Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nøstebarn øker prisene!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 23:33   #1
Lilo
Aktiv

Lilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Lilo er litt kul
Utrop

Nøstebarn øker prisene!

Det er mulig at jeg er den aller siste her som har fått det med seg, men jeg tenkte jeg kunne legge det ut for dem som kanskje ikke har hørt det. Fra 1.september så skal Nøstebarn øke prisene på varene sine. Vet ikke hvor mye, sikkert ikke så veldig mye. Men det vil jo vise seg når nye katalogen kjem 1.sep. Jeg skal hvertfall inn å bestille så fort som mulig.

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:37   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøstebarn øker prisene!!

De pleier å øke prisene hvert halvår.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:38   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har så lyst på masse nøstebarnull men vet ikke om det er verdt prisen sin. Argh blir så i tvil.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:43   #4
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har så lyst på masse nøstebarnull men vet ikke om det er verdt prisen sin. Argh blir så i tvil.

Vi elsker nøstebarnull. Jeg syns ungene blir mer behagelig varme når de har på ubehandlet ull helt innerst. Litt vanskelig å forklare, men jeg merker iallefall forskjell.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:43   #5
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes nøstebarnklær er skjønne og deilige, men det er dyrt og lite vaskevennlig. Har noen plagg derfra, men det vi bruker mest av er definitivt Janus og Stillongs.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:47   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Men hvordan i svarte klarer dere å få råd til å kjøpe masse nøstebarnull? *sjalu*

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:48   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg syns faktisk nøstebarn er verdt prisen. trodde det ikke før jeg prøvde. Det er utrolig bra tøy.. men jeg kjøper ikke mye derfra.. blir mest fra janus og sånn.. syns egentlig ikke det er sååå mye forskjell da...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 00:01   #8
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Forskjellen ligger for det meste i brukervennlighet, for min del. At jeg kan vaske ulltøy på 40 grader uten at det blir dukkeklær av det er et must her i huset.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 00:25   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper ikke dyre stillongs fra nøstebarn for å si det sånn, de går det hull på etter et par ukers bruk. Men ullribb-buksene og ullribb-genserne synes jeg er uunnværlige om vinteren. I tillegg kjøper jeg noen trøyer og hals og lue i ull/silke. Jeg synes kvaliteten er god og vasker de på 40 grader i maskinen uten å ha krympet et eneste plagg. Alternativet blir da å heller kjøpe de litt for store hvis erfaringen er at de krymper i vask.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 00:27   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Førstefødte fikk nøstebarn. Nummer to får det som er enklest. Slik er det hos oss.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 00:42   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nøstebarn er like enkel som annen ull. Ikke noe ulltøy kan vaskes med vanlig vaskemiddel og annen vask, og nøstebarntøy tåler fint å bli vasket sammen med det andre ulltøyet. Jeg synes at noe av tøyet er verdt prisen (bodyer til babyer, ullfleecedresser, ullribb-bukser), men strømpebuksene blir for dyre i forhold til holdbarhet.

Gammel 28-08-09, 01:52   #12
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Men hvordan i svarte klarer dere å få råd til å kjøpe masse nøstebarnull? *sjalu*

Jeg kjøpte en hel haug i fjor vår etter tips her på FP at det var salg i butikkene (ikke nettbutikken)
Jeg skrev så en mail til dem, og de sa da at jeg måtte bare ringe. Jeg ringte og bestilte mens hun var på lageret og fant frem det jeg ville ha, mens jeg var på tråden. Ullribb bukser til kr. 200, gensere og singleter og t skjorter til 100 kr pr. stk. Genialt. Vi er nå godt forsynt til tre små

Gammel 28-08-09, 07:39   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Førstefødte fikk nøstebarn. Nummer to får det som er enklest. Slik er det hos oss.

Og hos oss fikk de to første det som er enklest og yngste nøstebarn. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 09:10   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes nøstebarn er like enkel som annen ull. Ikke noe ulltøy kan vaskes med vanlig vaskemiddel og annen vask, og nøstebarntøy tåler fint å bli vasket sammen med det andre ulltøyet. Jeg synes at noe av tøyet er verdt prisen (bodyer til babyer, ullfleecedresser, ullribb-bukser), men strømpebuksene blir for dyre i forhold til holdbarhet.

Enig i alt. Jeg kjøpte litt romslig ullfleecebukse og jakke til sønnen min i fjor som han godt kan bruke i år og faktisk kanskje neste år også. I år har jeg kjøpt ekstra sett med ullribb-bukse og ullribb-genser som han kan bruke også neste år. Trøyene varer stort sett ett år, det blir håpløst å ha de store nok til at de kan brukes flere år på rad. Men jeg har bare ett barn og da blir det ikke mer enn en tusenlapp eller så i året jeg bruker på det.

Gammel 28-08-09, 09:15   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nøstebarn er kjempefint hva farger etc angår, men bodyer og stillongser blir vasket for ofte til at jeg føler det er verd det. Luer etc er kjempefint. (og ikke så dyrt)

Gammel 28-08-09, 10:08   #16
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Forskjellen ligger for det meste i brukervennlighet, for min del. At jeg kan vaske ulltøy på 40 grader uten at det blir dukkeklær av det er et must her i huset.

Enig. Jeg er "avhengig" av å kunne vaske ting i maskinen. Nøstebarn har VELDIG mye fint i fine, friske farger, men kjedelig med vaskingen. Har allerede 1 trøye som var i storebror-størrelse og som ble lilebror-størrelse etter at den forvillet seg inn blant annen vask, men tror egentlig den havnet i vanlig 40 graders vask. :mannens gjerning, ikke min:

Men ellers elsker jeg ullfrotté-buksen fra Nøstebarn og anbefaler den gladelig!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 10:28   #17
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Gammel 28-08-09, 20:12   #18
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk Nøstebarn-pakke i dag. Måtte bare si det...

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 20:23   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jeg synes nøstebarnklær er skjønne og deilige, men det er dyrt og lite vaskevennlig. Har noen plagg derfra, men det vi bruker mest av er definitivt Janus og Stillongs.

Sånn er det her og.
Jeg synes det er fint, men ikke helt verdt prisen. Ikke slike "hverdagsklær" iallefall. For mine barn sliter ull veldig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 20:37   #20
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Jeg er "avhengig" av å kunne vaske ting i maskinen.

Jeg vasker alt Nøstebarn tøyet til barna i vaskemaskin uten at det blir ødelagt.Ullribb bukser, tepper, skinnfell, ull/silke gensere, ullfleece,luer m.m er like fint etterpå.
Greia er vaskemiddelet, jeg synes nøstebarn tøyet tover med feks Milo. Derfor bruker vi kun bånsull eller nøstebarn vaskemiddelet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.