Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Laptop - hva trenger jeg?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 10:24   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Laptop - hva trenger jeg?

Jeg har trådløs oppkobling på den stasjonære. Går aldeles utmerket. Routeren står i naborommet. Har nettverkskort med en sånn bitteliten antenne på.
Jeg ville aldri kjøpt en laptop med mindre enn 2GB ram, det er egentlig litt lite det også. Se på Acer maskin f.eks - der får du mye for pengene. Ei venninne kjøpte seg 15,4" for litt siden, med 4GB ram, og 320 gb harddisk og betalte snaut 5K.

Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 10:25   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Noen som mener noe om denne?
http://www.netshop.no/aspx/produkt/p...px?plid=114545

Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 10:37   #23
Left
Passiv

Standard

F.eks denne:
http://www.ardata.no/PartDetail.aspx...430361;c:36159

Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 01:33   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Det hevdes at Windows 7 er det raskeste operativsystemet av XP, Vista og 7. Men hevdet ikke Microsoft at Vista ville være raskere enn XP? Microsoft skryter i alle fall fremdeles av at Vista er den største suksessen noensinne.

Det er sjeldent at et nyere OS er raskere enn en eldre versjon - her har man blant annet tilpasset funksjonalitet i henhold til kraften på maskinene.

Men Vista har enkelte områder hvor ytelsen har vært en del lavere. Samtidig tror jeg det etter hvert ligger en del psykologi inn i dette; mange har hørt at Vista skal være tregere/dårligere, og oppfatter det videre slik. Personlig kunne jeg ikke tenke meg å gå tilbake til Windows XP...

Tenk hvor raskt Windows 3.11 er på dagens maskiner..... ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 02:18   #25
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Samtidig tror jeg det etter hvert ligger en del psykologi inn i dette; mange har hørt at Vista skal være tregere/dårligere, og oppfatter det videre slik. Personlig kunne jeg ikke tenke meg å gå tilbake til Windows XP...

Tja, enten er det psykologi, eller så har man erfaring med begge operativsystemene. Jeg har XP på jobben, og Vista hjemme. Jobb-PCen er en eldre modell, men den er langt raskere enn enn den kraftigere laptopen som kjører Vista. Det er ikke mange store bedrifter som har gått over til Vista. Grunnen er åpenbar.

Ettersom du ikke vil tilbake til XP må du gjerne opplyse meg om hvilke nødvendige nyvinninger Vista har, som gjør det verdt å redusere yteevnen på PCen. Jeg leter fremdeles.

Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 02:38   #26
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forsøkt både Vista og XP på samme PC, og det er ingen tvil om at PCen min (og min tålmodighet) har det bedre med XP.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:28   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestilt denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...px?plid=106497

Gammel 05-06-09, 09:31   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Etter å ha mappet opp en drive på en annen maskin og deretter fordøkt å kopiere en fil fra den andre maskinen til en Vistamaskin fant jeg ut at Vista ikke var min greie.

Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:32   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er en test iallefall.

http://www.dinside.no/815127/tre-bae...paa-testbenken

Jeg har Toshiba, og er fornøyd. Stor skjerm.
Jeg har også vært fornøyd med Vista jeg da. Synes det har gått smertefritt til vårt bruk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:38   #30
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har bestilt denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...px?plid=106497

Er du fornøyd med denne? Jeg er skikkelig blånn når det gjelder data og trenger en ny bærbar pc. Jeg skal bruke den til spill, bilder, surfing, video... da er denne grei eller? (syns du skrev noe om at du trengte en maskin til store bilder - denne er bra til det?)

Gammel 16-06-09, 14:48   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du bruker photoshop, kan du ikke ha altor dårlig maskin. Min jobb laptop fikser ikke ps, fordi den er for dårlig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:36   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huldra: Jeg er fornøyd så langt. Bildebehandling går som en drøm (bruker Adobe Photoshop Elements og jobber i RAW-format med 10 MB-bilder).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.