Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvitt Ikea-kjøkken. Greier ikke bestemme meg!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-09, 17:51   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvitt Ikea-kjøkken. Greier ikke bestemme meg!

Vi skal ha hvitt kjøkken i det nye huset vårt. Ikea har fire hvite kjøkken: Solär, Ädel, Applåd og Abstrakt.

Jeg trodde lenge jeg likte best Solär, men det var til jeg kom på Ikea for å se på det. De tre andre er aktuelle alle sammen. Mannen min liker ikke Applåd, men jeg tror det skyldes at det er det billigste kjøkkenet og er ofte utstilt sammen med det simpleste Ikea har for å få ned totalprisen. Jeg synes frontene er fine. Jeg liker enda bedre Abstrakt, men det er i høyglans, og jeg er redd jeg skal klikke over fingermerker. Ädel er fint, men jeg liker kanskje en stil med litt enklere flater, og dette blir kanskje litt romantisk i stilen? Det er fint altså, men jeg er vanligvis ikke rille- og profilerte lister-typen. Jeg liker Ståt og alle de der hos andre, men jeg ville ikke hatt det selv. Jeg er veldig i tvil om jeg kommer til å angre med Ädel. Mannen min liker dette best, men han liker også høyglansede Abstrakt.

Hmm.. Hva tror dere? Vil gjerne ha tips.

Benkeplaten blir i eik heltre, og det blir trolig eikeparkett på gulv. Jeg skal ha lange, runde, liggende grep.

En ting til: Erfaring med underlimt vask, noen? Jeg har sett på det, og er ikke kjempeimponert. Jeg er redd benkeplaten skal sprekke opp i kantene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 18:13   #2
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvitt Ikea-kjøkken. Greier ikke bestemme meg!

Äpplåd må tørkes melloom rillene med ujevne mellomrom … møkkajobb!!

Gammel 05-08-09, 18:16   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikea har også lidingö, men det er ikke så ulikt Ädel.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 18:16   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilder! :lat:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 18:17   #5
Albertine
Passiv

Standard

Vi har Ädel og er fornøyde med det, men det legger seg all mulig dritt inni speilet.

Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 18:54   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Äpplåd har da ingen riller. Vi har Äpplåd og er veldig fornøyde. Sammen med eikeplate og kraftige håndtak, tøff komfyr og kjoleskap blir det veldig bra, synes jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 18:55   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ja, når det gjelder Abstarkt har vi det på alle klesskapene og det blir fort merker. Jeg er veldig glad jeg ikke har det på kjøkken, kan man si.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 18:58   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde underlimt vask på kjøkkenet der vi bodde før, det var veldig pent og praktisk, men jeg aner ikke om benkplaten holder seg fin. Siden vi flyttet derifra ikke lenge etter at den var montert.

Gammel 05-08-09, 18:59   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, Applåd har ingen riller.

Karamell: Jeg er dritdårlig på å legge inn bilder, jeg kan det faktisk ikke. Kanskje noen andre kan? Men det er ikke lett å se på Ikea-sidene hvordan det ser ut i virkeligheten.

Hva med Abstrakt da? (Høyglans.) Kommer jeg til å tørke dagen lang eller er det en myte? :ber:

Gammel 05-08-09, 19:00   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Ja, når det gjelder Abstarkt har vi det på alle klesskapene og det blir fort merker. Jeg er veldig glad jeg ikke har det på kjøkken, kan man si.

Ok. Takk, greit å vite. Vi er ikke av de mest grisete, men det blir kanskje merker uansett. Hm.. Kanksje det blir Ädel, da. :beslutningsvegrer/ Vinglepetter:

Gammel 05-08-09, 19:08   #11
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Vi har Lidingøe, den liker jeg veldig godt.

Gammel 05-08-09, 19:14   #12
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Äpplåd har da ingen riller. Vi har Äpplåd og er veldig fornøyde. Sammen med eikeplate og kraftige håndtak, tøff komfyr og kjoleskap blir det veldig bra, synes jeg.

Nei …, for jeg mente selvfølgelig Ståt!!! Og det var jo ikke noe alternativ engang …

Gammel 05-08-09, 19:23   #13
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikea har ihvertfall to hvite kjøkkentyper til, Lidingø og Ståt. Min mor har Ståt med Signera håndtak. Kjempefint kjøkken. Men personlig liker jeg Lidingø best.

Gammel 05-08-09, 19:32   #14
Aftereight
Nybegynner

Aftereight har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har Abstrakt og er veldig fornøyd med det. Det blir jo selvfølgelig litt fingermerker og matsøl, men det er jo så lett å vaske det bort! Bruker bare en fuktig microklut, blir så fint som bare det:-) Har også underlimt vask med heltre eik. Både pent og praktisk, men kjøkkenet er bare et halvt år gammelt så jeg har ingen lang erfaring med det...men inbiller meg at det er viktlig å olje godt, så det ikke sprekker.

Aftereight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 20:58   #15
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi har nettopp kjøpt nytt kjøkken fra IKEA og er snart ferdige.
Vi har kjøpt Ädel og syns det er kjempefint, off course.
Ser at man må tørke i rillene, men man må jo tørke alle skap har jeg funnet ut. Vi syns det er et klassisk og tidløst kjøkken. Vurderte Kvikk høyglans, men tror vi fort hadde blitt lei det.
Underlimt vask, det har vi. Men ikke fra IKEA. Sjekket litt rundt hos benkeplateprodusenter og de fleste anbefalte ikke IKEA sine underlimte vasker, de mente de var for tynne og for dårlige. Vi valgte Kvikk plate og Intra underlimt vask. Hvordan det holder seg blir spennende å se, men det er jo noen garantier ute og går om det skulle bli stygt og sprekke opp.

Gammel 05-08-09, 23:42   #16
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har bestilt Applåd, men svart (og eik benkeplate). Har ikke fått montert kjøkkenet, men jeg leste at Applåd hadde vunnet noen danske (?) tester.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 23:45   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Silence, her.

Vi har bestilt Applåd, men svart (og eik benkeplate). Har ikke fått montert kjøkkenet, men jeg leste at Applåd hadde vunnet noen danske (?) tester.

Ja, det stod noe om det på Ikea, så jeg.

Gammel 06-08-09, 00:30   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ädel er kjempefint, jeg synes det er akkurat passe forseggjort, men fortsatt rene linjer og enkelt. Høyglanskjøkken er også fint hvis man ikke har barn som setter merker.

Gammel 06-08-09, 00:31   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg drømmer om et kjøkken i høyglans, men innser at det kanskje ikke er så praktisk.

Jeg har applåd kjøkkenfronter på et annet rom, jeg synes de er kjekke, greie og fine.

Det er 4-5 år til vårt kjøkken skal pusses opp, så jeg har ikke tenkt seriøst igjennom hva jeg ville ha valgt

Gammel 06-08-09, 00:40   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Ståt må tørkes mellom rillene med ujevne mellomrom... møkkajobb!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.