Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Favorittfilm fra 80-tallet?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 20:49   #81
sjokoladepappa
To små.

sjokoladepappa sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
sjokoladepappa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Favorittfilm fra 80-tallet?

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Glemte star wars da Her i huset har både den og indiana-jones-filmene fått sin renessanse

flott!

Gammel 18-08-09, 23:03   #82
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh! Coctail! Den så jeg en zillion ganger.

Gammel 18-08-09, 23:27   #83
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Neverending Story, jeg var nok også litt forelska i Atreyu.. Kjøpte den på DVD nå i mai da, og den tålte visst ikke å sees på nytt dessverre. Kramer vs Kramer, Coctail, Dirty Dancing. Har sett Pretty in Pink og Girls Just Want To Have Fun etter millenniumsskiftet, og det var nok 20 år for sent.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:53   #84
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Neverending Story, jeg var nok også litt forelska i Atreyu.. Kjøpte den på DVD nå i mai da, og den tålte visst ikke å sees på nytt dessverre.

Åh, jo - jeg har sett den dusinvis av ganger i voksen alder, den står seg så absolutt.
Magisk, er den!

Gammel 19-08-09, 12:05   #85
isola
Kakemonster

isola sin avatar

isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Mja, jeg syns fortsatt den er søt og sånn da, men jeg ble mest sittende og fnise av effektene.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 12:21   #86
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Bare en så blir det Girls just want to have fun. Har sett den utrolig mange ganger. Dirty dancing på en god nummer to.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 15:30   #87
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Some kind of wonderful

og
Å, for en bursdag

Hvor morsomt er det ikke med en asiatisk utvekslingsstudent som blir full og kommer hengende ned fra et tre?

Disse er liksom de to jeg husker at jeg syntes var skikkelig bra!

Sist redigert av sindrome : 19-08-09 kl 21:21.
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 21:02   #88
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Det er jo umulig å velge, men jeg tror disse filmene ligger høyest på lista.

Også alle filmene med Rob Lowe og gjengen, Karate Kid. Ja i det hele tatt (nesten) alle filmene som er nevnt i denne tråden.
Det var mange fine filmer på 80-tallet. *mimre*

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:20   #89
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og der kom jeg til å tenke på en til: Dead poets society

Gammel 20-08-09, 10:21   #90
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aaaah, Kiefer Sutherland var jo bare dødssexy i The Lost Boys.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:26   #91
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Aaaah, Kiefer Sutherland var jo bare dødssexy i The Lost Boys.

Jah, ikke sant?
Jeg var 14 år i 1991 da jeg så den første gang, og lidenskapelig opptatt av vampyrer, lærkledde bad boys og Rock'n'roll - jeg falt naturligvis pladask.
Og jeg har elsket Kiefer siden.

Gammel 20-08-09, 11:03   #92
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hele poenget var jo å få servert Matt Dillon, Ralph Macchio, Tom Cruise, Rob Lowe og Emilio Estevez på et fat. (var det rette skuespillere tro?)

Ikke glemme Patrick, da!

Jeg kan ikke plukke ut bare én, har ei liste på ti.

Blade Runner ("Sushi. That's what my ex-wife called me - cold fish.")
Aliens ("We'd better get back, 'cause it'll be dark soon, and they mostly come at night... mostly.")
Full Metal Jacket ("Seven-six-two millimeter. Full. Metal. Jacket.")
Dirty Dancing ("Nobody puts Baby in a corner.")
The Abyss ("It's not easy being a cast-iron bitch. It takes discipline, and years of training... A lot of people don't appreciate that.")
The Blues Brothers ("We had a band powerful enough to turn goat piss into gasoline.")
Good Morning, Vietnam. ("Excuse me, sir. Seeing as how the V.P. is such a V.I.P., shouldn't we keep the P.C. on the Q.T.? 'Cause if it leaks to the V.C. he could end up M.I.A., and then we'd all be put out in K.P." )
Ladyhawke ("Do you know that hawks and wolves mate for life? The Bishop didn't even leave us that... not even that.")
Beetlejuice ("Barb, honey... we're dead. I don't think we have very much to worry about anymore.")
Little Shop of Horrors ("Feed me, Seymour!")

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 11:44   #93
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Og der kom jeg til å tenke på en til: Dead poets society

Ja!

Gammel 20-08-09, 21:46   #94
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Ååå, "Little Shop of Horrors", DEN hadde jeg nesten glemt! Herlig film, så den mange ganger som liten.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:04   #95
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jah, ikke sant?
Jeg var 14 år i 1991 da jeg så den første gang, og lidenskapelig opptatt av vampyrer, lærkledde bad boys og Rock'n'roll - jeg falt naturligvis pladask.
Og jeg har elsket Kiefer siden.

Hockeysveis og litt store klær.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:07   #96
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

En av mange favoritter.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:21   #97
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Flo er litt kul
Standard

Ikke akkurat favoritt, men jeg husker jeg så en av Haisommer-filmenepå besøk hos en kusine. Jeg var nok litt for ung og sart, og var oppriktig livredd for å bade den sommeren. Hjemme i Norge.

Ellers er Dirty Dancing den definitive 80-tallsfavoritten. Så den utrolig mange ganger på 80- og tidlig 90-tall.

Gammel 25-08-09, 13:24   #98
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Glemte jeg Blade Runner?!?

Gammel 25-08-09, 14:52   #99
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Some kind of wonderful

Min favoritt også! (i tillegg til Dirty Dancing såklart...)
Digger fremdeles Eric Stoltz og Mary Stuart Masterson.

Gammel 26-08-09, 19:44   #100
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Er det virkelig ingen som har Beaches på sin liste? Jeg så den en trillion ganger (leide på vhs med moviebox og måtte bruke trackingen flittig, for den var så utslitt ) og gråt og gråt og gråt. Selv den dag i dag småsipper jeg av soundtracket, The wind beneath my wings.

Ellers:
Dirty Dancing
Stand by me
Breakfast club
Neverending story

Star Wars - men de så jeg ikke før på nittitallet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.