|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glad
|
Beltestol vs puteVi diskuterte såvidt bilsikring på jobben her en dag. En person mente at h*n skulle flytte ungen sin over i pute nå når de skulle få barn nr 3 og dermed dårligere plass bak. Ungen det snakkes om er ca 4 år. Jeg mener det er tidlig, h*n mener det går på lengde/vekt og at ungen er stor nok. Jeg kan for lite om dette til å være påståelig i diskusjoner. Og så liker jeg selvfølgelig å ha rett da.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Beltestol vs puteBilsikring er ikke mitt aller sterkeste felt, men litt vet jeg (tror jeg).
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Beltestol vs pute
Fra trygg trafikk.
|
|
|
#4 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beltestol vs puteDet er ikke noe særlig plassbesparende med pute i stedet for beltestol. Da må i allefall den puten være meget smal.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg mener at vår beltestol er sånn at man kan ta av ryggen og deretter bruke den som pute. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror at puta i så fall er like bred som resten av ryggen.
|
|
|
|
#7 |
|
Glad
|
Sv: Beltestol vs puteDa har jeg litt rett med andre ord.
|
|
|
#8 |
|
Sv: Beltestol vs puteVi har 3 beltestoler og en HTS-pute. Jeg målte disse for å finne ut hvilken kombinasjon som var smalest. Endte opp med å ta de tre beltestolene, for det var bare snakk om et par cm i forskjell. Og det er trangt, okke som. Men, mye tryggere!
|
|
|
#9 |
|
Sv: Beltestol vs puteDessuten er det ikke noe problem at det er trangt der ryggene til stolene er. Det er nede på setet som er problemet, fordi man på presse hånden mellom to seter for å feste beltet. Hos oss må vi begynne å feste ett barn i den ene ende i baksetet (bak passasjersetet), deretter i midten og til slutt bak førersetet. Om vi tar en annen rekkefølge, er det nesten umulig å feste selene uten å plages noe inne i hampen.
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Beltestol vs puteJeg husker ikke hvor, men jeg leste nettopp om hvordan det at beltet ligger feil kan bety liv eller død i kollisjon, ift indre organer. Beltestolen er jo nettopp med på å korrigere og holde beltet på plass. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Det er viktig at beltet ligger over de harde kroppsdelene, altså over hoftebeinet og over skulderen. Om beltet havner under armen, kan de indre organene bli ødelagt/sprekke.
|
|
|
#12 |
|
En Som Trener
|
Men det er selvfølgelig viktigere å beskytte puppene!
|
|
|
#13 |
|
Glad
|
|
![]() |
|
|