|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor putter man unge nr. 3 i baksetet?
Noen seter skal jo ikke støttes på seteryggen foran. Så derfor viktig å sjekke hva som gjelder for det setet man har, ikke synse om noe så viktig.
|
|
|
#23 |
|
Ringskrømt
|
Da må jeg ha formulert meg klønete, jeg får plass til alle. Spørsmålet i hovedlegget handler mer om plasseringen.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
...
Hvis setet ikke skal støttes på seteryggen foran så kan det ikke brukes om bilen er liten og man ikke klarer å få det montert riktig nei.
|
|
|
#25 |
|
Ringskrømt
|
Sist redigert av Skremmern : 20-06-09 kl 00:25. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ringskrømt
|
Ang. dette med plassering. Begge de bakovervendte setene kan lenes til forsetet, men det er ikke nødvendig, så egentlig står jeg fritt til å plassere setene der jeg vil - så jeg ville bare høste litt av andres erfaringer, hva er mest praktisk osv. Setene er selvsagt festet ordentlig og i samsvar med bruksanvisingen, sånn bare for å presisere. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
...
Nå leste du vel litt mye mellom linjene i innlegget mitt.
|
|
|
#28 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvor putter man unge nr. 3 i baksetet?Vi har bare 2 barn, men har likevel plassert setene ved siden av hverandre i baksetet slik at vi har 1 sete i midten og 1 sete på siden. Eldstemann på 4 år sitter bakovervendt på siden mens yngstemann på 1 år sitter bakovervendt i midten. Årsak: Eldstemann er mest sandete. Så lenge han sitter ytterst så begrenses sandsølet til ytterst i bilen. Yngstemann er foreløpig ikke sandsølete i tillegg til at hun må ikke går inn i bilen selv ennå. (I tillegg har vi da også en plass ved siden av setene hvis det skulle være behov for å holde unger våkne.)
|
|
|
#30 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvor putter man unge nr. 3 i baksetet?Vi har den minste i midten. Da får begge de store kose med, passe på og bestemme over henne, så slipper vi at de krangler seg i mellom om det. Hun har fri tilgang til begge storesøstrene og er happy med det. Nå har vi to forovervendt og kun minste bakovervendt, og da er det fint å ha den bakovervendte i midten, så ser de hverandre godt alle tre.
|
|
|
#31 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor putter man unge nr. 3 i baksetet?Sikkert bare meg som er svimete i dag. :PMS:
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor putter man unge nr. 3 i baksetet?Har du ikke sete med base, så anbefaler jeg det på det sterkeste til baby. Ekstremt mye enklere å ha inn i bil når man har baby. Det kan festes med Isofix eller med bilens seler. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor putter man unge nr. 3 i baksetet?Jeg syns det ble veldig upraktisk å ha største i midten, fordi han da måtte klyve over et sete for å komme inn. Jeg var også redd for at han skulle mikke til festene på det setet han kravlet over. Jeg fant ut at det gikk fint med babysetet i midten, og det andre bakovervendte på siden. Det største bakovervendte stod plassert med ryggen nærmere seteryggen foran, så den bredeste delen av setene var litt forskyvd i forhold til hverandre. To store bakovervendt seter fikk jeg ikke plass til ved siden av hverandre, så mellomsøster ble snudd da babysetet var for lite til minsten (da var hun 4).
|
|
|
#34 |
|
En som trener
|
Jeg ville heller tenkt at det var en grunn til å ha babyen der - som tåler desidert minst om det skulle oppstå en situasjon. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Så lenge man bruker babysete uten base så er det jo bare å sette det inn etter størsten er satt på plass, så slipper den å klatre.
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Sv: Hvor putter man unge nr. 3 i baksetet?Jeg tror jeg hadde plassert eldste på en kant med to bakovervendte ja. Dette på grunn av upraktisk klatring. Og jeg ville nok hatt det letteste barnet i midten, dette på grunn av at det er lettest å løfte inn. På den andre siden, hvis man har base og vil dra babysetet ut og inn endel, ville jeg hatt babyen på en kant. Alt for å måtte løfte minst mulig upraktisk. Jeg var litt fraværende da jeg svarte tidligere i tråden, jeg har nemlig to fremover og en bakover. Og da foretrekker jeg å ha den største i midten.
|
![]() |
|
|