Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-09, 12:35   #61
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Siden dette skjedde på Oslo S, så burde overvåkningskameraene ha fått det med seg.

Trodde jeg hadde reiseforsikring i forsikringa mi, men det hadde jeg visst ikke. Vel vel. Det var maks fem kr i kontanter i lommeboka, hedigvis. Det viktigste er å få igjen de minst 10 000 som har blitt tatt ut av min konto. Og jeg går ikke akkurat personlig konkurs, det er lønning på fredag og feriereisen jeg hadde planlagt i sommer er overstått.

Har du noe kreditt-kort? I flere av kredittkortene er det inkludert reiseforsikring.

Gammel 07-07-09, 12:43   #62
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Pappaen min ble frastjålet lommeboka si på Gardermoen.

På Gardermoen kryyyyr det av lommetyver og bagasjetyver om dagen.

Gammel 07-07-09, 16:28   #63
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Som nevnt var det aldri planlagt å ha med ett kort på ferie, men å ha med ett kort ut på tur på ferie. Dvs la det andre ligge et annet sted. Dessuten har jo mannen også to kort, vi ville selvsagt aldri dratt på ferie begge 2 med totalt 1 kort.

Det var da enda godt!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 20:56   #64
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Vært på politistasjonen med anmeldelse og i banken. Jeg får nok pengene tilbake. Det var heldigvis ikke så mye som jeg var redd for (trodde jeg skulle ha mere på konto, men det var noe som ikke var overført ennå), "kun" 8800.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:08   #65
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Vært på politistasjonen med anmeldelse og i banken. Jeg får nok pengene tilbake. Det var heldigvis ikke så mye som jeg var redd for (trodde jeg skulle ha mere på konto, men det var noe som ikke var overført ennå), "kun" 8800.

Det er virkelig godt å høre. Det er jo så ergelig når noe sånt skjer og særlig om sommeren i o du søte ferietid.

Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 01:47   #66
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Oooooh - så kjipt! Får flashback til dengang veska mi ble stjålet i Tyskland. Gudskjelov oppdaget jeg det så raskt at jeg fikk sperret kortene før de prøvde på mer ugagn, men lommebok, pass og bilnøkler ble borte. Sto kun igjen med mobil og flybilletter.

Håper du får igjen får festivalbillettene også. Skikkelig surt!!

Gammel 24-07-09, 22:52   #67
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Oppdatering: Jeg fikk igjen alle pengene mine fra banken minus en egenandel på 800 kr. Det tok under en uke. Dessuten fikk jeg i dag igjen lommeboka mi, og inni lå alle de "uinteressante" kortene (lånekort på biblioteket, ansattkort, fagforeningskortet osv)... og festivalbillettene verdt over 900 kr!
Det var en mann som samlet flasker som hadde funnet lommeboka i en busk i sentrum. Hva bør jeg finne på til ham? Pappa sier at finnerlønn gjerne er ti prosent av verdien, men det høres så lusent ut med en hundrelapp i forhold til hvor glad jeg ble for å få igjen de billettene.

Gammel 24-07-09, 22:53   #68
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oi, fikk du tilbake billettene også? Flaks! Gi han en flaske konjakk.

Gammel 24-07-09, 22:55   #69
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott da. Det var virkelig gode nyheter. Jeg synes egentlig forslaget til Beata var bra.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 23:26   #70
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

La han hente tomflaskene i garasjen din.

Gammel 24-07-09, 23:35   #71
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Haha. Har akkurat flytta og er den stolte eier av hele fire tomflasker. Det blir nok å få noen til å stikke innom vedkommende med en flaske konjakk eller lignende. (Kanskje heller noe som kan pantes etterpå?)

Gammel 24-07-09, 23:53   #72
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Så utrolig flott at alt ordnet seg. Syns den mannen virkelig fortjener ei flaske konjakk, ja.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 00:04   #73
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Så godt at det gikk bra, både med å få igjen penger og å få lommebok og billetter igjen!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 00:07   #74
Skvetten
Passiv

Standard

Så bra!
Tenk at det finnes mennesker som er såpass opptatt av rett og galt at de gjør slik som denne mannen har gjort.

Jeg hadde gitt en flott flaske et eller annet det er sikkert og visst.

Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 01:15   #75
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra, Gremli!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 01:32   #76
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig flott!

Gammel 25-07-09, 01:40   #77
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så deilig!
En flaske Cognac er en flott dusør.

Gammel 25-07-09, 01:43   #78
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Så deilig!
En flaske Cognac er en flott dusør.

Signerer

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 01:49   #79
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var gode nyheter!! Skikkelig bonus å få igjen lommebok med innhold (minus bankkort og slikt)!!

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 03:20   #80
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Åh- så flott at du fikk pengeboken med festivalbillettene igjen
Håper mannen blir fornøyd uansett hva du finner på i finnerlønn
-OG kos deg på festival !!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.