Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan dere hjelpe meg å finne en ammevennlig kjole?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-09, 23:19   #1
Gammel bruker
Passiv

Standard

Kan dere hjelpe meg å finne en ammevennlig kjole?

Som vanlig har jeg utsatt det sedvanlige what-to-wear-problemet til siste stund, og nå er det kun dager igjen til Mims bryllup. I tillegg til generell pyntevegring må jeg denne gangen ta hensyn til at jeg ammer. Og nei, det er slett ikke lett å finne tid og energi til shopping med en baby som helst vil ha mat annenhver time.

Er det noen som har sett noe fint og ammevennlig i det siste? Hvilke butikker bør jeg prioritere? Jeg kunne tenke meg noe sånt som en svart omslagskjole som slutter rett over knærne. Alle tips mottas med takk. Jeg trenger hjelp!

Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:22   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å finne en ammevennlig kjole?

Min søster kjøpte noe sånt på Noa Noa (mener jeg).

Gammel 24-08-09, 23:50   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Noe her?

Kanskje ikke så voldsomt pyntet, men med rett tilbehør?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 00:02   #4
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken størrelse bruker du? Jeg har en kjole jeg brukte i bryllup i fjor da lillesøster var et par måneder. Den er champagnefarget, ganske lang, har et paljettbånd under bysten og har spaghettistropper med hekter som gjør den enkel å amme med. (Er en ammekjole.) Jeg tror den er str. 38, men mener at den er mer en str. 40.

Kjenner til just in time-prinsippet. Kjolen ble kjøpt på Den Kule Mage dagen før bryllupet

Gammel 25-08-09, 00:10   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boob ammekjole med tilbehør? Så lenge du har ammetopp kan jo skjørt og jakke utenpå være av finere type.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 10:17   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Boob har denne:

Gammel 25-08-09, 10:25   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En utringet kjole. Uansett hva det er. Så har du på deg et sjal som skjuler litt under amming. Ellers kan man jo bruke todelt. Jeg velger todelt eller utringet kjole i selskap når jeg ammer.

Gammel 26-08-09, 18:00   #8
Gammel bruker
Passiv

Standard

Takk for gode innspill. Jeg låner fra før en slik sort ammekjole fra Boob av Mim, men lengden på kjolen gjør meg så koneaktig, derfor håpte jeg å finne noe litt røffere. Etter en langvarig bomtur og påfølgende meltdown i går var Pidamannen og lillegutt med på et større kjøpesenter utenfor sentrum i går kveld. Og jaggu fant jeg en liten sort og noenlunde ammevennlig en på en butikk som heter Floyd. Utringningen er stor og elastisk, så dette skal gå bra.

Til andre i samme situasjon kan jeg anbefale å gjøre noe som jeg aldri før har brydd meg med, nemlig å be de ansatte om hjelp. Viser seg å være sjempelurt.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.