|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Jeg synes dette beskrivet EtAnnetForum veldig godt, er ikke enig i at det er sånn på FP. (Klart, i noen tråder er det bare ikke mulig å være annet enn sjokkert, men også disse trådene har vært oppe til debatt (-poenget med tråder om drepte unger med 100 påfølgende "grusomt |
|
|
|
|
|
#302 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Altså det sitatet som sier at Frp-ere er dumme, egoistiske og onde er et sitat fra en diskusjon her inne...
|
|
|
#303 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den var vel en smule drøy, mor...
|
|
|
|
#304 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Skal si man trekker dette langt, hvorfor man kommer med mobbekortet skjønner jeg ærlig talt ikke. Det er ingen form for mobbing vel? Her har det vært snakk om uthenging av en gruppe mennesker. Veldig mange kommentarer og referanser til et partis velgermasse som har generalisert denne til virkelig lite empatiske mennesker. Synes ikke det er sammenlignbart med barn som blir mobbet i skolegården. Dette er mer en hersketeknikk i mine øyne og en lettvint vei ut av det å personifisere handlinger man tar avstand fra. Det å latterliggjøre mennesker som gruppe synes jeg er uetisk, selv har jeg laget et blogginnlegg om fotballidioter, selv o jeg går på fotballkamp og den det er referet til i innlegget leste det før det ble publisert: http://skvettens-univers.blogspot.co...allidioti.html Så kanskje jeg til syvende og sist burde brukt hardere skyts i denne, for om det er helt ok å generalisere slik at en hel gruppe får meget lite sjarmerende egenskaper utan at det er galt er det jo fritt frem. Da kan vi alle være stygge med andre sånn bare for å ha det gjort. |
|
|
|
#306 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har ikke sagt at Frp er for flat skatt på 38 %, det jeg har sagt er at dersom det skal bli flat skatt (som er det Frp er for) så må man ligge omtrent på 38 % om den skal være provenynøytral (se Stølenutvalget) om man skal trekke fra trygdeavgift og toppskatt. Poenget er at dersom man ikke tjener godt over gjennomsnittet så får man ikke lavere skatt dersom skatten blir flat. Og ja, jeg tror at mange Frp-ere ikke er klar over det.
|
|
|
#307 |
|
Hertuginne
|
Og det er dette som er et så godt eksempel på at enkelte FrP-tilhengere ikke forstår konsekvensene av politikken FrP står for. De ser ikke at dersom FrP får gjennomslag for store deler av politikken sin vil det gå utover de svake i samfunnet. Greit nok at vi kan få billigere bensin, sprit og røyk, men vi vil også få høyere kostnader på andre områder. Norge kan ikke tillate seg å bruke ubegrenset med penger, og når man nå en gang har en viss sum med penger i potten, så må noe bli dyrere om andre ting blir billigere. Og planlegger man å hente inn mindre skattekroner fra dem som nå har gode inntekter og skatter mer enn 38 %, må noen andre betale mer skatt, og det vil da blir dem som betaler mindre enn 38 %.
|
|
|
#308 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg tenkte at arbeids og sosial-politikken var noe av det Fremskrittspartiet skulle være dårlig på, jfr. innlegg over her, at Frp-politikk skulle gå utover de svake og de som ikke klarte å skape seg et arbeid selv.
Jeg synes ikke dette høres så ille ut jeg? |
|
|
|
|
|
#309 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den der skjønte jeg ihvertfall ikke. |
|
|
|
|
|
#310 |
|
Deltidsmamma
|
Hvis det nå er en forutsetning at innbetaling av skatter skulle være konstant, noe jeg ikke tror det er, så kan det være at de tror at flere vil jobbe mer, fordi folk får mer igjen for å jobbe mer. Det medføre flere skattekroner inn, og da blir det ikke nødvendigvis den situasjonen som i det jeg har quotet. |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Mother of Dragons
|
Nettopp. De tror i hytt og vær uten å gidde å sjekke om det faktisk er sånn, hva mekanismene faktisk er i virkeligheten. De står for en forenkling av virkeligheten som består av mye ønsketenkning og driter stort sett i hva folk som vet hva de snakker om mener dersom det går på tvers av hva de ønsker seg.
|
|
|
#313 |
|
Metallica!!
|
Forøvrig så er det venstre som er for helt flat skatt, Frp er for en flatere beskatning. Bare sånn for å korrigere bittelitt.
|
|
|
#314 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Jag skjønner ikke helt hvorfor du tror at å dikte opp dette styrker argumentene dine, men du om det. Den mest slående forskjellen på Venstres og FrPs presentasjon av skattepolitikken sin på de respektive partiers nettsider er, at FrP, som alltid, har hovedfokus på syting og sutring og harme over at ikke alt er perfekt slik det vil blir hvis FrP får bestemme og vektlegging av at det offentlige tar fra deg dine penger, mens Venstre fokuserer på det positive i finansiering av nødvendige offentlige oppgaver. Begge partier ønsker en flatere, og sannsynligivs lavere, beskatning av lønnsinntekt, men forskjellen i tilnærmingen til skatt of avgifter er ganske stor, og tilnærmingen til bruk av skatt og avgifter i miljøpolitikken er svært forskjellig. |
|
|
|
|
|
#315 |
|
Metallica!!
|
Jeg dikter ikke opp noe som helst.
Sist redigert av Interference : 20-06-09 kl 03:52. Årsak: Det ble for dumt å senke seg ned til det nivået. |
|
|
|
|
|
#316 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Siden jeg ble beskyldt for å ha politisk sympatier som helte mot FrP i en tidligere tråd (om overgangsstønad), har jeg faktisk lest hele (!) tråden, rubbel og bit...
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 20-06-09 kl 08:46. Årsak: Hjelp, flisepikkingsmateriale... |
|
|
|
|
|
#317 |
|
Passiv
|
Nei. Jeg mener at om man føler seg mobbet så kan man hvis man vil gå videre til neste nettsted. Man er ikke pliktig å bli her. Jeg for min del ønsker ingen brukere vekk herfra. |
|
|
|
#318 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Billa - det er en vesentlig forskjell på å kjefte opp, argumentere mot, si hva man mener om et voksent menneskes politiske overbevisning og på mobbing. |
|
|
|
#319 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det syns jeg faktisk var utrolig lite klokt sagt, smilefjes. Bare for å understreke, jeg føler meg ikke mobbet her på fp. Jeg mener at det må være lov å si fra når noen i samlet flokk til stadighet går ut og henger ut enkeltgrupper, uten at det vil si at jeg mistrives her. For det gjør jeg ikke. Det er minst like mange som er enig med meg her, som det er noen som er enig med deg. Skal halve fp forsvinne fordi.., ja hvorfor? Fordi de i dine øyne har feil mening? Eller tør å si fra når de syns noe går for langt? Det blir for dumt. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes ikke man er komplett idiot selv om man sympatiserer med enkelte av FRPs saker, (men jeg er veldig tvilende til de som må få bekreftet om de er komplette idioter eller ikke, jmfr alle "er jeg domm hvis jeg ...") jeg har derimot aldri og kommer ikke til å legge skjul på at jeg synes de som gir en stemme til FRP er egoistiske og mindre schmart. |
|
|
|
![]() |
|
|