|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Men gjelder ikke forbudet bare pærer over 80 watt?? Jeg har ihvertfall ingen lamper som tåler 80 watt.... |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?iben - det gjelder alle matte pære og alle blanke over 80 watt. |
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?
Det skal skje gradvis: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6745693 |
|
|
|
#64 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Hamstring trenges ikke her i huset- vi har bare en pære med 60 w og resten med 40 w. Regner med at sparepærene er blitt mye bedre, med mer behagelig lys innen de blir ulovlige.
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Mandino - da har du frem til tirsadag på å finne ut det. For da forsvinner 40/60W pærene. |
|
|
|
#66 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klare pærer funker helt fint.
|
|
|
#67 |
|
Passiv
|
Det er importforbudet som trer i kraft 01.09.09. Deretter er det en gradvis utfasing frem mot 2016 etter hva jeg har forstått. Det er først da det totale forbudet kommer. Så ingen grunn til hverken hysteri eller annet. Teknologien forbedres hele tiden og innen totalforbudet er et faktum vil nok nye typer sparepærer ha sett dagens lys for å si det sånn. |
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Næh. Ikke enig. |
|
|
|
#70 |
|
Passiv
|
Hørt om lyset fra stearinlys? |
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Tannlegestolen tenker du på? |
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Mhm. Lukker munnen med sju segl og skal aldri røpe for noen at du også er i den kategorien. Men har du bur også? |
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Kommer an på hva slags dimmer som står der. Men mest sannsynlig har du nå gleden av å bytte samtlige dimmere ja. |
|
|
|
#78 |
|
Originala
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Uten å ha lest hele tråden: det er da virkelig ikke slik at jo er avhengig av varmen fra lyspærer året rundt. På vinterstid er det et godt bidrag, om sommeren betyr det sløsing med varme. Vi må tåle litt kjipt lys og klumpete lyspærer og whatnot for å bespare miljøet. Jeg har fortsatt mange vanlige lyspærer i heimen og ønsker forbudet velkommen. Jeg trenger slik spark bak. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Lages det sparepærer med stor sokkel tilsvarende 300 W? Noen som vet, eller vet hvor jeg kan finne det ut? Ellers må jeg skaffe meg et lager i morgen.
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Nå bruker vi ikke så mye lys på sommeren i Norge da. For da er det ikke mørkt her. Behovet for å slå på lyset er veldig godt dimensjonert opp mot behovet for ekstra varme i Norge. |
|
![]() |
|
|