|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
heimføing
|
Sv: Ny søppelsortering i OsloSom sagt, her sorterer vi i fem farger: Rød, blå, grønn, gul og vrengt handlepose. Fargesortereren ser forskjell på gul utdelt avfallspose til kartong og gul prix-restavfallspose, no problem. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ny søppelsortering i OsloJa, det er virkelig på høy tid at det kommer i Oslo også, det er ganske sjokkerende at det har tatt så lang tid. De fleste andre kommuner jeg kjenner folk i har utstrakt kildesortering.
|
|
|
#23 |
|
heimføing
|
Sv: Ny søppelsortering i OsloDa jeg flyttet hit til Tromsø for tretten år siden så var det ikke sortering her heller, og det var uvant for oss landsens folk som var vant til sortering. Husker jeg hadde noen besøk av ei venninne hjemmefra som ble stående helt rådvill når ho åpna skapdøra under vasken og fant bare én bossdunk. Ho fikk nesten ikke til å bare putte alt på ett sted. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ny søppelsortering i OsloHar dere forresten lagt merke til de to usedvanlig vakre menneskene på forsiden av brosjyren om kildesortering som sendes ut i Oslo for tiden?
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ny søppelsortering i Oslo
Har ikke fått ennå, men det dukker vel opp her også snart tenker jeg. Bilde av deg eller? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn var det for oss også da vi besøkte familie i Oslo i fjor. Matavfall oppi sammen med alt det andre liksom?
02 10 Sist redigert av Fluke : 20-06-09 kl 22:54. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
2 av 3 tre jeg er aller mest glad i. Hvis du får den polske eller engelske versjonen, er det faktisk bilde av dem alle tre. Men knerten er det bare et lite bilde av et stykke uti brosjyren.
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Jeg har sett dem! Veldig pene eksemplarer.
|
|
|
#29 |
|
|
Polsk eller engelsk versjon? Hvor ble det av den norske? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Ny søppelsortering i OsloSom nevnt over koster ikke en rull med hvite poser allverdens, men jeg syns det burde vært mulig å få utdelt ved behov slik som dere får av de andre posene.
|
|
|
|
#31 |
|
Sviiisj!!
|
Det er jo et poeng, ja.
|
|
|
#32 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny søppelsortering i OsloHer har vi ventet på dette i mange år, men vi er ikke av de første som får det. Er enig med Glitter i at det med hvite avfallsposer kan bli litt kinkig iom at vi ikke har vanlige plastposer i hus (har ikke hatt de på 18 mnd). Vi kaster alt restavfall i grønne biobags og disse kommer kun som 10 l i hvit form. Nå må vi nok ut og kjøpe hvite poser på rull og det irriterer meg en smule, men, men.
|
|
|
#33 |
|
Tidsklemma
|
Her har vi plast i sekker også.. og må si at jeg stadigvekk irriterer meg over at vi ikke kan få en dunk for plasten, for det hører vel med til sjeldenheten at en fulg eller dyr IKKE har spist på posen .. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Vi har heldigvis ikke vært plaget med at dyr eller fulger har spist på posen, men vi har ikke noe sted å gjøre av den så den ble bare liggende på verandaen og slenge. Så nå har vi skaffet oss en egen dunk (privat) som vi oppbevarer plasten i, så slipper vi problemet. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny søppelsortering i OsloHvorfor spiser dyra på plasten? Det er jo bare plast?
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny søppelsortering i OsloDet mest interessante med kildesortering er hvorvidt den videre logistikken, ETTER søpla er kasta, fungerer etter intesjonen. Det har vært litt for mange eksempler der søppelet havner på samme sted, selv om det er ferdig sortert av forbrukerne |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Hertuginne
|
Sv: Ny søppelsortering i OsloOg det er derfor Oslo Kommune har innført det systemet de har innført, hvor posene blir sortert etter farge. Systemet er brukt med hell andre steder, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal fungere i Oslo?
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, akkurat som at noen tror at sneipene de kaster fra seg og engangsgrillene de har fyrt av, får bein å gå på til nærmeste depot etter bruk, så er det nok sikkert ganske mange som gir en lang F i avfalsortering. Dessverre. Nå tenkte jeg mer at folk sorterer og alt er på stell på nivå en, for så at de ulike avfallstypene gjeforenes igjen på dynga, fordi gjenbruksapparatet ikke eksisterer eller svikter. Har vært pinlig mange eksempler på det siste, etter mitt syn. La oss håpe det blir færre. |
|
|
|
![]() |
|
|