|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
er grønn og fin.
|
Hvis-/if-formelhjelpJeg trenger bittelitt hjelp for hjernen har tatt helt kvelden.
|
|
|
#2 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis-/if-formelhjelpI excel kan du bruke betinget formatering til dette. Merk området du skal formatere og klikk på format->Betinget formatering. Derfra er det ganske rett fram å legge til betingelsene som skal gjelde for det merkede området.
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvis-/if-formelhjelpMen det skal være en helt enkel måte å få til dette i Hvis funksjonen.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Hvis-/if-formelhjelpDet er en if-test du skal ha inn der høres det ut som, men hva slags språk er det snakk om? Sist redigert av Joika : 09-07-09 kl 01:49. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Hvis-/if-formelhjelpKan dette være til hjelp? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvis-/if-formelhjelpJeg har ikke problemer med selve formelen egentlig, for det er en veldig enkel Hvis formel. Men er da på jakt etter hva jeg skirver i feltene for true og false for å få teksten til å få fargen jeg vil.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvis-/if-formelhjelp
Bruk betinget formatering på cellene slik som Nina beskriver. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvis-/if-formelhjelpJeg forsøkte betinget formatering hjemme og det fungerer jo det også.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvis-/if-formelhjelpJeg har aldri hørt om at man kan endre fargen på resultatet i en celle på noen annen måte enn ved betinget formatering. Følger spent med på om noen andre kommer med forslag. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis-/if-formelhjelpJeg vet at man kan endre fargen i en celle, men da har jeg brukt VB-makro, også må du vite tallkoden for fargen du skal ha på cellen. Kanskje det ligger noen VB-makroer på regnearket ditt Mams?
|
|
|
#11 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvis-/if-formelhjelpJeg har gitt litt opp, få ta en titt i notatene mine fra excelkurset og se i den feite boka mi når den dukker opp, ikke minst når jeg får tid til å se etter den.
|
![]() |
|
|