|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Hvilken type ull er best?? | |||
| Janus |
|
24 | 29,27% |
| Joha |
|
3 | 3,66% |
| Tom og trine (spar-kjøp) |
|
2 | 2,44% |
| Nøstebarn |
|
19 | 23,17% |
| Peanuts (cubus-ull) |
|
2 | 2,44% |
| H&M ull |
|
1 | 1,22% |
| Devold |
|
18 | 21,95% |
| By-torrin ull |
|
3 | 3,66% |
| annet |
|
10 | 12,20% |
| Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Hvilke type ull er best?Nå prøver jeg igjen her |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke type ull er best?Janus, krokofanten, safa og nøstebarn er favorittene mine. Stemte "annet" siden jeg ikke har en klar favoritt.
|
|
|
#3 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Hvilke type ull er best?nøstebarn er bra, bånsull også
|
|
|
|
#5 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg liker Devold av de som var listet opp her. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvilke type ull er best?Her går det mest i Janus og Tom og Trine. Jeg merker ikke særlig kvalitetsforskjell på dem. (De er vel også laget samme sted.) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg er fornøyd med mesteparten fra NB (heldresser, pysjer, gensere og ullbukser), men en del annet derfra synes jeg det går fort hull i og er smalt i størrelsen (noen av bodyene). Joha har jeg stort sett god erfaring med, Janus er greit, men noe av det blir litt fort slaskete i formen. Troll er bra -men har hatt noe "mandagstøy" derfra også. Bånsull sitt har jeg vært fornøyd med, tykt og godt. Krokofanten har jeg kjøpt inn til høsten for å prøve ut. Det jeg har vært aller mest fornøyd med er ulltøyet til P.OP. Holder fasongen, nupper lite og blir ikke hull (sikkert jæksli bearbeidet?) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg sverger til Devold. Både til meg selv og til lillemannen.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hvilke type ull er best?Nøstebarn synes jeg er det beste til de minste, det er en spesiell varme i den ubehandlede ulla. Synes jeg. Men den holder ikke slitasjepolitisk til de større barna. Til dem synes jeg både janus, joha og devold fungerer bra.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg synes det er vanskelig å svare på "best". De har forskjellig bruk. F.eks. synes jeg ullribben til Nøstebarn er fantastisk, og Krokofant-genserne er nydelige og myke. Krokofantkjolene er også veldig fine.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilke type ull er best?Devold syns jeg. Nøstebarn sin nekter Iben å gå med etter et par vask, for da klør den.
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke type ull er best?Vi sverger til Janus, og det har fungert glimrende. Ikke minst fordi det tåler 60 grader. :host:
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg liker ull fra Joha, Nøstebarn og Devold. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilke type ull er best?Totalt sett i forhold til prisen, synes jeg Tom & Trine i bodyer og strømpiser. Som 2. lag synes jeg Janus.
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilke type ull er best?Forøvrig så bruker vi enormt mye ull gjennom hele året. Jeg vasker de på 30 med milo. Janus har aldri holdt en hel sesong uten å få hull eller revne. Kun Devold har det av de vi har prøvd (janus, devold, tom og trine, cubus, hm).
|
|
|
#18 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvilke type ull er best?Devold ja, jeg liker devold dobbel veldig godt. Ikke den tynne devold-ulla, den har fått hull veldig fort.
|
|
|
#19 |
|
tankefull
|
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg lurer på hva jeg gjør galt med Tom og Trine ulla egentlig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke type ull er best?Jeg liker Nøstebarn best, men har også ull fra Janus og Safa som vi er fornøyde med. Synes særlig strømpebuksee fra Safa er gode - de sitter ordentlig på, i motsetning til veldig mange andre ullstrømpebukser, som ofte blir slappe og "slafsete".
|
![]() |
|
|