Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Status på facebook

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-09, 20:58   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Status på facebook

I ledige stunder og når jeg kjeder meg så sitter jeg altså og leser andres status på facebook. Noen er morsomme, andre informative, noen oppdaterer mange ganger i døgnet og noen har ikke oppdatert på noen måneder. Men det som stadig vekk fascinerer meg er alle de som stadig vekk oppdaterer via mobilen. Et lite utdrag fra siste døgn hos noen av mine venner:

*Sitter hos frisøren, blitt brunette igjen!
*Kjede seg!
*
*Jeg tror vi trenger en rørlegger for å fikse krana der oppe
*Daimkake.
*Godnatt!
*Venter på Pacific blue.
*Er klar for action!
*Hatt en veldig koselig ettermiddag og kveld med *** og ***
*Gjør 1000 ting samtidig

Dette var 10 forskjellige venner som har en ting til felles, nemlig at de har så spennende liv at de må oppdatere facebook med mobilen (inegn av dem er på ferie unna maskinen). Jeg har tydeligvis enda kjedeligere liv enn dem, for jeg sitter nå bare her og skumleser uten å oppdatere i det hele tatt.

Hvor spennende liv har dere? Må dere oppdatere FB med alt dere bedriver og ikke bedriver tiden med? Også via mobil?

Og kom gjerne med siste døgns mobiloppdateringer fra deres venner! Er alle like dølle som mine?

Gammel 14-07-09, 21:07   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Status på facebook

Bruker du bare Facebook til å lese andre sine statusmeldinger?

Gammel 14-07-09, 21:08   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg oppdaterer ofte fra mobilen selv om jeg er hjemme, siden Facebook har egen iPhone-app.. Like enkelt å oppdatere fra mobilen da!

Gammel 14-07-09, 21:09   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg oppdaterer av og til, og sjeldent flere ganger om dagen. Men jeg kan ikke si det var særlig "spennende" oppdateringer du har nevnt i dette innlegget.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:10   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppdaterer statusen på FB ganske så ofte. Så langt bare når jeg har vært på en pc siden surfemulighetene på mobilen min er heller stusselige. Om noen uker får jeg ny og fancy mobil, og da antar jeg at jeg kommer til å oppdatere litt derfra også når jeg allikevel ikke har noe annet å gjøre.

Gammel 14-07-09, 21:11   #6
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer litt ann på hvor ofte jeg oppdaterer. Akkurat nå oppdaterer jeg mange ganger i døgnet. Til vanlig en gang i blant. Hittil i dag har jeg oppdatert to ganger.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:13   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Oppdaterer omtrent aldri statusfeltet mitt.
Men sånne "very impårtent" mennesker som oppdaterer via mobil HELE dagen har jeg plenty av på lista. Jeg ignorerer flatt (satt på egen iggeliste) de som spammer for mye. Et eksempel på en dag hos en av disse.
* Stått opp, frokost så jobb.
* Uff, vil ikke på jobb.
* På vei til jobb.
* På jobb, kjipt, vil mye heller ut i solen.
* Snart lunch nå, da er det bare resten av dagen igjen, stress.
* Åååh kan ikke tiden gå fortere så jeg kan gå hjeeeem fra jobb.
* Noen som vil være med på ******* stranden etter jobb?
* Har jeg ingen venner?
* Ingen som vil bli med?
* Endelig på tide å gå hjem fra jobb.
* Hjemme! Endelig, noen som skal være med på stranden?
* Dropper stranden og lager middag heller.
* Noen som vil være med ut å spise, var tom for pasta og litt annet.
* Ingen som vil være med ut å spise?
* Jeg skal ut å spise på ********** møt meg der.
* På vei til trening, det ble dolly...
* Hjemme, snart i seng.
* Uff jobb i morgen, natta...
* Nå legger jeg meg altså.

Og sånn går nu dagan...

Gammel 14-07-09, 21:14   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat nå la jeg inn: " Ben & Jerrys ♥♥"..Så legger inn små og store ting som skjer. Men bruker mobilen å legger inn nei.

Gammel 14-07-09, 21:14   #9
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Bruker du bare Facebook til å lese andre sine statusmeldinger?

