Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Plasma eller LCD

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 15:51   #21
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plasma eller LCD

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det skal ikke spilles på TV'en. Wii'en er i loftstuen. Sofaen er plassert rett foran tv'en, så alle har ganske god vinkel, sånn sett.

Har det noe å si om tv'en har full HD, eller bare er HD-klar (eller hva det var)?

I praksis vil du sannsynligvis ikke se forskjell på full HD eller HD-klar. Iallefall ikke nok til at det er verdt å betale ekstra for full HD. Men det kommer an på flere faktorer; for en 42" skjerm vil du ikke se forskjell på 720p (HD-Klar) og 1080p (full HD) om du sitter særlig mer enn 2.5 meter unna skjermen. De fleste sitter lenger unna enn det. Hvis du stort sett skal se TV-sendinger vil de neppe ha full HD i full kvalitet (selv om leverandøren påstår det) så HD-klar er stort sett godt nok til TV uansett. Hvis du skal se Blu-Ray film får du full kvalitet så da er full HD verdt det, forutsatt at du sitter nær nok skjermen til å se forskjell da.

Ben "knowing it's there, even if I can't see the difference" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:55   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for nok et oppklarende svar, Benmurphy.

Men, jeg noterte meg at tv'en ikke bør transporteres liggende. Og når jeg tenker meg om har jeg ikke tenkt over transport i det hele tatt. Det er som jeg ser for meg at jeg ikke får med meg tv'en i Yaris'en min, og hvis den ikke kan ligge så nytter det jo ikke med tilhenger heller. Tenker jeg litt til, så kommer jeg på at jeg jo selvsagt uansett ikke har hengerfeste på Yaris'en da...

Det er vrient å kjøpe tv, egentlig.

Gammel 27-08-09, 16:24   #23
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min tv ble fraktet liggende, å vi fikk også hjelp av de i butikken til å legge den inn.Om dette ikke er bra for tven er det rart at de ikke opplyser om det da?

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.