Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sovevogn (igjen!)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-09, 21:35   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sovevogn (igjen!)

Jeg leter etter den perfekte og billige sovevogna til barnehagen - som skal ha fire hjul. Hva skal jeg lete etter? Syns mange av vognene på Finn.no er så himla dyre.

Egentlig har vi kjøpt en Emmaljunga Scooter som står her i boden, men den er jeg ikke fornøyd med, så den vil jeg bare legge ut på Finn.no.
Syns den er kort i ryggen, snuppa ligger "vondt" i den og vi er bare ikke fornøyd.
Hun bruker OTH`en som sovevogn nå - og jeg kjenner at jeg ikke liker det. Både fordi den har tre hjul og fordi jeg syns den er litt for dyr til å brukes som sovevogn, regner med det tar på litt at den står ute "hver" dag i sol og regn.

Hva skal jeg velge?
Er det noen som har en billig-billig vogn?

PS; Snuppa er lang, så den må ha lang rygg.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:25   #2
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sovevogn (igjen!)

Jeg har ei simo sportsvogn.
Den har lang rygg og 4 hjul.
Vet ikke hva du tenker som billig?
Min er noen år gammel, men lite brukt. Vært for det
meste sovevogn i bhg. Oppbevart inne i skjul med varme.
Liggi på saueskinn så ingen slitasje.

Tenkte ca 1000kr men det er kanskje mer enn du tenkte?
Hvor bor du evt?

Kan legge inn bilder i morra om det er rett prisklasse.

Sist redigert av Grøten : 27-08-09 kl 09:58. Årsak: Endret bare trille til sportsvogn.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:36   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor fungerer ikke 3 hjulinger som sovevogn?

Vi har TFK i barnehagen (kjempelang rygg) og P&T i barnehagen som også har relativ lang rygg.

Ingen av disse er relativ billig (rundt 2000 begynner de vel på). Men ser ingen problem med 3 hjulere som sovevogn.

På jobb er det alt fra Brio Race til OTH. Like mange 3 hjulere som 4 hjulinger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 01:21   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Se om du kan få tak i en gammel Simo sportsvogn. Lillebror sover i en virkelig gammel en i barnehagen, den har ikke lufthjul en gang, men den har flere liggestillinger enn dagens modeller. Han bruker å sove på det nest nederste hakket av liggestillinger slik at han har hodet litt hevet.

Vognen er romslig og lang og ypperlig å sove i. Trillekomfort der imot... Se det er en ganske annen sak.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:01   #5
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger meg på Simo-vognene.
Jobber selv i barnehage, og synes det er fryktelig når ungene ligger mer eller mindre i knekk for å få plass i vognene...

4 hjul er med stabilt enn 3 hjul - mindre sjane for å velte når noen kommer borti dem.

Gammel 27-08-09, 12:05   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Simo kombi eller Simo sportsvogn er geniale sovevogner. Romslige, med dype kalesjer og lang rygg. Solide som fy og bør kunne finnes for en billig penge på finn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 13:30   #7
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Henger meg på Simo-vognene.
Jobber selv i barnehage, og synes det er fryktelig når ungene ligger mer eller mindre i knekk for å få plass i vognene...

4 hjul er med stabilt enn 3 hjul - mindre sjane for å velte når noen kommer borti dem.

Det er det jeg syns hun gjør i scooteren, så er derfor jeg vil ha en annen.

Jeg synes også 4-hjulingene blir mer stabile, og jeg er redd for at hvis noen tar hardt i håndtaket e.l så vil den velte lettere med 3 enn med 4 hjul.

Gammel 27-08-09, 13:31   #8
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Jeg har ei simo sportsvogn.
Den har lang rygg og 4 hjul.
Vet ikke hva du tenker som billig?
Min er noen år gammel, men lite brukt. Vært for det
meste sovevogn i bhg. Oppbevart inne i skjul med varme.
Liggi på saueskinn så ingen slitasje.

Tenkte ca 1000kr men det er kanskje mer enn du tenkte?
Hvor bor du evt?

Kan legge inn bilder i morra om det er rett prisklasse.

Takk, tar gjerne i mot bilder.
Syns ikke 1000,- er dyrt, altså.

Gammel 27-08-09, 14:32   #9
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk, tar gjerne i mot bilder.
Syns ikke 1000,- er dyrt, altså.

Da skal jeg ta bilder av den nå.

Gammel 27-08-09, 15:24   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Enig om Simo.

Kom nettopp over en Simo sportsvogn til 600kr, og den er uten vesentlig slitasje. Syns jeg gjorde et kupp. Hos foreldrene mine har vi en SImo kombi, og den er også kjempegod sovevogn for både lillebror og storebror.

Gammel 27-08-09, 15:57   #11
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Ja så legger jeg ved noen bilder.
Vogna er hel og pen.
Ikke noe rust på understellet eller flekker på stoffet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2009_0826Sommerferie20090433.jpg (195,0 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg 2009_0826Sommerferie20090434.jpg (193,1 KB, 15 visninger)
Filtype: jpg 2009_0826Sommerferie20090435.jpg (192,0 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg 2009_0826Sommerferie20090436.jpg (196,6 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg 2009_0826Sommerferie20090437.jpg (193,3 KB, 13 visninger)
Gammel 06-09-09, 22:40   #12
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Heiser tråden for Martis.

Gammel 07-09-09, 14:11   #13
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde en Simo Champion til minstemann. Kjempegrei sovevogn som holdt helt til han var ferdig med å sove på dagen. Mener å ha lest at denne vogna har markedets lengste liggelengde.
Stor og lun kalesje og vind- og vanntette tekstiler er også et pluss. Eneste negative jeg kommer på er at den er litt tung, men skal den brukes til sovevpgn er vel ikke det så farlig?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.