|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brannøvelser på skolenEr det vanlig at barna må gå ut i sokkelesten når de har brannøvelse på skolen? Christian kom hjem og fortalte meg at de hadde hatt det i dag og de måtte gå ut i bare sokker. Det regner jo i dag og han ble jo kjempekald på føttene og våt. Må si jeg blir skikkelig irritert.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Brannøvelser på skolenDersom ungene må ta av seg skoene inne på skolen, regner jeg med de har innesko som de bruker? Jeg forstår at skolen nekter unger å måtte stresse med å ta på sko under slike øvelser. Enten bør de da få ha sko på, eller bruke innesko.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Brannøvelser på skolenJa, det er det på skolen til ungene, i hvert fall. Dvs - skolen presiserer igjen og igjen at ungene skal ha innesko nettopp for sånne tilfeller, men de som ikke har det må gå ut uten sko.
|
|
|
#4 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Brannøvelser på skolenOk, må sørge for at han har innesko. Men allikevel. Hva gjør de midt på vintern da med kanskje minus 20. Skal da de som ikke har innesko på gå ut i snøen i f.eks. minus 20 grader?
|
|
|
#5 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolenHer presiseres det at ungene må ha på innesko. Dermed slipper de å løpe ut i sokkene under brannøvelse.
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Brannøvelser på skolenDet er klart de må gå rett ut under brannøvelse, og ikke bruke tid på å ta på seg utesko. Det er jo en av hovedgrunnene til at de alltid bør ha på seg innesko - det har de sagt i alle barnehagene til Poden, og slik er det på skolen hans også.
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolenSyns det er viktig at brannøvelsene er reelle - så selvfølgelig må barna gå ut i sokkelesten om de ikke har sko på. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Brannøvelser på skolenSånn er det på skolen til Stesnuppa og er det forsåvidt i barnehagen til Poden. Bortsett fra at i barnehagen slurver de med å ha klare inneskorutiner.
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Brannøvelser på skolenEnten må barna ha innesko i den barnehagen jeg jobber, eller så må de gå ut uten sko. Om det faktisk brenner så foretrekker jeg at barna kommer seg ut istedetfor at de brenner inne fordi de leter etter skoene sine.
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolenPå slike øvingar er det jo eit poeng å gjere dei så realistiske som mulig, utan å skape panikk. På skulen hos oss tek vi tida for å sjå kor lang tid vi bruker på å evakuere bygningane, da har vi ikkje tid til sko. Har fleire gongar enda opp med eit par gråtane barn som frys i armane på slike øvingar, men heldigvis er vi jo ikkje så lenge ute, og det går fort over når ein kjem inn att.
|
|
|
#14 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Brannøvelser på skolenElevene skal ha innesko, og de som ikke har det på seg må gå ut uten noe på bena. På skolen vår bruker 3. og 4. trinn samme smale gang. Det betyr rundt 100 elever som skal loses gjennom gangen når alarmen går, og 50 elever som må gjennom hver av de to garderobene der sko og yttertøy står. Jeg tror nok de fleste foreldre vil foretrekke at jeg loser alle elevene raskt ut sikkerhet, framfor at jeg skal organisere slik at Sondre og Melizza får bruke tid på å kle på seg skotøy, dersom brannalarmen skulle være reell. Sist redigert av Kaija : 08-05-09 kl 17:55. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Brannøvelser på skolen
Har du ikke innesko, må du gå i sokkelesten, uansett 20 minus eller regnvær!
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Selvsagt på ungene rett ut. Det er ikke mitt problem som lærer at de blir våte og kalde på føttene. Foreldrene må sørge for innesko. Dersom det hadde brent ville jeg nok tro at samtlige foreldre heller ville ha barna sine ut enn at de skulle brenne inne. For å automatisere evakuering må øvelsene gjennomføres som om det faktisk brenner. |
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Uten å ha lest svarene, så må jeg si at ja, det er vanlig. Derfor skal de helst ha innesko eller tøfler (de fleste har Crocs). Men mange glemmer det jo. De får ikke ta på sko selv om det regner aldri så mye. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
superbruker
|
Det var til og med når jeg var liten.
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jepp. Faktisk. Det er for å lære ungene at de ikke SKAL ta på sko når brannalarmen går. |
|
|
|
![]() |
|
|