Tja ofte gjør jeg bare det. Kommenterer om det er noe å kommentere på og slik, men jeg bruker ikke særlig tid der til å gå jevnlig gjennom profiler til gamle kjente liksom. Jeg kikker på profilen i det jeg får en venneforespørsel, deretter går jeg vel sjelden inn på profilen igjen. Jeg skriver noen meldinger og svarer på meldinger innimellom, men oppdaterer sjelden statusen min om det ikke er noe spesielt da. Og diverse spill og andre teite applikasjoner blokker jeg over en lav sko. Så da er det ikke igjen så mye mer enn å lese andres statusoppdateringer da, for de kommer jo opp uansett når jeg logger meg på.

Hva bruker du tiden på FB til?

Gammel 14-07-09, 21:16   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppdaterer statusfeltet og kommenterer statusmeldinger til andre. Ren og skjær skravling, altså.

Og så blokkerer jeg de som aldri oppdaterer statusmeldingene sine.

Gammel 14-07-09, 21:17   #11
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

@Inter: Gådd! Hadde et par slike jeg også, de har jeg effektivt skjult oppdateringer fra ja.

Gammel 14-07-09, 21:19   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg oppdaterer statusfeltet og kommenterer statusmeldinger til andre. Ren og skjær skravling, altså.

Og så blokkerer jeg de som aldri oppdaterer statusmeldingene sine.

Stikk motsatt av meg det da, jeg blokker de som oppdaterer for ofte og for uinteressant. Og som sender all verdens bamser og roser og koser og what not!

Gammel 14-07-09, 21:55   #13
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Har noen ansatte som har (vært så dumme å) addet meg som venn. Litt morsomt når de ringer seg inn syke pga. "sterkt migrene så de ikke klarer annet enn å sove", og samtidig er svært aktive på FB. Eller; "hater jobben min!"
Men blokkere dem? Næsj! :nysjerrig:

Genistrek!

Gammel 14-07-09, 22:03   #14
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er innom Facebooken med telefonen daglig. Og da oppdaterer jeg selvfølgelig statusen min.

Gammel 14-07-09, 22:10   #15
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror ikke jeg kan oppdatere via telefonen min jeg. Men bruker FB til å oppdatere litt fra mitt kjedelige liv, lese litt om andres kjedelige/mindre kjedelige liv, samt kommentere på statusene av og til. Har nettopp oppdaget at det går an å skjule bare de blomster/hugs/whatnot-greiene, så det gjør jeg an mass om dagen.

Gammel 14-07-09, 22:25   #16
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Har noen ansatte som har (vært så dumme å) addet meg som venn. Litt morsomt når de ringer seg inn syke pga. "sterkt migrene så de ikke klarer annet enn å sove", og samtidig er svært aktive på FB. Eller; "hater jobben min!"
Men blokkere dem? Næsj! :nysjerrig:

Du kommenterer vel meldingene deres da?

Gammel 14-07-09, 22:32   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange på lista mi som oppdaterer statusmeldingene sine flere ganger daglig. Jeg synes det er litt koselig, slenger ofte inn en kommentar hvis det er noe som passer å si. Det blir jo en form for småskravling, og å holde kontakten med endel man ikke ser i det daglige. Selv oppdaterer jeg når jeg likevel er innom og ser, men er ikke flink nok på mobilen til å skjønne hvordan jeg gjør det derfra.

Jeg blokkerer imidlertid aplikasjoner som mafia-opplegget og påskeeggsamling, det blir for voldsomt for meg og tar for stor plass.

Gammel 14-07-09, 22:40   #18
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

*Venter på Pacific blue.

Av alle gode grunner jeg måtte ha for ikke å engasjere meg på facebook, tror jeg dette må være det beste. Hadde det enda vært Dr Phil de ventet på.

Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:43   #19
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppdaterer ikke så veldig ofte akkurat. Det kommer ann på. Men jeg får litt noia av lærerkollegaer som oppdaterer om hvor kjedelig jobben er, "nå skal jeg ha en kjedelig RLE time" osv. Og så har de samtidig både elever, foresatte og tidligere elever som venner. Og kollegaer da....

Men jeg er nok litt kjedelig når det gjelder å oppdatere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:03   #20
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg oppdaterer fra tid til annen, men syns ikke det er særlig interessant å dele mine daglige gjøremål på FB, nei. Hvilken interesse skulle folk ha av å lese det, liksom?
De som klager på jobben sin blir jeg bare matt over.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.