|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Lasagne til 16 personerJeg tenker å servere lasagne i gubbens 30-års dag. Jeg er dritdårlig på mengdeberegning, og ikke klarer jeg å beregne størrelsen på formene heller.
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Lasagne til 16 personerJeg ville nok ha laget mer enn 2 former til 16 voksne personer. Nå var formene dine ganske store, men jeg ville nok laget 3, for sikkerhets skyld.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne til 16 personerJa, det er vel egentlig langpanner det er. 3 altså? Ok... Men 2 kg kjøttdeig?
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Lasagne til 16 personer
Ja. Jeg ville laget 3 sånne former tror jeg. Jeg vil tro du kan steke to samtidig i varmluftsovn, men jeg har ikke prøvd.
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne til 16 personerHm, ja der er vi nok ulike, for jeg kunne helst tenkt meg lasagnen vegetar.
|
|
|
|
#8 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Lasagne til 16 personer2,5 kg er sikkert bra.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne til 16 personerJa, de er like store som den lille langpannen min. Ikke den store som følger med stekeovnen, og som er like stor som bakeplatene. Om du skjønner.
|
|
|
|
#10 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lasagne til 16 personerSvigers lager en stor langpanne til 8 personer. Og det rekker akkurat....
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne til 16 personerMen skulle jeg laget i stor langpanne, så ville lasagnen blitt mye lavere, for den store langpannen er ikke så dyp.
|
|
|
|
#12 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lasagne til 16 personerJeg tror du bør beregne omtrent 3 kg til 16 personer. Jeg hadde (av erfaring) til og med kanskje kjørt 3.5-4kg, spesielt om det kommer mange menn. Jeg lagde lasagne til 20 personer for noen måneder siden, og brukte 3.5 kg. Det var ikke mer enn et par porsjoner igjen da kalaset var over. Jeg serverte salat og rundstykker til. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne til 16 personerJøje meg. Når jeg lager til 4 personer bruker jeg jo 400g kjøttdeig, og da er det jo rester igjen. Men ok, 3-4 kg.
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Lasagne til 16 personerJeg synes ofte at folk spiser mindre i tredveaarsdag og tilsvarende festligheter enn naar de spiser vanlig middag. Hvis det blir vanskelig for deg aa lage tre paa en gang, kan du f.eks. lage en god salat til og ha baguetter. Evt. kan du ha en forrett eller dessert. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne til 16 personerJa, jeg liker mange lag og mye ostesaus, det er derfor jeg ikke kan bruke stor langpanne. De er for lave.
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne til 16 personerI følge Toro sine nettsider, så bruker man 600-675 g kjøttdeig til 5-7 personer. Og det er "festvarianten". Det er jo ikke mer enn 100 g kjøttdeig pr person....
|
|
|
|
#17 |
|
Tankefull
|
Sv: Lasagne til 16 personerDet du kan gjøre er å lage de tidlig på dagen (går sikkert å lage kvelden før også, men det har ikke jeg prøvd) og legge folie over (uten ost oppå), da koker pastaplatene og lasagnen trenger bare varmes opp og få gylden ost på toppen før gjestene kommer.
|
|
|
#18 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Samme her |
|
|
|
|
|
#19 |
|
lider av tastleksi
|
Jeg ville også ha gjort dette. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Å, det var et godt tips! Vet du hvor lang tid det tar å varme dem opp?
|
|
![]() |
|
|