|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Jeg er livredd orm og hadde fått panikk hadde jeg møtt på en. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Jeg er livredd alle ormer / slanger. Er vokst opp i et område hvor det var veldig mye hoggorm, og det er ganske sikkert at jeg møter på en om jeg er på skogstur.... Og ja, det er en teit fobi.....Frem til jeg var ca 10 år, var jeg ikke redd i det hele tatt, selv om jeg møtte på de ganske ofte. Ble gradvis mer og mer redd, og etterhvert er det blitt en fobi. Den innebærer at jeg ikke klarer å se orm/ slanger på tv, f.eks... |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Nei, det er jeg ikke. Jeg tror neppe at huggormer angriper uten grunn, og dermed mener jeg at jeg nærmest burde tråkke på en huggorm før den gjør meg noe som helst. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Jeg går mye tur i marka/fjellet og ser en del orm. Er ikke redd, jeg liker krypdyr og synes de er fascinerende. En orm spriter opp turen! |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Ja, jeg er livredd orm!
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Jeg er fryktelig redd for ormer og slanger og og veps og flått.
|
|
|
#47 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Jeg er ikke redd for hoggorm, og har aldri vært i nærheten av å bli bitt, til tross for mange barndomssomre i hoggormrike områder.
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Nei egentlig ikke. Jeg har faktisk aldri, aldri sett en huggorm. Ikke i hele mitt liv, og jeg har gått min del av skogsturer.
|
|
|
#49 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 21-05-09 kl 21:03. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Det spørs helt sikkert hvor man bor. Jeg har - tilsammen i mitt liv, sett huggorm 4 ganger; 2 ganger var de døde, og to ganger levende. Jeg er 35 år, så sannsynligheten for å bli bitt er sikkert ikke langt unna lottogevinst-mulighetene. men selvsagt er jeg OBS. En dag, sitter den sikkert i ankelen min eller til en av ungene. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Jeg er mer redd veps,klegg og elg. Har blitt bitt av huggorm to ganger i som barn/ungdom (tråkket på ormen begge gangene) men har ikke fått den store skrekken av den grunn. Men jeg er ganske oppmerksom på hvor jeg setter beina når jeg er utenfor stien.
|
|
|
#52 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Nei, det er jeg ikke. Har støtt på huggorm et par ganger på skogsturer, men har aldri blitt bitt - er ikke redd for orm.
|
|
|
#53 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Nei, det tenker jeg sjelden på, selv om jeg er redd for orm når de først er der. Da jeg var liten så vi masse hoggorm hver sommer, men nå er det lenge siden jeg har støtt på noen. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Men om feks. barna blir bitt, er det dødelig? Må vi til sykehuset pronto? Hvor lang tid har vi på oss? Vi skal plukke endel bær i sommer og skal selvsagt ha på støvler, men jeg kjenner jeg plutselig ble litt stressa.
|
|
|
#55 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Huggormbitt er skjelden dødelig. Blir som med vepsestikk, ufarlig for de fleste, men alvorlig om man er allergisk.
|
|
|
#56 |
|
Unik
|
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Det ein skal vera obs på når det gjelder bitt frå hoggorm, er om det er ein voksen eller unge som biter. Dei voksne vil enten bita "tørt" ( som det står i artikkelen ) eller berre bruka litt gift. Mens ein unge ikkje har vett til å holda gifta igjen og vil sprøyta alt inn i eit bitt.
|
|
|
#57 |
|
Curlingkone
|
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Jeg er ikke redd. Det er lite hoggorm her jeg bor, men for et par somre siden var det en som ble bitt rett ved her jeg bor mens de ryddet tomt i krattet.
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg skulle skrevet det selv...
|
|
|
#60 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?Jeg har jo blitt bitt selv, den gang var det ormepiller som gjaldt, sånt finnes ikke lenger. Mitt første bitt var av en liten orm, da hovnet jeg kraftig opp i beinet og hadde vondt ganske lenge. Andre gang var det sannsynligvis svært lite eller ingen gift for det var knapt vondt, kun litt hovent rundt bittmerkene.
|
![]() |
|
|