|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
RyanairEr de så ille som ryktet sier? Må vi stå tur-retur Italia, og er det sant at vi må betale for å gå på do? Selger de mat ombord og måler de håndbagasjen med målebånd og kjøkkenvekt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ryan airJeg syns det er helt greit å fly med Ryan Air. Har aldri måttet stå (er det lov?), og sist jeg fløy med dem (i fjor sommer) måtte man ikke betale for å gå på do. Mulig man må det nå? Jeg har aldri opplevd at de har veid og målt håndbagasjen. Og de selger noe enkel mat ombord (sandwicher og sånt tror jeg). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ryan airJeg har ikke kjørt med Ryan Air på ett år, men i fjor var det i allefall helt ok. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ryan airDe har vurdert å sette inn myntapparat i doene, men jeg tror ikke det er gjort. Foreldrene mine og svigers flyr mye med Ryan Air og det er visstnok helt greit, men det er ikke slingringsmonn med størrelse og vekt på bagasjen.
|
|
|
#6 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ryan airRyanair er ille, men man overlever. Null service, fullstendig kunnskapsløse medarbeidere, som heller ikke er hyggelige, og veldig firkanta regler. Så lenge du har ALT i orden, fra papirer til mål og vekt, går det greit. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ryan airJeg har bare reist med Ryan air en gang (t/r London) og det var helt kurant, men de var veldig strikse med håndbagasjestørrelsen (både størrelse og vekt - men jeg husker at de droppet å veie mannen sin håndbagasje fordi den var så mye mindre enn tillatt størrelse - det var like greit ettersom den inneholdt 6 flasker vin
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Ryan air... og for ikke å glemme at de kjører siiiinsyk høy reklamemusikk før take off.. Vi satt og ropte til hverandre!! Som tidligere nevnt her, sure folk og utrolig strenge på bagasjen (er vel det de tjener penger på, at folk ikke er god til å pakke riktig)! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
...
Sv: Ryan airTidligerer var det veldig greit å reise med Ryanair, men ettersom årene har gått har de blitt mer og mer kronglete synes jeg. Siste tur med dem var i januar og da var de virkelig blitt superstrikse på dette med kun ett kolli håndbagasje. Da mener jeg kun en ting inn på flyet. Pose med taxfree eller andre ting telte ikke utenom. Alt måtte puttes oppi en ting som man bar med inn på flyet. Legg til gebyr for å få sjekke inn, gebyr for å få sjekke inn bagasje og lav bagasjekvote så blir det lenge til jeg flyr Ryanair igjen.
|
|
|
#13 |
|
...
Sv: Ryan air
Bare husk på at vekten gjelder per kolli. Man kan ikke ha felles bagasje, altså en koffert på 10 kg og en på 20 kg.
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ryan airJeg har mange ganger tenkt på at jeg skulle hatt en sånn liten vekt (fiskevekt?) å ha med på tur, for å kunne beregne bagasjevekten på hjemturen uten å basere seg på veiing og ompakking på flyplassen. Fikk ikke tak i det sist jeg prøvde, men det ser jeg for meg at ville være en veldig lur ting å ha. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Ryan airGreia med Ryanair er at man får det man betaler for. Jeg synes det mest irriterende med å reise med dem er sure medpassasjerene som ikke er innenforstått med baggasjereglene. Og det med å betale for å gå på do var vel en aprilspøk?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Ryan airJeg jobber i flybransjen og har følgende å si: IKKE FLY MED RYR!! |
|