Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Oppbevaring/lagring av ulltøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-09, 09:39   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oppbevaring/lagring av ulltøy

Ulltøyet er lagt vekk for sommeren, og nå lurer jeg på hvordan jeg best oppbevarer det. Og bør man bruke møllkuler eller noe sånt?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:42   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Opbevaring/lagring av ulltøy

Vi oppbevarer det i en plastboks med lavendelposer i, har hørt at det holder møll borte.

Gammel 20-05-09, 09:42   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har de siste årene oppbevart det i vakumposer, men har også bare hatt de i eske/pose i skapet. Har ikke brukt møllkuler og det har gått fint.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:46   #4
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Må man pakke de bort skikkelig altså? Hos meg ligger de bare nyvasket og brettet i skapet, klart for høsten...

Gammel 20-05-09, 09:49   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det kommer vel an på om tøyet er behandlet eller ikke, rimelig ulltøy fra Janus og Spar-kjøp tror jeg holder seg greit uten spesielle hensyn.

Dersom man skal oppbevare tøy etter boka, så styr unna plast - det puster ikke og tar ikke hensyn til svingende temperaturer på loft eller i boder. Syrefritt papir er det aller mest riktige, men ikke så mange gidder å styre med dette for å pakke bort klærne for vinteren.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:53   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg passer på at alt er nyvasket før deg legges i en stor kommodeskuff sammen med sedertre ringer. Sedertre ringer bruker jeg fordi jeg ikke vil bruke møllkuler, og i tillegg så lukter det godt. Små huller av møll kan det lett bli i behandlede ullplagg også om en ikke passer på. Men det aller viktigste er faktisk at alt tøyet er helt rent.

Jeg pakker aldri vekk alt, for vi bruker litt ull på sommeren også innimellom, men det ligger bare i skapet i trådkurver, men putter litt sedertreringer innimellom der også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:36   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det ligger innerst i skapet.

Gammel 20-05-09, 20:58   #8
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Oj, her har det alltid bare blitt lagt vekk i en eske i garderobe skapet.
Tanken på møll har i grunn aldri slått meg.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:03   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Må man pakke de bort skikkelig altså? Hos meg ligger de bare nyvasket og brettet i skapet, klart for høsten...

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:06   #10
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vasker også ulltøyet og putter det i en kommodeskuff. Har aldri tenkt på at man må legge møllkuler e.l. sammen med det. Kommer virkelig møllen seg inn i skuffene selv om de ikke åpnes?

Gammel 25-05-09, 08:10   #11
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Vårt ligger bare vasket og klart til bruk i en skuff i garderobeskapet.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 01:38   #12
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg passer på at alt er nyvasket før deg legges i en stor kommodeskuff sammen med sedertre ringer. Sedertre ringer bruker jeg fordi jeg ikke vil bruke møllkuler, og i tillegg så lukter det godt. Små huller av møll kan det lett bli i behandlede ullplagg også om en ikke passer på. Men det aller viktigste er faktisk at alt tøyet er helt rent.

Jeg pakker aldri vekk alt, for vi bruker litt ull på sommeren også innimellom, men det ligger bare i skapet i trådkurver, men putter litt sedertreringer innimellom der også.

Hvor får man fatt i slike ringer?

Gammel 05-06-09, 09:46   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Hvor får man fatt i slike ringer?

De får du tak i hos krokofanten.no, men akkurat nå er de utsolgt. Vet ikke når det kommer inn igjen foreløpig. Kan jo hende noen andre har det også. De lukter godt og gjør i tillegg så det ikke lukter så innestengt i skap, pluss at de holder møll og sånt borte.

Sedertreringer:

Gammel 05-06-09, 10:18   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

De får du tak i hos krokofanten.no, men akkurat nå er de utsolgt. Vet ikke når det kommer inn igjen foreløpig. Kan jo hende noen andre har det også. De lukter godt og gjør i tillegg så det ikke lukter så innestengt i skap, pluss at de holder møll og sånt borte.

Sedertreringer:

Så ikke noe man får tak i hos vanlige butikker?

Gammel 05-06-09, 10:19   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Så ikke noe man får tak i hos vanlige butikker?

Aner ikke. Jeg visste ikke om dem før vi tok dem inn hos Krokofanten. Helios eller sånne type butikker kanskje?

Ta og google det. Fant dem i en nettbutikk som driver med garn også. HER.

Gammel 05-06-09, 11:05   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Møll har eg aldri stifta bekjentskap med. Me har lagra klær i den uinnreda kjellaren vår i fire år. Ein del av mine klær har vore nedpakka i fire heile år, og når eg tok dei opp no var dei like heile og fine. Brukar store posar med glidelås frå Ikea.

Gammel 05-06-09, 11:20   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Aner ikke. Jeg visste ikke om dem før vi tok dem inn hos Krokofanten. Helios eller sånne type butikker kanskje?

Ta og google det. Fant dem i en nettbutikk som driver med garn også. HER.

Takk. Skal dra innom garnbutikkene her å høre

Gammel 05-06-09, 11:28   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring/lagring av ulltøy

Det er jo ikke så veldig mange måneder ulltøyet ligger ubrukt da. *bruker fortsatt ullgenserne til gutta*

Gammel 05-06-09, 12:00   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Sv: Oppbevaring/lagring av ulltøy

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er jo ikke så veldig mange måneder ulltøyet ligger ubrukt da. *bruker fortsatt ullgenserne til gutta*

Men disse ringene er greit å ha liggende i tøyet selv om det er i bruk. Du bruker vel ikke alt på en gang? Gjør ikke noe om de ligger der hele tiden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.