Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Matmuffins-konsistens - haster !

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 13:21   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Matmuffins-konsistens - haster !

Hjelp ! Har lagd ei matmuffinsrøre her, for første gang. Fikk ei slumpoppskrift hos ei venninne.

Men hvordan skal egentlig konsistensen være ?

Tror min ble for fast, må nok trykke røra ned i formene...

Hva skal jeg ha i for å få den løsere eventuelt ? Egg eller olje eller ??

Får ikke tak i venninna mi nå.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 13:24   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matmuffins-konsistens - haster !

Den skal være kjempetjukk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 13:49   #3
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for svar !

Min var jo kjempetjukk, så jeg brukte røra som den var da jeg leste svaret ditt.

Nå står de i ovnen, blir spennende å se resultatet.

Gammel 08-05-09, 14:20   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De blir sikkert gode! Jeg må ofte steke mye lenger enn angitt, for ellers blir de ikke gjennomstekt. Med så mye fyll vil de uansett virke litt rå, men det kommer seg når de blir avkjølt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 15:19   #5
Left
Passiv

Standard

Røra skal ikke være så tykk at du må presse den ned i forma, men den skal være så fast at du må skrape røra av skjeen og ned i forma.

Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 15:26   #6
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Røra mi var så tykk at jeg tok å formet muffinsene i hendene før jeg la de i formene.
Stekte de ca en halv time på 175 grader og da var de helt gjennomstekte.

Hadde i en pakke soltørkete tomater, nesten en glass med fetaost, og en halv pakke smårettskinke. Ble gode, men hadde nok i for mye tomater, smakte mest det og ble litt for salt. Og kunne nok gjerne hatt i mere annet fyll ja.

Prøver en annen variant neste gang.

Gammel 08-05-09, 15:27   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min "matmuffinsrøre" er mye mer tykk deig enn røre.

Gammel 08-05-09, 15:46   #8
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Jeg kaller den røre, for jeg brukte ikke gjær men bakepulver, og da ble den ikke deigete som en brøddeig f.eks. Lignet egentlig mer på en bunn til ostekake, hvor man blander knust kjeks og smør.

Bruker du gjær, Niobe ?

Gammel 08-05-09, 15:48   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakepulver, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.