Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Bekymret for svineinfluensaen?
Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har ingen kroniske sykdommer 22 12,79%
Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har kroniske sykdommer 30 17,44%
Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har ingen kroniske sykdommer 95 55,23%
Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har kroniske sykdommer 25 14,53%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-09, 01:32   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

"Gammel tråd" fra mai.

Jeg er bekymret. Spesielt på lillebrors vegne pga astmaen hans og fordi han så lett får lungebetennelse. Nå er et 6 år gammel barn som i utgangspunktet var friskt død i Storbritannia, og jeg kjenner at jeg er enda mer bekymret nå en tidligere.

I starten var det vel mange som mente at dette ville være noe ala SARS som ingen har hørt noe om på noen år eller fugleinfluensa som heller ikke har blitt den pandemien som det en gang ble fryktet, men svineinfluensaen er nå en reell trussel.

Er du mer bekymret for deg og dine nå enn for noen måneder siden?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 01:34   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

Nei, jeg er ikke det.

Kjenner jeg ikke orker å bekymre meg. Tar ting som de kommer. Men jo; vi kommer nok til å vaksinere oss, når det kommer for "vanlige" folk.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 01:37   #3
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Nei, jeg er ikke det.

Kjenner jeg ikke orker å bekymre meg. Tar ting som de kommer. Men jo; vi kommer nok til å vaksinere oss, når det kommer for "vanlige" folk.

... men nå regner man jo med at vaksinen vil komme for sent for vanlige folk.

??

Gammel 16-07-09, 01:40   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke mer bekymret for svineinfluensaen, enn jeg er for at vi og barna skal få andre type sykdommer.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 01:42   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg er faktisk litt bekymret nå, spesielt etter at jeg leste om det etter sigende friske barnet som døde. Har et hjertebarn som jeg er redd ikke tåler en voldsom influensa like godt som andre, friske barn. Vurderer å kontakte kardiologen hennes for å høre om han anbefaler vaksine.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 01:45   #6
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

I forhold til lillebror er jeg forresten bekymret for vanlig influensa også.

Gammel 16-07-09, 02:00   #7
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Vi drar snart til Thailand, og jeg er redd for lisjmor.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 02:43   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt bekymret i og med at jeg er gravid, og tror ikke en kraftig influensa ville vært noe særlig nå.

Hadde jeg ikke vært gravid ville jeg nok ikke vært så bekymret som jeg er nå, siden både jeg og mannen er friske i utgangspunktet.

Gammel 16-07-09, 07:09   #9
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke særlig bekymret nei.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:13   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg er litt bekymret for minsten og til dels meg selv.
Han har astma og mye luftveisplager, og jeg har også astma og får veldig lett lungebetennelse.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:33   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg er bekymret, men av økonomiske grunner. Jeg har ikke krav på sykepenger hvis jeg blir syk, så en langvarig influensa vil bli en liten økonomisk krise. Men jeg er ikke redd for at jeg eller noen av mine skal dø, nei.

Gammel 16-07-09, 09:40   #12
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Jeg er litt mer bekymret nå enn tidligere, tar vanlige forhåndsregler i henhold til standard influensa. Er ekstra påpasselig med håndvask osv nå. Skal ha antibac servietter i veska framover.
Vi reiser på ferie til Asia nå snart lar ikke dette stoppe oss. Vi tar tings om det kommer, er jo så mye annet som kan skje.

Gammel 16-07-09, 09:42   #13
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Nei, jeg er ikke så veldig bekymret. Jeg er gravid, og vil helst unngå alle mulige sykdommer, men jeg kan ikke gå rundt og være engstelig, det blir bare stress.

Jeg er egentlig ikke så overrasket over at det kommer flere tilfeller nå. Det er jo nå om sommeren de fleste reiser rundt i verden, og blir lettere disponert for smitte.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:50   #14
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Når skolen og barnehagen åpner igjen i august vil det sikkert bli veldig mange smittede. "Alle" kommer hjem fra ferie.

Gammel 16-07-09, 09:58   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nja, litt bekymret fordi jeg har nedsatt immunforsvar og er gravid, men jeg var litt i tvil om jeg skulle svare at jeg er bekymret, for det er ikke sånn at jeg går og tenker på det. Men tanken har slått meg, og i tillegg kan jeg ikke bli sykmeldt pga jobbsituasjon og fremtidig permisjon, så jeg bør definitivt holde meg frisk.
Så jeg kommer til å styre unna større folkemenger utover høsten tenker jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:03   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er ikke nevneverdig bekymra nei.

Vil jo helst slippe å få influensa da, men det går nok greit om jeg får det. Samme for mannen. Håper guttungen slipper, men det er bare fordi han er så liten (snart 11 mdn gammel) så jeg synes det er så vandkelig å vite hva jeg skal gjøre for at han skal ha det bra om han blir syk, og man vil jo helst spare sine barn for sykdom. Men jeg er ikke redd for ham, sånnsett. Bare håper han av rent komfortable årsaker skal få slippe.

Gammel 16-07-09, 10:13   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er i grunn ikke spesielt bekymret.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:19   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt bekymret. Har en mann som ikke bør få noen form influensa og storepropell som har astma.

Gammel 16-07-09, 10:20   #19
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg tenker stadig mer på det, ja. Det er ikke nødvendigvis det å bli syk jeg er redd for, selv om en influensa er kjipe greier .Det er mer alt som kan skje hvis veldig mange blir syke samtidig. Tenker feks på om noe annet skulle skje og man ikke vil få den nødvendige helsehjelpen fordi kapasiteten på sykehusene er sprengt.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:21   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke bekymret. Jeg er en sånn person som ikke tar slikt som dette innover meg.

Knerten er den som blir sykest i familien. Snuppa og mannen er aldri syke. Jeg blir syk, men bare litt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.