|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Einsam
|
Hvis mannen min skal ha bunad - hvilken?Opprinnelig er vi fra riktige sia ta Mjøsa. Jeg har Vest-Opplandbunaden, det er den som er mest naturlig for meg, istedenfor Gudbrandsdals festdrakt, da vi ikke har familie så langt nordover.. Mannens mor er fra Bergen, men han har aldri hatt noen stor tilknytning til andre fra hennes familie (liten familie, stor avstand..) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis mannen min skal ha bunad - hvilken?Titter på de man føler man har tilknytning til og velger den man liker best. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvis mannen min skal ha bunad - hvilken?
Enig.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvis mannen min skal ha bunad - hvilken?
Jeg er av de som mener at man skal ha en form for tilknytning til bunaden sin, men det mannen din har tydeligvis en del å velge mellom. Så jeg synes han skal velge den av dem han synes er finest.
|
|
|
|
#5 |
|
Einsam
|
Sv: Hvis mannen min skal ha bunad - hvilken?Han føler nok ikke for Rogalandsbuanden, for å si det slik, den har han minst tilknytning til. Slektsgården ligger rett sør for Gudbrandsdalen, så det er vel det som blir mest naturlig, vil jeg tro. Selv om han sikkert også kan gå for Østerdalsbunaden nå, er det jo også litt moro å ha noe som ikke alle andre har her vi nå bor. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvis mannen min skal ha bunad - hvilken?Hvis moren hans er fra Bergen, synes jeg helt klart han kan ha bunad derfra, om han ønsker det, selv om han ikke har noen annen tilknytning dit enn henne. Og de andre du nevner virker det også rimelig at han kan velge mellom. Så hvis jeg var ham, ville jeg valgt den jeg syntes var finest av disse - eventuelt den jeg mest hadde et forhold til (fordi noen i familien hadde bunad fra samme sted).
|
|
|
#7 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis mannen min skal ha bunad - hvilken?Rogalandsbunaden er kjempefin
|
![]() |
|