Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det veldig dumt å la senga stå under vinduet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-09, 12:32   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det veldig dumt å la senga stå under vinduet?

Hører jo alltid at senga ikke bør stå ved siden av vinduet for da får ungene trekk på seg , de blir fortere syke osv. Men er det bare en gammel myte eller er det best å sette senga et annet sted?
Saken er at der vi har flyttet nå er det skråtak på alle soverommene og rommene er formet slik at den eneste logiske plassen senga på minsten sitt rom er faktisk rett under vinduet. Nå har jeg satt den litt borte fra vinduet men det ser teit ut og jeg får litt spader av hvordan jeg må innrede nå pga. senga.

Gammel 09-08-09, 12:45   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Er det veldig dumt å la senga stå under vinduet?

Da skulle mine to vært syke hele tiden de da.

Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 12:48   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid hatt senger under vinduet, og ingen av oss er mye syke.

Gammel 09-08-09, 12:51   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette med trekk er jo noe alle gamle er livredde, men jeg ble litt usikker når ei venninne sa jeg måtte for all del flytte senga til eldste fordi grunnen til at hun hostet om nettene var nok fordi senga stod under vinduet (som forresten var lukket helt igjen om nettene pga. mye bråk ute). Jeg synes nå ikke hun ble så mye bedre av at senga ble flyttet heller.

Da setter jeg senga hans under vinduet så jeg får møblert det rommet litt bedre.

Gammel 09-08-09, 12:52   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når poden hoster blir han ofte bedre om vinduet åpnes...

Gammel 09-08-09, 12:53   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har vi dobbeltsengen under to åpne vinduer og vi sover så godt og er ikke mer syke av den grunn.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 12:56   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei egentlig er det jo logisk at man holder seg friskere av å bli utsatt for frisk luft. Venninna mi har sikkert hørt det fra bestemora si eller noe.

Gammel 09-08-09, 13:02   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lærte ingenting på dåktorskolen om hvordan pasienter måtte innrede soverommene sine da. Ja, bortsett fra at astmaunger ikke skal ha tepper der da.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 13:06   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også senga under vinduet og stortrives med det. Deilig med luft.

Gammel 09-08-09, 13:17   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel Den Livsfarlige Trekken som er problemet tenker jeg. Den eksisterer nok mest i engstelige olemødres hode. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å sette seng under vindu.

Gammel 09-08-09, 13:30   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det er vel Den Livsfarlige Trekken som er problemet tenker jeg. Den eksisterer nok mest i engstelige olemødres hode. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å sette seng under vindu.

Man skal ikke kimse av Trekken!! Men det er ikke så mye trekk lenger fra de fleste moderne vinduer. Dessuten så tror jeg det er Gjennom Trekken som er den verste.

Gammel 09-08-09, 13:41   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde senga under vinduet og var mye syk (forkjøla) vinterstid. Nå skal det være sagt at det kom mye trekk fra de gamle vinduene, så de har vi byttet nå i sommer. Vi har uansett flyttet senga nå, for jeg liker å ligge i senga å se ut!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 13:46   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare liker ikke å ha senga under vindu, men det går nok helt fint.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 13:51   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror trekken er en myte, i stor grad.
Svigers blir helt fortørnet når jeg sier det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 14:01   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå har jeg ominnredet, flyttet sprinkelsenga bort til vinduet og hyllene et annet sted. Ble MYE finere, det så så rotete og merkelig ut tidligere.

Gammel 09-08-09, 16:47   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir dårlig av trekk. :datapunkt:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 16:49   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vinduet kommer nok til å være lukket om natta siden vinduet vender ut mot hagen og det er hundre unger på trampoline og diverse til 23-24 på kveldene (naboer). Jeg lufter om dagen.

Gammel 09-08-09, 16:52   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir gørrstiv i nakken av trekk. Jeg hadde av den grunn ikke plassert en barneseng like ved vinduet. Jeg husker helt fra jeg var liten at jeg ble stiv i nakken og kunne få hodepine om jeg sov like under et åpent vindu. Er vinduet alltid lukket har det ikke noe å si hvis det er moderne vinduer det er snakk om.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 16:56   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg blir dårlig av aircondition om den står og vifter iskald luft i fjeset på meg, da blir jeg stiv i nakken og får hodepine og vondt i nesa faktisk. Men ikke av trekk fra et vindu. Men som sagt så kommer det til å være lukket om natta pga. alt bråket, men han sover av og til med vinduet på gløtt om dagen da. Jeg får se det an. Husker ikke hvor gamle vinduene er, men de ser ganske nye ut og fungerer bra.

Gammel 09-08-09, 16:57   #20
alice
Newbie

alice sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Både dattera mi og jeg har sengene våre under vindu, og er ikke plaget med hverken det ene eller det andre.

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.