|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Men i all verden, agenten. Er det bare primærnæring som gir verdiskapning? Jeg ser at vi i europeisk målestokk fremdeles dessverre stort sett er en råvareleverandør, men det er jo ikke et mål i seg selv.
|
|
|
#122 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er virkelig fullstendig på jordet, ja. :sliter ennå med å få øyenbrynene ned i normalposisjon: |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Bygdene kan eksistere så mye de klarer. Det er dét som er kjernen. Så mye de klarer.
|
|
|
#124 |
|
|
Vel, hvis jeg kan få velge hvem som skal flytte tilbake til bygdehelvetet hvor de hører hjemme, så er jeg egentlig villig til å betale for det, kjenner jeg. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#126 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Men hvor mye subsidierer vi egentlig bygdene da? Sett i forhold til andre næringer? De siste årene min gamle far holdt det gående på småbruket sitt, gikk han ned i lønn for hvert eneste år, tilslutt satt han og mamma igjen med en inntekt som er så pinlig lav at folk flest ikke hadde klart seg på det. Det er vel ikke så mange andre yrkesgrupper som går ned i lønn?
|
|
|
#127 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Det kan jeg tro, og jeg går ofte på Hege Schøyen og Øyvind Blunck sine forestillinger. Det var et veldig godt eksempel.
Jeg anser «isolert» som viktigere enn «små» som mål for dette. Jeg anser størrelsen på kollegiet, og tilgangen på kvalifiserte vikarkrefter, på en isolert videregående skole med 150-elever som en hemsko for faglig utvikling, og dermed for elevenes læring, ja.
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mennesker trenger ikke religion for å oppføre seg pent. Mener du at så lenge man ikke har en gud å svare til, så vil mennesket oppføre seg totalt uten samvittighet?
Det råder ingen antikristen holdning, men et ønske om å vokse opp i et religionsnøytralt land. Det har vi ikke i Norge så lenge vi har en statskirke.
|
|
|
#129 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Så var det mine hjertesaker.
|
|
|
#130 |
|
Pauset
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?1. Bevare velferdsstaten og ideologien om at alle er med på "spleiselaget". |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Benmurphy trekker det litt vel langt etter min smak, men jeg er enig i mye av det han sier. Jeg flyttet hvert fall fra bygda pga mange av de samme tingene. Jeg ser også at et familiemedlem nå sliter med å få tilrettelagt jobbingen sin pga manglende tilbud fra kommunen. Vedkommende har jobbet innen pleie i over 25 år, og nå som helse skranter var et (av kanskje to) alternativer kassedame i en bokforretning. Hadde h*n bodd i en by kunne noen alternativer vært sykehus med flere avdelinger, kanskje noe innen fagutvilking e.l. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vel, vel, de kommer på en god andreplass etter Mot i brøstet på min topp 10 liste over dårlig, oppbrukt østlandshumor. (Ja, for du er ikke den eneste som er proppa full av fordommer.
Ja, for lærere kan vel ikke finne på å bosette seg i en bygd frivillig.
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Truth is in the x-files
|
Du kan vi gjerne kaste ut av landet!
|
|
|
#134 |
|
Peppy!
|
Her ser du oversikten. Tredje største på industri - så det er ikke bare statsforvaltning på denne siden av landet. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Med tanke på næringsutvikling så skal ein ikkje kimse heilt av sambanda på vestlandet, altså. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Hjertesaker:
|
|
|
#137 |
|
Yes, we can!!
|
Å, don't get me started on Kårstø og Tjeldbergodden, altså.
|
|
|
#140 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Svarer rett på HI:
|
![]() |
|
|