Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund på kennel?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-09, 10:27   #21
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hund på kennel?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

For vår del har bilen ac, buret har akkurat like stor plass som når vi reiser på andre turer og i ferien er jo nettopp da vi har tid til å gi hundene masse, både oppmerksomhet og mosjon.
I de parkene vi var i, hadde vi med hundene inn og det var en god og lærerik opplevelse for dem. I løveparken sto de i en fin, skyggefull og rolig hundeparkering i ca 1 time mens vi kjørte med safaribussen, for den hadde de ikke lov til å være med på.

Det er klart det ikke er en løsning for vil fungere for alle, hunder er forskjellige og familier er forskjellige.
Men derifra og til å kalle det dyreplaging..nei...det blir for drøyt synes jeg!

Det høres ut som dere hadde en god løsning da.

Jeg mener fremdeles at det er dyreplageri dersom man reiser på lange bilferier med hund i bur. En hund er ikke et selskapsdyr først og fremst men et rovdyr som trenger fysiske utfordringer. Å gå rundt i varmen å traske på asfalt er vel ikke helt det en hund trenger hverken rent fysiologisk eller mentalt. Det er ofte vi glemmer at hunden er et dyr som burde få ferdes langt mer i naturen enn hva tiden vår ofte tillater.

Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 10:28   #22
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det gikk litt fort i svingene, men nå har jeg lest (ikke bare skumlest) det du skrev og er til dels enig med deg. Likevel synes jeg Floksa ordnet seg bra, ut fra det hun forteller.

Visst gjorde hun det.

Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 11:30   #23
Toflos
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2009
Toflos har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi lanbefale å først prøve et par dager.
Noen hunder tåler det, andre ikke.
Dette sier de som driver kennel også.

Toflos er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 11:32   #24
Toflos
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2009
Toflos har et hav av muligheter foran seg
Standard

Og hvertfall husk at hund ikke har noe å gjøre inne i bilen når dere er gått ut.
Det blir fort dødelig varmt selv om man har gløtt på vinduet.
Bruk parkeringshus i tilfelle, der er det alltid kjøligere

Toflos er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 13:16   #25
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toflos, her.

Og hvertfall husk at hund ikke har noe å gjøre inne i bilen når dere er gått ut.
Det blir fort dødelig varmt selv om man har gløtt på vinduet.
Bruk parkeringshus i tilfelle, der er det alltid kjøligere

Ja, det er en ting som ikke kan sies for ofte!!!

Ferie med hund må jo sevlfølgelig planlegges.
Vi sjekket opp at hundene kunne være med i parkene, at huset vi bodde i var lov for hunder, generelt om hund i Danmark.
Hundene hadde en flott ferie, og ungene hadde en flott ferie ( og vi foreldre har snart fått ladet opp igjen ) men det er klart slikt må planlegges.
Og det må tas hensyn til type hund. Vi har små hunder med et moderat behov for å løpe i naturen.
Men med en valp og en voksen med separasjonsangst er ikke kennel noen god løsning for oss.
Så derfor ville jeg påpeke at man fint kan ha hund med på ferie uten at det er dyreplaging ( som jeg fremdeles syns er et fryktelig sterkt ord )

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 13:22   #26
Skvetten
Passiv

Standard

Ja, det er en ting som ikke kan sies for ofte!!!

Ferie med hund må jo sevlfølgelig planlegges.
Vi sjekket opp at hundene kunne være med i parkene, at huset vi bodde i var lov for hunder, generelt om hund i Danmark.
Hundene hadde en flott ferie, og ungene hadde en flott ferie ( og vi foreldre har snart fått ladet opp igjen ) men det er klart slikt må planlegges.
Og det må tas hensyn til type hund. Vi har små hunder med et moderat behov for å løpe i naturen.
Men med en valp og en voksen med separasjonsangst er ikke kennel noen god løsning for oss.
Så derfor ville jeg påpeke at man fint kan ha hund med på ferie uten at det er dyreplaging ( som jeg fremdeles syns er et fryktelig sterkt ord )

Joda, det er helt klart Floksa. Det krever planlegging. Korte etapper og ikke minst tilrettelegging på feriestedet.

Tenk deg sekstimers etapper non-stop i bur i bil, fra den ene parkeringsplassen til den andre, fra den ene hundeparkeringen til den andre.........det er hva jeg ville kalt dyremishandling.

Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 15:23   #27
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Joda, det er helt klart Floksa. Det krever planlegging. Korte etapper og ikke minst tilrettelegging på feriestedet.

Tenk deg sekstimers etapper non-stop i bur i bil, fra den ene parkeringsplassen til den andre, fra den ene hundeparkeringen til den andre.........det er hva jeg ville kalt dyremishandling.

Joda, ser den, men er du så "tett" at du planlegger/gjennomfører noe sånt er det sjendent man når inn med gode råd uansett... *selvopplevd*

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 15:39   #28
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toflos, her.

Vi lanbefale å først prøve et par dager.
Noen hunder tåler det, andre ikke.
Dette sier de som driver kennel også.

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 15:40   #29
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi setter bikkja på kennel når vi skal bort og det ikke passer å ha ham med.
Men vi er jo heldige som har en kamerat som driver dyrepensjonat rett opp i gata her.
Ikke at det har noe særlig å si for bikkja, da.
Mer pris og sånn for oss.
Jeg ser ingen problemer med å sette bikkja på kennel.

Gammel 09-07-09, 15:41   #30
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

vil bar elegge til at man må huske det individuelle perspektivet her også- både når det gjelder hund og kennel Noen hunder er tryggere enn andre og noen kenneler er flinkere til å se den enkelte hund enn andre er igjen.

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 16:24   #31
Skvetten
Passiv

Standard

Joda, ser den, men er du så "tett" at du planlegger/gjennomfører noe sånt er det sjendent man når inn med gode råd uansett... *selvopplevd*

Sant nok og da er det dyreplageri i mine øyne.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.