Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når slutte med å gi gaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 13:54   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Når slutte med å gi gaver?

I min vennekrets begynner mange av oss å få store barn og noen er fylt 18 år.
Jeg vet noen slutter med å gi gaver til venners barn når de runder 18 og noen så tidlig som når de er konfirmert.
Hva gjør dere?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:55   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når slutte med å gi gaver?

barna gir gaver til sine venner når de er invitert i selskap. Ellers gir vi ikke.

Gammel 01-09-09, 13:56   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel egentlig aldri gitt gaver til venners barn bortsett fra ved fødsel eller hvis vi tilfeldigvis er på besøk på bursdagen. Men i familien slutter vi å gi gaver til kusiner og fettere når de fyller 18. I hvertfall i teorien.

Gammel 01-09-09, 13:56   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Samme som tinkadott her. Vi gir til de som serverer en eller flere medlemmer av husstanden kake.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:57   #5
Albertine
Passiv

Standard

Ingen kake, ingen gave. Veldig fin regel.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:00   #6
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Dette er snakk om barna av mine og mannes nære venner gjennom mange år og noen er vi fadderer til eller har et nært forhold til.

Gammel 01-09-09, 14:01   #7
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Dette blir litt feil synes jeg da to av mine nære venninner bor langt unna men allikevel har vi hatt et nært forhold til hverandre og barna.
Men nå¨er to fyllt 18 inklusiv min datter som snart fyller år og jeg vurderer å ta dette opp.

Gammel 01-09-09, 14:02   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan aldri tenke meg at jeg kommer til å fortsette å gi gave til venners barn så lenge som til de er 18. Kanskje til de kommer i tenåra? Og i alle fall ikke lenger enn at jeg fortsatt har oversikt over hva de liker og har lyst på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:07   #9
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gir ikke gaver til venners barn. Bare dersom vi blir invitert i bursdag. Vi har slitt økonomisk og har måttet kutte ut gaver til andre enn nær familie i forbindelse med jul.

Til nieser og nevøer så får de gaver til de er 16 år.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:08   #10
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Dette blir litt feil synes jeg da to av mine nære venninner bor langt unna men allikevel har vi hatt et nært forhold til hverandre og barna.

Nå spurte du hva vi gjør. Man må selvsagt gjøre det som passer best for en selv.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:10   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir ikke bursdagsgaver til venners barn annet enn hvis vi er i bursdagsselskap.
Søsteren min og jeg ble enige om å droppe bursdagsgaver til nevøer og nieser da de ble 18, hvis ikke man tilfeldigvis er tilstede på bursdagen eller bare har lyst til å gi dem noe. Julegaver får de fortsatt selv om de har fylt 18.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:10   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Dette er snakk om barna av mine og mannes nære venner gjennom mange år og noen er vi fadderer til eller har et nært forhold til.

Da ville jeg tenkt på samme måte som jeg tenker om familie. Og jeg tror det er ganske vanlig å kutte ved 18 år bortsett fra hvis man er der på feiring.

Gammel 01-09-09, 14:12   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venners barn (som vi gir gaver til) er enda bare 10-12 år, så jeg har ikke tenkt så langt frem ennå. Jeg har bare ett tantebarn over 18 og h*n får både julegave og bursdaggave. Jeg vet ikke når vi kommer til å slutte, men jeg tviler på at det blir før h*n flytter hjemmefra.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:19   #14
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Venners barn - kun i bursdagsselskaper. De vennene som vi har som fadder til tuppa sluttet med å gi presanger til tuppa etter ett års dagen.

Nevø og niese jeg ikke har kontakt med sluttet jeg med da de var 15 år.
Nevø og nieser som vi har jevnlig kontakt med - aldri tror jeg da vi ikke er så mange og feirer annenhver jul sammen med den ene og andre siden. Samt at vi er nære. Ihvertfall når niesene mine får barn igjen, så kommer vi til å gi til disse også, og aldri slutte med det heller. Men det er vel pga relasjonen at mine nieser er det nærmeste jeg kommer søstre (de er 23 og 27 år gamle).

Gammel 01-09-09, 14:22   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser vel for meg at barna til bestekompisen til mannen får gaver til de er minst 18 år. Mannen er fadder for to av de og kompis er fadder for en av gutta våre. Ellers gir vi ikke gaver til vennners barn.

Til nevøer og nieser har vi praktisert til ca 18-20. Til jul får alle.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:13   #16
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Nevøer og nieser får presangar til dei er i konfirmasjonsalder, eg har tenkt å overføra reglane til dei ungane eg pleier å gje til.

Gammel 01-09-09, 18:27   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Samme som tinkadott her. Vi gir til de som serverer en eller flere medlemmer av husstanden kake.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Dere har virkelig skjønt det!

Men tilbake til HI, jeg gir nå og da jeg. Har ingen regel på dette men gir når jeg har lyst og husker på det. Har ikke det store forholdet til merkedager.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 18:30   #18
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Vi gir til fadderunger til de er 18 år.
Nære venners unger til de er 16 år.
Tante/onkel unger til de er 18 år.

Gammel 01-09-09, 22:51   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gir kun ved selskap.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 23:24   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lalill, her.

Nevøer og nieser får presangar til dei er i konfirmasjonsalder,

Og når ungene endelig er blitt gamle nok til å falle ut av gavesystemet, kan vi begynne å gi hverandre dyre og eksklusive voksengaver.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.