Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

HJÆLP! Eplekake blir ikke stekt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-09, 22:10   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

HJÆLP! Eplekake blir ikke stekt

Jeg har bakt eplekake i rundform i dag (dvs i dette sekund). Røren/deigen så veldig bra ut, og er basert på denne oppskriften:

http://matmons.net/visoppskrift.asp?id=170

Nå har kaken stått i 60 min på 200 grader, og når jeg stikker inn pinne, så kommer det masse røre ut. Kaken er blitt litt høy, men ikke høyere enn formen. Prøvde å lutte med en tynn kniv nedi, men det ser ut som at det er masse røre i kaken!

Hva i all verden gjør jeg nå, uten å brenne kaken?

Gammel 28-06-09, 22:23   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: HJÆLP! Eplekake blir ikke stekt

Legg bakepapir på toppen av kaka, så skjermer du den.

Gammel 28-06-09, 22:24   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HJÆLP! Eplekake blir ikke stekt

Lot den stå i 70 min, og da virket den faktisk litt bedre. Så jeg har tatt den ut nå, og håper den setter seg litt. Skal ha den med i selskap i morgen, så det kan jo bli riktig artig, siden den ikke kan kuttes opp før da... Jeje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.