Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Ny tråd om å oute prikker...

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 17:17   #1
TBM
Passiv

Standard

Ny tråd om å oute prikker...

Vi diskuterte for en tid tilbake dette med å oute eller ikke oute rødprikker.

Bare et spm - i en diskusjon hvor man har to sterke syn opplevde jeg at en av mine motdebattanter plutselig sendte en rød prikk med en litt sur kommentar - og det har "klødd" i fingrene mine etter å legge inn et innlegg i tråden om at "nå stopper jeg diskusjonen med [nick] når man begynner å sende røde prikker på motargumenter.

Jeg hadde ikke tenkt å oute selve kommentaren, bare det faktum at noen - i mangel på gode argumenter? - begynte å sende røde prikker... (Selv sender jeg av prinsipp ikke røde prikker.)

Hva synes dere om slikt?

Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:23   #2
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny tråd om å oute prikker...

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Bare et spm - i en diskusjon hvor man har to sterke syn opplevde jeg at en av mine motdebattanter plutselig sendte en rød prikk med en litt sur kommentar - og det har "klødd" i fingrene mine etter å legge inn et innlegg i tråden om at "nå stopper jeg diskusjonen med [nick] når man begynner å sende røde prikker på motargumenter.

Jeg hadde ikke tenkt å oute selve kommentaren, bare det faktum at noen - i mangel på gode argumenter? - begynte å sende røde prikker... (Selv sender jeg av prinsipp ikke røde prikker.)

Hva synes dere om slikt?

Det har hendt en sjelden gang at jeg har sendt rød prikk til en motdebatant. Ikke fordi den har ment noe annet enn meg, men fordi den ikke har prøvd å se det fra andres synsvinkel. Det finns vel nesten ingen diskusjoner der man ikke kan prøve å se det litt fra flere synsvinkler. Samtidig så skjønner jeg at det ikke er alle som klarer det. Har vel litt med hvem du er og hva slags erfaringer du har i livet...

Jeg legger ikke så mye i røde prikker, men den bør begrunnes syns jeg. Greit å vite hvorfor denne personen sendte en rød prikk.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:24   #3
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva synes dere om slikt?

Jeg forstår deg godt, og synes begge deler er helt greit(oute kommentar, eller gjøre som du sier).
Jeg sender heller aldri røde.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:32   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man av "prinsipp" ikke gir rødprikker jeg. Hva er det som er så farlig med det. Det betyr jo bare at man ikke er enig med det den andre skriver.

Uten at jeg vet hva som ble skrevet kan jeg ikke se det helt store problemet, slik at du skulle se det nødvendig å "stoppe diskusjonen" med vedkommende.
Antagligvis ser hun ikke på disse rødprikkene som like big deal som deg selv.

Men du må jo selvfølgelig oute om du føler for det. Det er jo underholdning.

Se forresten festlig tråd om samme tema.http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=484177

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:34   #5
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man av "prinsipp" ikke gir rødprikker jeg. Hva er det som er så farlig med det. Det betyr jo bare at man ikke er enig med det den andre skriver.

Hvis jeg ikke er enig sier jeg det heller i diskusjonen. Men jeg har ingen problemer med at andre sender røde, jeg gjør det bare ikke selv.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:40   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville for egen del ikke tatt slikt åpent i en tråd. Jeg liker ikke at tråder i åpent forum blir brukt til drittsnakking medlemmer i mellom. Jeg ville nok heller sendt en PM til personen og deretter trukket meg fra tråden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:49   #7
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Hvis jeg ikke er enig sier jeg det heller i diskusjonen. Men jeg har ingen problemer med at andre sender røde, jeg gjør det bare ikke selv.

Jeg har heller aldri gitt en rødprikk. Men jeg har ingen prinsipp i mot det.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 18:36   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser heller ikke problemet med røde prikker. Det er da helt ok. Noen ganger derimot er prikkekomentaren såpass på jordet at en ønsker dem på åpent fora. Jeg ser ikke problemet med outing.

Noen (ikke her) bruker prikkene til bevisst og si ting som krenker.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 18:38   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg gir og får røde og har ingenting i mot outing.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 18:39   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg forholder meg til reglene.

Gammel 27-12-06, 18:40   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg forholder meg til reglene.

Hvordan er de?

Gammel 27-12-06, 18:42   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hvordan er de?

Aner ikke.

Gammel 27-12-06, 18:43   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Aner ikke.

Så da forholder du deg til ditt eget forgåttbefinende? Fnis.

Gammel 27-12-06, 18:44   #14
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Så da forholder du deg til ditt eget forgåttbefinende? Fnis.

Forgodt, ja.

Gammel 27-12-06, 18:45   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Nei... forgått? Dette så rart ut..

Gammel 27-12-06, 18:45   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Høres fantastisk ut.

Gammel 27-12-06, 18:45   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Pøh. Nå må jeg visst smøre rundstykker. :mett:

Gammel 27-12-06, 18:47   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg er ene og alene hjemme. Må rydde litt slik at mannen ikke tror at jeg bare har latet meg.

Gammel 27-12-06, 19:14   #19
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Får du rødprikk "på sak", så er det vel bare å quote kommentaren og svare i tråden?

(Rød)prikking på sak/tema synes jeg forøvrig bare er teit, kommentarer relatert til tråden hører hjemme i tråden (selv om det ikke er ulovlig, altså).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:21   #20
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

(Rød)prikking på sak/tema synes jeg forøvrig bare er teit, kommentarer relatert til tråden hører hjemme i tråden (selv om det ikke er ulovlig, altså).

Sier meg enig. Det holder lenge med saklige kommentarer i diskusjonen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.