Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Funkis/moderne eller tradisjonelt; hva skal man velge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 16:27   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Funkis/moderne eller tradisjonelt; hva skal man velge?

Vi skal mest sansynlig bygge om 1 års tid, frem til da er det å bestemme seg på hvilken stil man skal velge. Jeg liker moderne/tradisjonell interiør.
Sambo har falt pladask for dette:
http://blink-hus.no/wsp/blink3/front...avanger%202009

Det må nok sizes opp en hel del siden det er litt lite. Problemet mitt er at jeg er skeptisk til å bygge noe som er veldig in akkurat nå, for moten skifter jo hele tiden. Jeg grøsser når jeg ser mange av husene som var populære på 70-tallet Er redd det skal bli sånn med vårt hus også om 15 år dersom vi velger funkis.

Jeg har lyst å legge meg mer på denne sjangeren:
http://blink-hus.no/wsp/blink3/front...d=Minde%202009

Bare at jeg vil ta bort mye av det herskapelige preget over huset slik at det blir mer tradisjonelt. Gud så vanskelig det er!
Hva tror dere da?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 16:35   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Funkis/moderne eller tradisjonelt; hva skal man velge???

Om vi hadde bygget et sted med stor frihet når det kommer til stil og slike ting, ville nok vi valgt funkis som stil. Jeg elsker funkis-husene fra tidligere år. De holder seg utrolig fine syns jeg da. Men det kommer jo litt an på hvilke løsninger man velger innendørs også.

Mange av dem er veldig små ja, men dere kan jo tegne litt selv med hjelp fra arkitekt?

Gammel 15-06-09, 16:40   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Funkis er jo ingen ny stil, så at den går ut av moten gjør jo ikke noe. Det er lenge siden den var in første gang.

Av de to husene du viser vil jeg si at toeren er vel mer en relansering av 80-tallets svulmende hus. Jeg hadde valgt eneren. Definitivt. Toeren er ikke noe særlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:23   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde definitivt valgt nr 2. Men jeg liker ikke så godt store vinduer, glatte flater og rette hjørner. Jeg har nok blitt igjen en eller annen gang i fortiden.

Gammel 15-06-09, 18:26   #5
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde helt klart valgt nummer 1, eller noe lignende som det. Funkishus er jo mye mer tidløst enn det nummer 2? Vårt er vel ingen av delene, men vi har store vindusflater og takoppløft i stedet for ark. Litt mer moderne stil håper jeg.

Jeg synes det er litt morsomt å ha noe alle andre ikke har.

Gammel 15-06-09, 18:26   #6
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde definitivt gått for et tradisjonelt hus.

Gammel 15-06-09, 18:28   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok gått for et tradisjonelt hus. Jeg ønsker meg aller mest et murhus av en eller annen type.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:30   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MUR! Vi skal absolutt bygge i mur om noen år. Lite vedlikehold, godt inneklima og i det hele tatt. Og ja, funkis.

Gammel 15-06-09, 18:40   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg hadde helt klart valgt nummer 1, eller noe lignende som det. Funkishus er jo mye mer tidløst enn det nummer 2? Vårt er vel ingen av delene, men vi har store vindusflater og takoppløft i stedet for ark. Litt mer moderne stil håper jeg.

Jeg synes det er litt morsomt å ha noe alle andre ikke har.

Jeg liker også det. Det er morsomt å høre andres reaksjoner når de går forbi huset vårt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:46   #10
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Enig med den andre som sier at dere må velge nummer 1!
Hadde ikke bekymret meg for moten, men heller hva magefølelsen sier deg. Det er du som skal leve med huset og når dere en gang kanskje skal selge får dere sikkert solgt huset uansett.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:48   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok valgt en moderne stil. Vi har vel ingen av delene, men vi har ikke sånn tradisjonelt/romantisk hus.

Men det må jo være praktisk også, ikke bare kult

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:48   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes Norbohus også har en del kule hus.

http://www.nordbohus.no/nono/huskatalog

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:05   #13
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg heier på samboeren din. Jeg liker moderne funkis-hus med mye vindusflater og gjerne i lerk som blir så utrolig vakkert når det har stått noen år.
Og JA, det er fryktelig vanskelig. Lykke til med det spennende valget!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:09   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk dette funkishuset her:
http://www.finn.no/finn/realestate/o...e=15337552&sid=

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:14   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Sjekk dette funkishuset her:
http://www.finn.no/finn/realestate/o...e=15337552&sid=

Herregud for et fantastisk hus. Mannen min må ta på seg siklesmekke før jeg viser ham dette her. *vil vinne i lotto*

Gammel 15-06-09, 19:23   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det første var penest. Ingen av dem hadde planløsninger som var i nærheten av gode. Jeg ville, om jeg skulle brukt kataloghus, ha brukt mer tid på å lete, selv om det erfaringsmessig er utrolig mye dårlig der ute.

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:38   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo bygge funksjonelt uten å være helt toppmoderne eller funkis da. Det er nok det vi vil gå for om vi skal bygge. Noe enkelt, i betong.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:49   #18
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Funkis/moderne eller tradisjonelt; hva skal man velge?

Jeg synes hus nummer to var veldig lite pent. Nummer en var greit nok, men jeg er enig med FarOurFishing om at planløsningen ikke var optimal.

Gammel 15-06-09, 21:04   #19
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Funkis/moderne eller tradisjonelt; hva skal man velge?

Jeg ville definitivt valgt funkis. Disse arkitektene har mange fine hus synes jeg:

http://www.entilen-arkitekter.no/

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:22   #20
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det første var penest. Ingen av dem hadde planløsninger som var i nærheten av gode. Jeg ville, om jeg skulle brukt kataloghus, ha brukt mer tid på å lete, selv om det erfaringsmessig er utrolig mye dårlig der ute.

Man kikker jo ikke så mye på planløsninger når man leter etter huset akkurat, planløsningene ordner man jo bare selv

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.