|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvordan er egentlig ståa i Skulen, Den Norske?Jeg syns jeg hører mye ymse om norsk skole. At den ikke er som i min tid, har jeg i hvert fall forstått.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan er egentlig ståa i Skulen, Den Norske?Hvis jeg sammenligner mine barns skole med den jeg gikk på, er det store forskjeller. På godt og vondt. Skolene er like store, ca 300 elever, stort sett 2 paralleller. Men der stopper likhetene.
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan er egentlig ståa i Skulen, Den Norske?Katta: Her i kommunen har det blitt besluttet å legge svømmeopplæring til 2. klasseundervisning og med oppfølging i 3. klasse. Veslas klasse er delt i to der den ene delen har svømmeundervisning før jul og den andre delen etter jul. Dette er visstnok et prosjekt flere kommuner ser på og er interessert i. Jeg bor i en kystby der det er vanlig at alle kan svømme.
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan er egentlig ståa i Skulen, Den Norske?Jeg tror at undervisning først og fremst er en menneskelig kvalitet i den forstand at veldig mye i skolen er personifisert. Spesielt på barnetrinnet. Generelt sett opplever jeg dårligere økonomi i skolen fra da jeg var barn, men jeg er usikker på om det skyldes at jeg som barn hadde null fokus på økonomi, at barna min blir å gå på skole i en annen kommune enn jeg vokste opp, at dette har noe med denne spesifikke komuneøkonomien å gjøre etc. Jeg synes også at undervisningen er blitt anderledes i og med at jeg vet at barna får velge mellom flere ulike læringsstrategier, jeg kan ikke huske noe slikt i alle fall.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan er egentlig ståa i Skulen, Den Norske?
Ja, vi er også veldig positivt overrasket. Jeg sjekket diverse private alternativer i forkant av skolestart for eldstemann i fjor, men sjekket også den lokale skolen. Og jeg kan ikke se at det kunne vært så mye bedre.
![]() |
#6 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er egentlig ståa i Skulen, Den Norske?Jeg har hatt barn i skolen i litt over 4 år, der det har vært mye utskiftning
Snuppene mine født -99 -02 og -05 Sist redigert av Go\jenta : 03-09-09 kl 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|