|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Ikke alle kommuner har det, men dere som hadde oransje sekk til ungene i 1. klasse - når fikk barna ny sekk?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Etter ca 14 dager. Reima gikk opp og ble for lang hele tiden. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Med en gang. Noe så stygt hadde ikke mitt barn fått brukt.
|
|
|
#4 |
|
Hvor: Tromsø
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Jeg synes også den er stygg. Men jeg liker ideen om at alle 1 klassingen har lik sekk, og en ganske oppsiktsvekkende fæl sekk. De er nemlig så synlig på veien, og at medtrafikantene er klar over at det er en 1 klassing. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Her vet jeg de bruker sekkene værtfall til 3 klassen. jeg synnes sekken er kul
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?
Som om ikke en førsteklassing har nok å tenke på om de ikke skal måtte forholde seg til å finne sin egen sekk blant 20 like.
|
|
|
#7 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Min 1. klassing brukte, som alle de andre 1. klassingene, sekken hele 1. klasse. Kjøpte ny sekk til ham i dag. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Sånn uansett, stygg eller ikke(vi får ikke sånne) er det ikke naturlig å bytte sekker når sekken blir for liten - lengden i ryggen, når sekken er innsauset med melk og youghurt for nte gang(og lukta ikke blir borte) eller når sekken blir ødelagt/utslitt?
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Tuller dere, eller? Den er jo kjempepraktisk. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Her brukte alle 1.-klassingene sekken, og den er et statussymbol blant dem. Jeg tror alle i klassen til ungene fikk ny sekk til 2. klasse. Mine fikk nye sekker på slutten av 1. fordi sekken til Herremannen revnet i en søm og ikke kunne brukes mer.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Jeg har aldri sett skolebarn med slik sekk, i hverken denne kommunen eller nabokommunene. Og er det ikke lite trolig at én sekk passer alle 6-åringene? Jeg trodde man skulle prøve seg frem til den sekken som passer barnets kroppsbygning.
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Her alternerer de med fargene, men det er den sekken de får. Storesøster hadde sin de første tre årene. Det regner jeg med at broren hennes også kommer til å ha.
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Jøss, sånne har jeg aldri sett. Kjøpte ny skolesekk til vesla i dag, faktisk. Med biler på, selvsagt.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Her bruker de slike sekker bare i 1 klasse. jeg synes fargen er kul og et godt signal til sjåfører, men det er veldig dårlig passform og remmene sklir slik at sekken ofte blir skjev. Vi valgte å ikke bruke den i det hele tatt når vi fikk skolebarn. Jeg synes det er viktig at sekken er god på, også kjøpte vi heller mange kule reflekser til Berganssekken. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Mine bruker den oransje sekken i 1. klasse, og får ny i 2. klasse. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Her brukte ungene dem kun gjennom hele førsteklasse. Har på vår skole ennå ikke sett andreklassinger med den sekken.
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Er førsteklassinger helt ferske i å ferdes langs traffikerte veier? Da syns jeg foreldrene har gjort en slett jobb med å lære barnet trafikksikkerhet og det blir for dumt å stole på at en sekk skal gjøre jobben.
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?
Min førsteklassing begynte ikke å gå alene langs veien før mot slutten av førsteklasse. Jeg tror det er ganske normalt her vi bor. De aller fleste fulgte ungene til skolen nesten hele første klasse. Det var bare mot våren en del av barna begynte å gå alene. |
|
|
|
![]() |
|
|