Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 17:02   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?

Ikke alle kommuner har det, men dere som hadde oransje sekk til ungene i 1. klasse - når fikk barna ny sekk?

(Ikke mitt bilde)

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 17:05   #2
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?

Etter ca 14 dager. Reima gikk opp og ble for lang hele tiden.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 17:07   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med en gang. Noe så stygt hadde ikke mitt barn fått brukt.

Gammel 22-07-09, 17:11   #4
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes også den er stygg. Men jeg liker ideen om at alle 1 klassingen har lik sekk, og en ganske oppsiktsvekkende fæl sekk. De er nemlig så synlig på veien, og at medtrafikantene er klar over at det er en 1 klassing.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 17:19   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Her vet jeg de bruker sekkene værtfall til 3 klassen. jeg synnes sekken er kul
Våre er mere oransj en bilde tilsier.

Gammel 22-07-09, 17:24   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Men jeg liker ideen om at alle 1 klassingen har lik sekk.

Som om ikke en førsteklassing har nok å tenke på om de ikke skal måtte forholde seg til å finne sin egen sekk blant 20 like.

Gammel 22-07-09, 17:43   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Min 1. klassing brukte, som alle de andre 1. klassingene, sekken hele 1. klasse. Kjøpte ny sekk til ham i dag.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 17:50   #8
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

HE brukte sin i 1. og 2. klasse. JC får nok også ny når han begynner i 3.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:07   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn uansett, stygg eller ikke(vi får ikke sånne) er det ikke naturlig å bytte sekker når sekken blir for liten - lengden i ryggen, når sekken er innsauset med melk og youghurt for nte gang(og lukta ikke blir borte) eller når sekken blir ødelagt/utslitt?
W må ha ny skolesekk til skolestart nå, fordi den andre var blitt for liten og den stinket av sur melk, selv etter et par vask.

Gammel 22-07-09, 18:10   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde byttet den ut med en gang...

Gammel 22-07-09, 18:24   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tuller dere, eller? Den er jo kjempepraktisk.

En ting er at det er en helt grei sekk, men det som er viktigere er at det er et kjempesignal til bilistene om at her går det er seksåring, kjør forsiktig.

På skolen vår bruker alle denne sekken i første klasse. De fleste får ny sekk til andre klasse, fordi ideen er at denne sekken skal være forbeholdt førsteklassingene, selv om det absolutt ikke er et krav og jeg har sett flere andreklassinger bruke den også.

Jeg har aldri hørt noen av elevene snakke om at sekken er stygg. Tvert i mot var de stolte som soler alle sammen da den ble utdelt på førskoledagene om våren. Jeg er veldig glad for at trenden er at sekken blir brukt her, for som bilist ser jeg veldig klart at den gir et svært nyttig signal om å passe ekstra godt på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:27   #12
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Her brukte alle 1.-klassingene sekken, og den er et statussymbol blant dem. Jeg tror alle i klassen til ungene fikk ny sekk til 2. klasse. Mine fikk nye sekker på slutten av 1. fordi sekken til Herremannen revnet i en søm og ikke kunne brukes mer.

Gammel 22-07-09, 18:28   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sett skolebarn med slik sekk, i hverken denne kommunen eller nabokommunene. Og er det ikke lite trolig at én sekk passer alle 6-åringene? Jeg trodde man skulle prøve seg frem til den sekken som passer barnets kroppsbygning.

Gammel 22-07-09, 18:30   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ikke alle kommuner har det, men dere som hadde oransje sekk til ungene i 1. klasse - når fikk barna ny sekk?

Her alternerer de med fargene, men det er den sekken de får. Storesøster hadde sin de første tre årene. Det regner jeg med at broren hennes også kommer til å ha.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 20:36   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, sånne har jeg aldri sett. Kjøpte ny skolesekk til vesla i dag, faktisk. Med biler på, selvsagt.

Gammel 22-07-09, 21:33   #16
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her bruker de slike sekker bare i 1 klasse. jeg synes fargen er kul og et godt signal til sjåfører, men det er veldig dårlig passform og remmene sklir slik at sekken ofte blir skjev. Vi valgte å ikke bruke den i det hele tatt når vi fikk skolebarn. Jeg synes det er viktig at sekken er god på, også kjøpte vi heller mange kule reflekser til Berganssekken.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:26   #17
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Mine bruker den oransje sekken i 1. klasse, og får ny i 2. klasse.

Ang. det å finne sin egen sekk, henger de fleste en liten "maskot" av et eller annet slag på sekken sånn at den skal skille seg litt ut.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:33   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Her brukte ungene dem kun gjennom hele førsteklasse. Har på vår skole ennå ikke sett andreklassinger med den sekken.

Sekkene er ikke pene, men jeg synes det er et flott tiltak, for de viser bilistene at det er førsteklassinger som går langs veien, og at man da viser litt større aktsomhet, siden disse barna gjerne er helt ferske i dette med å ferdes langs traffikerte veier.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:55   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?

Er førsteklassinger helt ferske i å ferdes langs traffikerte veier? Da syns jeg foreldrene har gjort en slett jobb med å lære barnet trafikksikkerhet og det blir for dumt å stole på at en sekk skal gjøre jobben.

Gammel 22-07-09, 23:59   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er førsteklassinger helt ferske i å ferdes langs traffikerte veier? Da syns jeg foreldrene har gjort en slett jobb med å lære barnet trafikksikkerhet og det blir for dumt å stole på at en sekk skal gjøre jobben.

Min førsteklassing begynte ikke å gå alene langs veien før mot slutten av førsteklasse. Jeg tror det er ganske normalt her vi bor. De aller fleste fulgte ungene til skolen nesten hele første klasse. Det var bare mot våren en del av barna begynte å gå alene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.