|
|
#1 |
|
En Som Trener
|
Status på facebookI ledige stunder og når jeg kjeder meg så sitter jeg altså og leser andres status på facebook. Noen er morsomme, andre informative, noen oppdaterer mange ganger i døgnet og noen har ikke oppdatert på noen måneder. Men det som stadig vekk fascinerer meg er alle de som stadig vekk oppdaterer via mobilen. Et lite utdrag fra siste døgn hos noen av mine venner:
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Status på facebookBruker du bare Facebook til å lese andre sine statusmeldinger?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Status på facebookJeg oppdaterer av og til, og sjeldent flere ganger om dagen. Men jeg kan ikke si det var særlig "spennende" oppdateringer du har nevnt i dette innlegget. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Status på facebookJeg oppdaterer statusen på FB ganske så ofte. Så langt bare når jeg har vært på en pc siden surfemulighetene på mobilen min er heller stusselige. Om noen uker får jeg ny og fancy mobil, og da antar jeg at jeg kommer til å oppdatere litt derfra også når jeg allikevel ikke har noe annet å gjøre.
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Status på facebookDet kommer litt ann på hvor ofte jeg oppdaterer. Akkurat nå oppdaterer jeg mange ganger i døgnet. Til vanlig en gang i blant. Hittil i dag har jeg oppdatert to ganger.
|
|
|
#7 |
|
Metallica!!
|
Sv: Status på facebookOppdaterer omtrent aldri statusfeltet mitt.
|
|
|
#8 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Status på facebookAkkurat nå la jeg inn: " Ben & Jerrys ♥♥"..Så legger inn små og store ting som skjer. Men bruker mobilen å legger inn nei.
|
|
|
#9 |
|
En Som Trener
|
Sv: Status på facebook
Tja ofte gjør jeg bare det. Kommenterer om det er noe å kommentere på og slik, men jeg bruker ikke særlig tid der til å gå jevnlig gjennom profiler til gamle kjente liksom. Jeg kikker på profilen i det jeg får en venneforespørsel, deretter går jeg vel sjelden inn på profilen igjen. Jeg skriver noen meldinger og svarer på meldinger innimellom, men oppdaterer sjelden statusen min om det ikke er noe spesielt da. Og diverse spill og andre teite applikasjoner blokker jeg over en lav sko. Så da er det ikke igjen så mye mer enn å lese andres statusoppdateringer da, for de kommer jo opp uansett når jeg logger meg på.
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Sv: Status på facebookJeg oppdaterer statusfeltet og kommenterer statusmeldinger til andre. Ren og skjær skravling, altså.
|
|
|
#12 |
|
En Som Trener
|
Stikk motsatt av meg det da, jeg blokker de som oppdaterer for ofte og for uinteressant. Og som sender all verdens bamser og roser og koser og what not!
|
|
|
#13 |
|
En Som Trener
|
Genistrek!
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Status på facebookJeg er innom Facebooken med telefonen daglig. Og da oppdaterer jeg selvfølgelig statusen min.
|
|
|
#15 |
|
Glad
|
Sv: Status på facebookTror ikke jeg kan oppdatere via telefonen min jeg.
|
|
|
#16 |
|
...
Du kommenterer vel meldingene deres da?
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Status på facebookJeg har mange på lista mi som oppdaterer statusmeldingene sine flere ganger daglig. Jeg synes det er litt koselig, slenger ofte inn en kommentar hvis det er noe som passer å si. Det blir jo en form for småskravling, og å holde kontakten med endel man ikke ser i det daglige. Selv oppdaterer jeg når jeg likevel er innom og ser, men er ikke flink nok på mobilen til å skjønne hvordan jeg gjør det derfra.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Status på facebookJeg oppdaterer ikke så veldig ofte akkurat. Det kommer ann på. Men jeg får litt noia av lærerkollegaer som oppdaterer om hvor kjedelig jobben er, "nå skal jeg ha en kjedelig RLE time" osv. Og så har de samtidig både elever, foresatte og tidligere elever som venner. Og kollegaer da.... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Status på facebookJeg oppdaterer fra tid til annen, men syns ikke det er særlig interessant å dele mine daglige gjøremål på FB, nei. Hvilken interesse skulle folk ha av å lese det, liksom? |
|
![]() |
|
|