|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Spinoff - dugnadsånden!Nå nærmer 17.mai seg, og det er jo en dag som på en måte er arrangert i god gammeldags dugnadsånd, iallefall der jeg kommer fra. Her er det komiteer som har ansvar, og folk stiller opp frivillig.
|
|
|
#2 |
|
I endring
|
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Her er det organisasjoner og lag som har ansvaret for 17.mai så det er ren dugnadsånd det også, men organisasjonen får overskuddet da så det er en god inntekt.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Det merkes godt i vår barnehage også. Det er mange som ikke gidder å stille på dugnad om våren, hvor vi feier, raker og spyler mm. Jeg har det ikke så travelt at jeg ikke kan bli med i en times tid eller to. Varm mat og kaffe/is får vi også, og det er en hyggelig sosial greie. Regner medat jeg får min part videre med dugnader også, for når storebror nå begynner på skolen, er det vel ulike oppgaver i forbindelse med 17 mai for de ulike skoletrinnene, så jeg får sikkert solgt noen kaffe på fremtidige 17 mai |
|
|
|
#4 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spinoff - dugnadsånden!På skolen til guttene har de et alldeles talentløst opplegg 17. mai. Alle elevene (foreldrene) får en oppgave hvert eneste år, alt fra å bake kake (som er VELDIG greit) til å sette ut bord/rydde inn igjen, stå i kiosk etc.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinoff - dugnadsånden!
Ja, jeg tenker litt sånn også. Det er ikke snakk om mange timene iløpet av ett år. Og sosialt er det jo også? Og det er jo faktisk noe som kommer godt med ift barna våre.
|
|
|
#6 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Ja merker at det var flere som stilte opp før da jeg var liten, men da var som regel mor hjemmeværende, og far kom hjem til middag kl 16.00 hver dag. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - dugnadsånden!
Enig med sjugger.
|
|
|
|
#8 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Det er stort sett de samme som møter opp på dugnadene i barnehagen, eller i idrettslaget.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Vi var på dugnad i minsten sin barnehage i går. Vi dro alle fire og hadde det ganske koselig. Men av minst 40 barn så var vi bare 9 som kom, dvs 8 av barna sine foreldre/foresatte. DET synes jeg var utrolig dårlig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Den barnehagen vi hadde eldstemann i før krevde penger hvis man ikke kom på minst to dugnader i året.... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Jeg hadde glatt betalt for å slippe dugnader. Men jeg stiller jo opp såklart. Det er en del av pakken når man har barn. |
|
|
|
#12 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Spinoff - dugnadsånden!"Noen burde..."
|
|
|
#13 |
|
Teacher.
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - dugnadsånden!På skolen der jeg jobber er det 165 elever. På dugnaden i går var vi 15 lærere, 2 foreldre fra FAU og 7 andre foreldre...
|
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinoff - dugnadsånden!I barnehagen som storebror gikk skrev personalet liste som ble hengt på døren og de valgte selv hva de enkelte foreldrene skulle gjøre så der "måtte" alle møte. Iallfall var det alltid veldig godt oppmøte.
|
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Jeg synes dugand er helt greit. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff - dugnadsånden!Dugnadsdeltakingen reflekterer vel bare den generelle tidsånden i det norske velferdssamfunnet, tenker jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|