|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)Hva slags rabatt er det vanlig å få hvis man kjøper en sofa som har stått utstilt i butikken (og så vidt jeg har sett til nå, uten synlig slitasje av den grunn)? Den sofaen vi har sett på kan muligens være en av de som skal skiftes ut i utstillingen. For å slippe å vente i mange uker kan vi være interessert i å kjøpe den som står der, siden den samsvarer veldig med mål og stoff som vi likevel ville valgt. Men den har jo stått der en stund og blitt sittet i og prøvd, så jeg er ikke interessert hvis ikke vi får en prisreduksjon. Hva er rimelig å forvente? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)Det er vel ingen fasit for dette. Jeg tror mye er opp til deg og dine forhandlingskunster. Guudd lökk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)Tja, vi fikk 15 % avslag på de stolene som var veldig forsinket, så jeg hadde nok forventet hvertfall det. Jeg tror du bare må ta utgangspunkt i hva du selv vil være fornøyd med. 25 % syns jeg hørtes veldig bra ut.
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)
Jeg måtte vente i et halvt år på sofaen jeg bestilte, men jeg fikk ikke noe avslag. Bare låne sofa i mellomtiden.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)
De ga den ikke akkurat uoppfordret, jeg truet med både det ene og det andre.
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)Vår sofa hadde stått i butikken bare en uke, og de ville i utgangspunktet ikke selge den så raskt. Vi fikk skreket oss til å kjøpe den likevel, men da fikk vi (naturlig nok) ikke noe avslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)Vi fikk tilbud om 20% avslag på et eller annet møbel vi skulle kjøpe. Jeg tror kanskje det var sofa, men vi takket nei fordi vi fant en annen vi ville ha heller.
![]() |
#9 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)Vi fikk ikke noe avslag paa et teppe til et gutterom som hadde ligget i butikken i tre uker. Selv var vi saa gira paa aa slippe aa vente paa teppe at vi gladelig hadde betalt ekstra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
![]() Sv: Hvis man kjøper utstillingsmodell (sofa)Du kan naturlig nok ikke forlange store avslag på averteringsprodukter som de allerede har presset ned. Man vil sjelden "tape" penger på et salg. Dersom dette ikke er et sluttprodukt så vil de jo også ha den inn igjen. Men møter man på den rette selgeren og prisen hans er god nok så er det bare å prute i vei! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|