|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når slutte med å gi gaver?I min vennekrets begynner mange av oss å få store barn og noen er fylt 18 år. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Når slutte med å gi gaver?Jeg har vel egentlig aldri gitt gaver til venners barn bortsett fra ved fødsel eller hvis vi tilfeldigvis er på besøk på bursdagen. Men i familien slutter vi å gi gaver til kusiner og fettere når de fyller 18. I hvertfall i teorien.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Når slutte med å gi gaver?Samme som tinkadott her. Vi gir til de som serverer en eller flere medlemmer av husstanden kake. |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Når slutte med å gi gaver?Ingen kake, ingen gave. Veldig fin regel. |
|
|
|
#6 |
|
X First Lady
Sv: Når slutte med å gi gaver?Dette er snakk om barna av mine og mannes nære venner gjennom mange år og noen er vi fadderer til eller har et nært forhold til. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
X First Lady
Sv: Når slutte med å gi gaver?
Dette blir litt feil synes jeg da to av mine nære venninner bor langt unna men allikevel har vi hatt et nært forhold til hverandre og barna. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når slutte med å gi gaver?Jeg kan aldri tenke meg at jeg kommer til å fortsette å gi gave til venners barn så lenge som til de er 18. Kanskje til de kommer i tenåra? Og i alle fall ikke lenger enn at jeg fortsatt har oversikt over hva de liker og har lyst på. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Sv: Når slutte med å gi gaver?Vi gir ikke gaver til venners barn. Bare dersom vi blir invitert i bursdag. Vi har slitt økonomisk og har måttet kutte ut gaver til andre enn nær familie i forbindelse med jul. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Nå spurte du hva vi gjør. |
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når slutte med å gi gaver?Vi gir ikke bursdagsgaver til venners barn annet enn hvis vi er i bursdagsselskap. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Da ville jeg tenkt på samme måte som jeg tenker om familie. Og jeg tror det er ganske vanlig å kutte ved 18 år bortsett fra hvis man er der på feiring.
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Når slutte med å gi gaver?Venners barn (som vi gir gaver til) er enda bare 10-12 år, så jeg har ikke tenkt så langt frem ennå. Jeg har bare ett tantebarn over 18 og h*n får både julegave og bursdaggave. Jeg vet ikke når vi kommer til å slutte, men jeg tviler på at det blir før h*n flytter hjemmefra. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Når slutte med å gi gaver?Venners barn - kun i bursdagsselskaper. De vennene som vi har som fadder til tuppa sluttet med å gi presanger til tuppa etter ett års dagen.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når slutte med å gi gaver?Jeg ser vel for meg at barna til bestekompisen til mannen får gaver til de er minst 18 år. Mannen er fadder for to av de og kompis er fadder for en av gutta våre. Ellers gir vi ikke gaver til vennners barn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når slutte med å gi gaver?Nevøer og nieser får presangar til dei er i konfirmasjonsalder, eg har tenkt å overføra reglane til dei ungane eg pleier å gje til.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Når slutte med å gi gaver?Vi gir til fadderunger til de er 18 år.
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Når slutte med å gi gaver?Vi gir kun ved selskap. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fola Blakken
|
Og når ungene endelig er blitt gamle nok til å falle ut av gavesystemet, kan vi begynne å gi hverandre dyre og eksklusive voksengaver.
|
|
![]() |
|
|