Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nakenforbud i Tøyenbadet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-09, 21:06   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Nakenforbud i Tøyenbadet

Etter å ha badet lenge i utebassenget på Tøyenbadet i dag, vrengte jeg den våte badedrakten av ullungen (3). Hun tuslet litt rundt håndkleet, men etter bare et par minutter kom en badevakt bort, og sa jeg måtte kle på henne. Det er ikke tillatt å være naken på Tøyenbadet, kunne han fortelle.

Når vi bader i bassenganlegg finner jeg det mest naturlig at hun bruker badetøy, i motsetning til når vi er på stranden, der hun like gjerne er naken. Men her var det altså ikke snakk om å velte seg naken rundt i bassenget, men å sitte/gå rundt på badehåndkleet uten klær på.

Badevakten var høflig og grei, og sa faktisk at han syntes det var en litt dum regel. Jeg ble såpass perpleks av det rigide forbudet at jeg ikke kom meg til å spørre hva som var årsaken. Kanskje er det så enkelt som at de ikke ønsker at ungene skal bade nakne, og så har de laget en regel som sier at all nakenhet er forbudt?

Jeg syntes det var litt vanskelig å forklare ullungen hvorfor vi måtte ta på henne kjolen til badedrakten hadde tørket.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:09   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenforbud i Tøyenbadet

Det samme opplevde jeg for flere år siden, med en liten to/treåring som var vant til å bade naken, og ikke likte å ha på badebukse - så plutselig hadde han tatt den av. Jeg syns jo de kunne håndheve den nakenregelen med litt skjønn når det gjelder så små barn, og ikke ile til ved første badebukseløse sekund.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:12   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så rart, sånn tror jeg ikke det er på Frognerbadet? Glittergutten har hvertfall sittet naken på håndkleet sitt og jeg har sett andre barn være nakne også, men ikke badet nakne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:16   #4
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan det ha noe med 'andre-rare-badegjester-som gjerne-titter-på-barna' å gjøre??

Gammel 05-08-09, 21:20   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette opplevde vi i syden/Mallorca også. Snuppa var naken en liten stund, og fikk tilsnakk av en badevakt. Jeg kan ikke helt forstå problemet.

Gammel 05-08-09, 21:25   #6
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det er vel både på grunn av peodene, og fordi man vil at en badebukse/badebleie skal hindre kabellegging.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:27   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Det er vel både på grunn av peodene, og fordi man vil at en badebukse/badebleie skal hindre kabellegging.

Dette var rett og slett et innlegg med mange morsomheter i!

Gammel 05-08-09, 21:28   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan forstå problemet, jeg liker ikke at barn går nakne rundt bassengannlegg. Jeg har mang en gang sett at unger tisser der folk skal gå, og det synes jeg er uhygienisk og ekkelt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:32   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ungene tisser jo med badetøy og det er jo ikke som om tisset magisk forsvinner når det kommer i bikinitrusa.

Gammel 05-08-09, 21:40   #10
Left
Passiv

Standard

Det første jeg tenkte i forhold til det med forbud, er at de antakelig ikke vil at det skal kry av folk som liker småbarn uten klær. Kanskje?

Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:41   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tissing hindres ikke av en truse.

Gammel 05-08-09, 21:48   #12
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Min første tanke er også dessverre dem som kanskje liker nakne barn litt for godt...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:51   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper det er just in case, i hvert fall dersom de har hatt mye trøbbel med snikfotografering og alskens peoder.

Gammel 05-08-09, 21:53   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men ungene tisser jo med badetøy og det er jo ikke som om tisset magisk forsvinner når det kommer i bikinitrusa.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tissing hindres ikke av en truse.

Nei, men det viser ikke like godt som en tissestråle fra et nakent barn og det jeg ikke ser vet jeg kanskje ikke.

Gammel 05-08-09, 23:36   #15
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Min første tanke er også dessverre dem som kanskje liker nakne barn litt for godt...

Samme her...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 23:37   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg tipper det er just in case, i hvert fall dersom de har hatt mye trøbbel med snikfotografering og alskens peoder.

Det er nok her det ligger og jeg synes personlig at det er en fin ting at det er slike forbud mot nakenhet. Alt for mange overgrep kan finne sted selv på slike offentlige arenaer, jeg definerer snikfotografering også som overgrep. Videre vil jeg også tro at det til en viss grad handler om hygiene all den tid et tildekket underliv vil føre med seg mindre smittefare.

Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 00:09   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Enig med Lille Ru og Skvetten. Jeg ser ikke dette som problematisk overhode.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 00:21   #18
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sikkert på grunn av at det blir lettere for de svina som vil fotografere barn, ja.
Egentlig forståelig, men samtidig en litt trist utvikling, synes jeg. Det at småbarn badet uten klær var jo vanlig før. Skal nakenhet være tabu også for de helt små barna synes jeg det har gått litt for langt. Husker jo at mine eldste barn, som nå er i 16-20-årsalderen badet uten klær da de var små på begynnelsen av 90-tallet. Da fantes det ikke digitalkamera, og folk hadde ikke zoom-linser. I syden var det jo også ganske naturlig med mye mer bar hud enn det er nå.
Men hva gjør man ikke for å verne de små, nå som det er så mange griser ute og går... Sånn sett er det bra.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 08:52   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Videre vil jeg også tro at det til en viss grad handler om hygiene all den tid et tildekket underliv vil føre med seg mindre smittefare.

Ke?

Gammel 06-08-09, 09:22   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ke?

Et åpent underliv (uten truse) "inneholder" flere bakterier (fra urinåpning/vagina/endetarm) enn det et tildekket underliv gjør. Når små barn går uten truse, setter seg ned her og der, klatrer på stoler o.l er det større sansynlighet at de legger fra seg bakterier enn dersom dersom de har badetøy på.
Tog du `an?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.