor det ikke er noen vanlig trapp man kan løpe opp i stedetfor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.