|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Jeg leser i aCs kleskodetråd at folk kjøper eller syr (
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Ja, jeg må innrømme at jeg kjøper. Ser jo at det er litt teit, men gjør det likevel. Hadde jeg hatt en skokk med unger, så hadde ting sikkert blitt mer utflytende. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?De minste i barnehagen har hatt "månedens farge". På slutten av måneden er det en dag barna helst skal ha på seg noe i den fargen. Det har ikke vært noe problem for vi har hatt klær i alle fargene. T.o.m. tøybleier i passende farge. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Til nå har jeg sydd, kjøpt eller improvisert slik at vi har møtt kravene. Det er dog svært sjelden det har vært noe annet krav enn nisselue. I barnehagen Vesla gikk i tilbød de ALLTID låneklær til karneval og laget kostymer selv til skuespill/forestillinger. På skolen har det heller ikke vært noe krav til utkledning som jeg kan huske.
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Storebror hater dypt og inderlig å kle seg ut, så hver gang det er et slikt forskrekkelig krav til karneval har han på seg Liverpool-drakta si, for den kan han gå med når det måtte være. Her om dagen var han invitert i bursdag, selvsagt med utkledning. Da fikk han på seg t-skjorta si med tigerstriper, så var han tiger godt nok for både ham og bursdagsbarnet.
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Har ikke sydd noe kostyme etter at eldste var "hund" på forestilling i første klasse. Stakkars ungen var nesten knekt over alle kommentarene om hvilket forunderlig dyr hun kunne være.
|
|
|
#9 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Heldigvis har vi til gode å oppleve i barnehagen at ungene skal være kledd i en eller annen spesiell farge. Men er er skapet så fullt at jeg tror de fleste farger er representert.
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Jeg har kjøpt et Luciaantrekk, men ellers har jeg veldig liten lyst til å kjøpe kostyme. Enten vil jeg gjøre det superenkelt (type brun strømpebukse + brun t-skjorte, hjemmemekket hale av boa og ansiktsmaling = søt mus/rotte), men etter jeg begynte å sy så benytter jeg anledningen til kompetanseheving fordi det er gøy.
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Nå har vi heldigvis en grei barnehage, så det har vært behagelig få krav om utkledning. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sær og kresen
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Ja, det gjør jeg. Men melder meg inn i ikke-sy-klubben. Det blir å raske sammen noe og improvisere (alternativt kjøpe noe billig). Det er ikke stort som skal til.
|
|
|
#13 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Kanskje svare på spørsmålet også: Vi etterkommer alltid, men det har aldri vært noen urimelige forespørsler - de har i hvert fall alltid kommet i god tid.
|
|
|
#14 |
|
nygift
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Ja det gjør jeg, eller syr det gjør jeg ikke, jeg kkjøper noe eller lage noe av det vi har (men det har ikke per dags dato ikke involvert noe sying)
|
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Hver gang barnehagen vår har anledninger som medfører kostymer, hatter og flagg, så lager de det selv, eller bruker av eget lager.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Vår barnehage har ikke funnet på noe som krever unormal klesdrakt utover det årlige karnevalet, lucia og nissefest. Så jeg sørger alltid for å en rød og en hvit genser tilgjengelig. På de tre karnevalene har vi tilpasset og sydd litt, men det fordi jeg syns det er gøy. I år kjøpte vi et Optimus Prime-kostyme, fordi det var det Glitterbarnet ønsket seg mest i hele verden, men aldri spurte om eller trodde han skulle få. Han har bodd i det ukentlig siden februar, så det har vært et "godt kjøpt", i så måte.
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Ja, jeg har vel alltid fulgt opp utkledning/antrekk på skole og barnehage, men det har variert hvor mye vi har gjort ut av det. Husker en gang da minstemann kom på nissefest i barnehagen i en vanlig rød strikkegenser, og alle de andre hadde fullt nisseutstyr. Jeg hadde feiltolket kleskoden "ha på seg noe rødt" litt, kan man si. Jeg syns ikke det er hyggelig å tenke på at ungen min føler seg utenfor på grunn av sånt.Så neste år var det full nissedrakt. Noe jeg i utgangspunktet synes er litt unødvendig, det burde ikke være så høye krav til sånt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Det var litt spesielt, Maximilla? På nissefestene i barnehagen vår har det alltid bare vært rødkledte unger. På månedsplanen står det tilsvarende deres kleskode: "Ta på røde klær." Noen har hatt nisselue i tillegg. (Forøvrig en av de få festene hvor jeg ikke kunne tenke meg å sy noe som helst - er det noe vi har i garderoben så er det røde klær.)
|
|
|
#19 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?Jeg er nok en typisk wannabe super-mom som skal vise at ungene mine ikke mangler NOE til tross for at jeg jobber skrekkelig mye og nok kan fremstå som Tårnfrid for mange. Dette gir seg utslag i ekstreme mengder hjemmelagde kaker i barnebursdager, deltagelse i alle slags verv, sjåføroppgaver i barnehage og skole, og altså oppfølging av temauker, utkledningsdager, temafester osv osv. Sist satt jeg til langt på kveld og sydde trollkostyme av striesekk og hyssing. Påsydde lapper og hjemmelaget hale tok sin tid for å si det sånn.
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinoff: Etterfølger dere alltid barnehagens/skolens krav til utkledning?
Nå kjenner jeg at jeg ble litt
|
![]() |
|
|