|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BæringJeg har en Manduca bæresele som jeg synes er vanskelig å få åpnet og lukket når babyen sitter i den. Liker den ellers veldig godt til å bære i men sliter med å få den av og på uten hjelp. Noe jeg gjør feil kanskje?
|
|
|
#2 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BæringMei tai er gode å bære i. Ellers vanlig sjal rett og slett, hvor gammel er barnet?
|
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: BæringEg har ikkje erfaring med formsydde selar, men av sjal og meitai har eg vore mest fornøgd med komforten i sjalet. Det krev kanskje litt meir innsats i starten - for å få knytinga til å sitte, men kan du eit par knytemåtar er du berga i dei fleste situasjonar. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BæringHer går det i elastisk sjal om dagen, til Lillebror på 1 mnd. Regner med vi bruker det noen måneder, før vi går over til formsydd bæresele (Patapum) på ryggen. Prøver vel også vevd sjal etterhvert, siden vi liker elastisk så godt nå.
|
|
|
|
#5 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: BæringRegner med det er det nydelige nurket du har i avataren din som skal bæres? (Kilde: youtube.com) Du kan jo søke litt på Youtube der ligger det flere videoer som viser hvordan man bruker ulike bæredingser. Lykke til!
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BæringRegner med det er den minste på drøye 3 måneder du vil bære? Da bruker du sikkert spedbarnsinnlegget i Manducaen? Er enig i at det er litt knotete å ta selen av og på med det innlegget, men Manducaen er ikke vanskelig å bruke når babyen blir så stor at den kan sitte ordentlig i selve selen. Vil, som flere av de andre her, anbefale elastisk sjal til en såpass liten baby. Etterhvert er Manducaen helt super. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: BæringBabyen din er en måned mindre enn min, jeg bærer han i manduca uten spedbarnsinnlegget. Jeg kan være enig med deg i at den er litt knotete å ta på seg på magen, men det tror jeg er verre jo mindre babyen er. Jeg bærer den på magen med selene i kryss på ryggen, jeg synes det både er enklere sånn og bedre å bære. Når du har en baby som heller vil sitte enn ligge (min på 4 mnd er definitivt der), og som har god hodekontroll er det ikke noe problem. Jeg synes mei tai og manduca er omtrent like enkle/vanskelige å ta av og på.
|
|
|
#8 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BæringTusen takk for gode innspill.
|
![]() |