Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tursekk og sko til 5-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-09, 21:33   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Tursekk og sko til 5-åring

Fikk i dag beskjed om at 5åringen har fått plass i utegruppen i barnehagen, det vil si at han skal ut på tur hver dag og trenger dermed en god sekk og noen gode sko. Har dere noe å annbefale?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:36   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursekk og sko til 5-åring

Vi har veldig god erfaring med Bergans sekker. Lett gode sekker med god passform. Finnes helt ned til 12 liter.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:36   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sekk - bergans junior er bra, de fleste barna i vår barnehage (også utegruppe) har den.

Sko - det viktigste er gode sko som passer beina. Og som gjerne tåler litt fukt. Ecco og Viking goretex er gode alternativer. Ligg unna billige pakkeløsninger av typen skofus og lignende, vi har brent oss på det.

Gammel 25-08-09, 21:40   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Bergans er det de fleste bruker inaturbarnehagen her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:40   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Snuppa er fem år og har Bergans 12-liter-sekk. Den er lett og sitter fint på ryggen. På beina har hun nå gore tex joggesko fra Viking, men om litt byttes de ut med høyere gore tex fra Ecco. Da er hun rustet til tur!

Gammel 25-08-09, 21:41   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Da får vi avgårde å se på berganssekk i morgen.
Sko må han også ha siden det er grusomt å gå i skogen både med støvler og lave joggesko.

Gammel 25-08-09, 21:44   #7
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Bergans er det de fleste bruker inaturbarnehagen her.

ecco sko anbefaler jeg, ikke kjøp friends eller viking. Har bare dårlige erfaringer med de.

Gammel 25-08-09, 22:32   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

ecco sko anbefaler jeg, ikke kjøp friends eller viking. Har bare dårlige erfaringer med de.

Jeg har, i 12 år, brukt viking på mine unger, og har bare positive erfaringer, så den skjønner jeg ikke ...

Ecco er også supre sko, men med ganske smal lest slik at de ikke passer for alle barn.

Gammel 25-08-09, 22:55   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

5 åringen vår har også Bergans, og den sitter veldig bra på ryggen hennes. Da den ble veldig møkkete på tur, hev jeg den i vaskemaskinen med Milo og den ble fin som ny. Så dette er en sekk av god kvalitet. Er på 3 året med samme sekken og den finnes ikke slitt .

Av vår/høst sko, har vi i år Superfit Goretex sko. Snuppa vår elsker dem og har faktisk brukt dem i hele sommer (når det ikke har vært så varmt at hun har brukt sandaler da). Andre joggesko har blitt stående, så med det velger jeg å tro at skoene er gode . Aldri vært våt i dem heller.

Av vintersko, har vi god erfaring med Viking Igloo goretex. I år skal vi i tillegg prøve Superfit goretex og er veldig spent på dem. Prøvde dem på i kveld, og de satt kjempebra og er veldig veldig lette og fine.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 00:48   #10
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Her er en lignende tråd om sekker!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:28   #11
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minstemann har sekk fra Norheim, og den er enklere å kneppe opp selv enn Bergans. Nesten alle som har Bergans på min avdeling må ha hjelp til å få opp klipsene.

Gammel 26-08-09, 13:48   #12
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg har, i 12 år, brukt viking på mine unger, og har bare positive erfaringer, så den skjønner jeg ikke ...

Ecco er også supre sko, men med ganske smal lest slik at de ikke passer for alle barn.

jeg har som sagt bare dårlige erfaringer, både her jeg jobber , med eget barn og venninner har dårlig erfaringer

Gammel 26-08-09, 13:53   #13
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Faren kjøpte goretexsko fra timberland til vesla nå, halvhøye og ligner litt på fjellsko. Tidligere har jeg synest at timberland er tunge og stive, slik jeg også synest om viking sine, men disse fungerer faktisk helt ok.

Gammel 26-08-09, 15:19   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har som sagt bare dårlige erfaringer, både her jeg jobber , med eget barn og venninner har dårlig erfaringer

Hva slags dårlige erfaringer? Jeg har bare prøvd viking denne sesongen og har vært fornøyd med dem i og for seg, men ikke prøvd viking på vinterføre.

Gammel 26-08-09, 18:13   #15
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Endte opp med Nordheim fjellstøvel og Nordheim Odin sekk bare i rødt.

Gammel 26-08-09, 21:10   #16
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva slags dårlige erfaringer? Jeg har bare prøvd viking denne sesongen og har vært fornøyd med dem i og for seg, men ikke prøvd viking på vinterføre.

Ble fort våte og kalde i de.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.