Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Personnr ved handling på cdon.com?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 22:18   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Pil

Personnr ved handling på cdon.com?

Skulle registrere meg for å handle en Cd på cdon.com. Da ber de om hele personnr, hvis ikke får du ikke registrert deg, og ergo ikke handlet. Jeg har overhode ikke lyst til å gi bort mitt personnr på Internett. Er det noen her som handler hos cdon.com ?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:21   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Personnr ved handling på cdon.com?

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Skulle registrere meg for å handle en Cd på cdon.com. Da ber de om hele personnr, hvis ikke får du ikke registrert deg, og ergo ikke handlet. Jeg har overhode ikke lyst til å gi bort mitt personnr på Internett. Er det noen her som handler hos cdon.com ?

Du trenger bare å fylle ut de fem siste sifferne av personnummeret om du skal handle med faktura, bare fødselsdato holder om du betaler med kort. (Det står på siden der du blir bedt om personnummer.)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:25   #3
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du trenger bare å fylle ut de fem siste sifferne av personnummeret om du skal handle med faktura, bare fødselsdato holder om du betaler med kort. (Det står på siden der du blir bedt om personnummer.)

Takk for svar. For HELE personnr gir jeg ALDRI bort på nettet.

Gammel 20-08-09, 22:30   #4
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Var inne og skulle prøve nå, da står det øverst som torsk sier: De fem siste siffer i personnummer er kun nødvendig ved kjøp på faktura.
Men jeg får ikke registrert meg uten å fylle ut resten... merkelig!? Får beskjed om følgende: Personnummeret har ugyldig format. Bruk: DDMMÅÅÅÅ-NNNNN

Gammel 20-08-09, 22:32   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva taster du inn? Husker ikke hva jeg gjorde, men du kan jo slenge på -NNNNN på slutten? Eller -12345?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:34   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg handler hjå dei stadig vekk. Husker neimen ikkje kva eg gjorde då eg registrerte meg eg. Men dei er veldig enkle og greie å ha med å gjera. ( synes eg )

Gammel 20-08-09, 22:38   #7
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Betalte med kort jeg, enkelt, greit og trygt.
De siste sifrene i personnr er de jeg ser på som mest kritisk å holde for seg selv. Det er jo en smal sak å finne fødselsdato og år om de har ditt fulle navn ...

Gammel 20-08-09, 23:10   #8
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Juhu! Fant ut at jeg hadde skrevet fødselsdato slik (eks): 010270, isteden for 01021970, så da fikk jeg bestille på Visa. (NB! Dette er ikke min bursdag altså;-) )

Jeg er ikke redd for å skrive ned bursdagen min, men de 5 siste sifrene er jeg seff meget restriktiv med hvem jeg gir det til.

Gammel 21-08-09, 03:59   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

cdon.com er vel svenskt? I Sverige er det veldig vanlig å brukre hele personnummeret, det er ikke beskyttet og er ofte det som brukes som kundenummer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 07:35   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg oppgir mer enn gjerne personnummer hvor som helst. Ikke det jeg villeoppgitt til politi eller skattemyndighet, men ett eller annet personnummer. Det går alltid fint.

Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:16   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg oppgir mer enn gjerne personnummer hvor som helst. Ikke det jeg villeoppgitt til politi eller skattemyndighet, men ett eller annet personnummer. Det går alltid fint.

Jeg oppgir også mer enn gjerne e-postadressen min. Den er Ru@Ru.ru om noen lurte.

Gammel 21-08-09, 17:35   #12
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

smartingene!

Gammel 22-08-09, 19:40   #13
Albertine
Passiv

Standard

Lille Ru har russisk mailadresse.

Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 20:33   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Handler masse der, gjort det over lenger tid, husker ikke hvordan jeg registrerte meg men tror ikke du skal bekymre deg.

Gammel 23-08-09, 14:23   #15
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Lille Ru har russisk mailadresse.

Er lille Ru medlem av russisk mafia?

Gammel 23-08-09, 14:39   #16
Albertine
Passiv

Standard

Sku'kke forbause meg.

Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 20:03   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Hvordan kunne jeg ane da jeg skrev denne tråden at den skulle ende opp som en mafiatråd

Gammel 24-08-09, 09:07   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 24-08-09, 11:39   #19
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.