|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Er gravidmagen allemannseie?Jeg synes riktignok at den ikke er dét, men etter å ha lest litt rundt på diverse gravideforum, virker det som enkelte gravide er for sensitive med alt som har med magen å gjøre. Det er feil å få kommentarer at magen er liten, det er feil å si at den er stor, at den er veldig rund, at man ser godt ut osv. Det virker som man bør ha tunga temmelig rett i munnen før man i det hele tatt sier noe til en som er gravid. Jeg leste akkurat at det var en som fikk dagen sin ødelagt da en fremmed lurte på om hun ventet tvillinger? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg er litt enig med deg. Jeg har også følelsen av at alt man sier blir galt. Da jeg var gravid med eldstemann, var jeg alene de første sju månedene av svangerskapet (da barnefaren måtte være i hjemlandet sitt for å søke om visum til Norge). Men ingen torde å kommentere magen min, ta på den eller vise noen nevneverdig interesse. Da en perifer venninne faktisk tok meg på magen, ble jeg så rørt at jeg begynte å gråte. Da sa alle at de brydde seg jo egentlig veldig, men at de hadde hørt at man skulle ligge unna.
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Fødte for ei uke siden, så jeg har akkurat opplevd dette med mage som felleseie. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Folk kan si mye rart om gravidmager, men jeg tror det for det aller meste er positivt ment, selv om det kan bli klønete formulert noen ganger. Jeg syntes bare det var positivt med de som ville ta del i graviditeten min, enten det var gjennom å spørre om ting, klappe på magen eller kommentere hvor stor, liten, spiss, guttemagete eller jentemagete den var, eller hvor mye eller lite jeg hadde lagt på meg.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg gjør det i beste mening dersom jeg kommenterer en gravid mage eller tar på den (om jeg kjenner vedkommende godt). Det har ikke slått meg at noen kan ta slike kommentarer ille opp. |
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg ble lei av kommentarer etterhvert men som nevnt, slik må man bare regne med og folk ønsker vel faktisk å være hyggelige. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Kunne ønske jeg hadde stor mage som folk kommenterte. Hadde vært koselig synes jeg om noen kommenterte magen min. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg tenker at de fleste normalt sett tar det pent når folk sier ting som er hyggelig ment, nesten uansett hva det er. Men når man er gravid kan man tillate seg å være hormonell primadonna, så da kan man være sur og sette folk på plass bare for å være sær. Man er på en liten egotripp mao. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg kan ikke si at jeg har blitt så veldig plaget av kommentarer eller berøringer. Jeg lar meg ikke påvirke så mye av sånt. Men det er nok mange som kunne vært flinkere til å tenke over hva de sier, som kan gå litt langt. Og jeg synes egentlig det er rart å ta på andres mager - de tar jo ikke akkurat på babyen men på den gravides mage. Jeg gjør ikke det med andre.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?
DET er jeg enig i. Jeg opplevde forresten SVÆRT sjelden at noen tok på magen min, bare et par–tre ganger til sammen i mine to svangerskap.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Da hadde jeg brukt min rett som hormonell bitch gitt. |
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?folk er forskjellige, og det er tydelig at for mange er det med magen sensitivt. Har det sammenheng med kroppsfokuseringen i samfunnet tro? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Etter å en gang ha gratulert en dame med svangerskapet for så å finne ut at det ikke var ventet noen baby så kommenterer jeg aldri mager. Ikke den Kif hadde engang. |
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg opplevde ikke overdrevent intresse av magen min, unntatt på slutten - da jeg var DIGER. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Nei, det er en bombe. Glemmer aldri at jeg har klart å gjøre det. Så nå da min kollega for noen uker siden fortalte meg det alle andre visste ble jeg litt lettet for jeg har hatt så lyst å si noe men ikke turt sånn i tilfelle. |
|
|
|
#17 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg syns det virker som om mange gravide er ekstremt hårsåre. Jeg plages ikke av å få kommentarer om magen min. Den eneste gangen jeg har reagert er da ei som selv er ganske stor kikket stygt på meg og sa med småhat i stemmen at jeg var så liten. Av alle andre fikk jeg kommentarer om at magen min var stor, men selvsagt var jo ikke JEG stor, jeg er ganske lita. Ho kikket stygdt på meg hver gang ho så meg så jeg tok det rett og slett som misunnelse.
|
|
|
#18 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Det er jo postitivt ment, uansett om folk sier den er stor eller liten. (Ja, at man bryr seg, og vil si noe i den anledning.) Alt skal liksom analyseres ihjel for tiden, og det er en masse "regler" på hva som er greit eller ikke å spørre om. Vi har generelt en tendens til å legge alt for mye i det meste. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?En ansatt på avdelinga til minstegutten min er til stadighet bortpå magen min og dytter og klemmer. Jeg syns det kan bli litt anmasende til tider, men hun mener det bare godt. Ellers har jeg ikke vært plaget av overdreven tafsing og grafsing i noen av mine svangerskap, men har ofte fått kommentarer av typen "Er du sikker på at det ikke er to?" *får stor mage tidlig* |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Nei, den er ikke allemannseie, men jeg brydde meg egentlig fint lite om kommentarer. Det jeg ikke var overbegeistret for, var alle som på liv og død skulle ta på magen. :skummelt:
|
|
![]() |
|
|