Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker du melk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 11:49   #61
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du melk?

Jeg drikker melk i kaffe hver dag. Ellers blir det melk på frokostblandinger, men det spiser jeg veldig sjelden for tiden. Men spiser jeg stekt egg eller omelett, så MÅ jeg ha melk ved siden av, men jeg prøver å begrense mengden til et halv glass.

Jeg kommer forresten ikke til å bli benskjør, visstnok. Jeg ble skannet for benskjørhet for noen år siden, og da fikk jeg beskjed om at overhodet ikke var i faresonen. Det er en av de få fordelene ved å være overvektig. Man blir ikke så lett benskjør.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:50   #62
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men så er det diskutert hvorvidt menneskekroppen tar opp dette kalsiumet fra kumelk bra nok. Norge ligger både på toppen når det gjelder melkedrikking og benskjørhet. Jeg satser ikke på å få kalk nok via melk hvertfall.

Det er vel ikke spesielt kontroversielt at man får en god del kalsium fra melk, men kroppen greier ikke å ta opp alt, sånn at verdien av å drikke melk "flater ut" med dosen. Man får ikke mer kalsium fra melk ved å drikke to liter enn å drikke en halv, eller veldig lite da, så man må spe på med andre matvarer også.

Men for kvinner som er i faresonen for å bli osteoporotisk er det nyttig å drikke litt melk, om man da ikke er veldig flink og spiser masse grønnsaker og andre kalsiumholdige matvarer.

Gammel 29-05-09, 11:50   #63
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei aldri. Evt med kakopulver, men helst ikke det heller. Har aldri likt melk som drikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:51   #64
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg elsker iskald skummetmelk, og siden det bare er jeg som drikker det i familien drikker jeg det til og med rett fra kartongen hvis jeg får akutt lyst på
Når jeg fikk svangerskapsdiabetes nå i mars måtte jeg kutte det ut, blodsukkeret gikk rett til himmels, men litt Biola eller kefir gikk bra. Den beste frokosten jeg har spist på lenge var den første frokosten etter fødselen hvor jeg kunne bøtte ned på melk

Gammel 29-05-09, 12:13   #65
Albertine
Passiv

Standard

Nei, bare i matlaging og i latte.

Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:16   #66
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, hver dag - kun skummet melk. Jeg drakk nok litt mye melk en periode, men nå klarer jeg med et vanlig størrelse glass med melk til brødmåltidene - ca 1-3 glass daglig blir det.

Gammel 29-05-09, 13:30   #67
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Ja, hver dag til frokost og noen ganger til andre måltider.

Gammel 29-05-09, 13:44   #68
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

kun i kaffe latte

Gammel 29-05-09, 13:45   #69
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 13:48   #70
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ja til brødmåltider.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 13:50   #71
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Yes, occasionally.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 13:52   #72
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg drikker ikke melk. Men jeg bruker melk i matlagingen.

Gammel 29-05-09, 13:55   #73
Christina
Pauset

Medlem siden: Nov 2007
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, to glass pr. dag.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 16:09   #74
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, aldri. jeg liker ikke melk. Men jeg bruker melk i matlaging og får i meg kalsium på andre måter.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 16:13   #75
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg drikker melk til brødmat og brukar det i 4-korn el.l.
Grei protein- og kalsiumkjelde for oss som tåler det.

Gammel 29-05-09, 16:22   #76
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, hver dag. Til brødmat, i havregrynen og til sjokoladekake.

Gammel 29-05-09, 16:28   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri drukket melk (siden morsmelken, liksom), ikke da jeg var liten en gang. Det byr meg virkelig imot å drikke melk. Men jeg spiser mye ost og spiser mat med melk i. Og jeg har melk i kaffen.

I alle svangerskapene har jeg fått akutt lyst på melk (med O'Boy), noe jeg aldri har ellers.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:03   #78
Katie
:)

Katie sin avatar

Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:55.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:13   #79
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Nei, veldig sjelden. Ikke på grunn av prinsipielle motforestillinger eller fordi jeg synes det smaker vondt. Jeg har bare aldri lyst på det (bortsett fra under halsbrannangrep ifm graviditet).

Gammel 29-05-09, 17:23   #80
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Elsker melk, det er helt fantastisk til frokost.

Drikker denne grønne Q melken.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.