Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Likte du å gå gravid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Likte du å gå gravid?
JA! 101 39,15%
Greit nok det ja. 40 15,50%
Tja, likte og likte... 34 13,18%
NEI! 59 22,87%
Njaei...vet ikke helt 18 6,98%
Dustepoll! 6 2,33%
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 22:22   #101
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likte du å gå gravid?

Nei, eg likte det ikkje.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 22:34   #102
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte det godt, i grunnen. Jeg hadde ikke de helt store plagene, syntes jeg kledde det og var litt forbløffet over hvor magisk og rørende jeg syntes det var. Uten at jeg ble helt Polyanna-i-første-graviditet (som jeg også husker godt).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 22:38   #103
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Første: Ja! Jippi! Livet er deilig, jeg er VAKKER og GRAVID og BÆRER FREM ET BARN og SE de vakre sommerfuglene!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jo takk, jeg husker deg på Snartmamma i 2002.

Jeg er veldig glad jeg ikke husker deg fra SM.

Jeg liker ikke å gå gravid. Det eneste positive jeg kan huske fra den tiden er at det var fint å kjenne liv og at sexlysten var på topp. Og at jeg ventet på noe fint.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:12   #104
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nope, det var ikke noe for meg. Jeg likte tanken på hva som skulle komme etterpå, men opplevde det ikke som noe positivt underveis. Kvalm, uggen, bekkenløsning, konstante gallestensanfall, følelsen av å være stappa, ikke ligge på magen, opp å tisse, halsbrann.... Lystige greier. Jeg misunner egentlig rosaskygravide, selv om jeg blir litt humrete av de.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:14   #105
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første gang, ja. Selv om det var slitsomt og jeg var lei, så nøt jeg det samtidig. Andre gang var det bare pes.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 00:05   #106
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.

Jeg blir litt småloco som gravid, og synes det er ett forferdelig stort ansvar.
Jeg har også hatt litt komplikasjoner i begge svangerskap som ikke har gjort det noe bedre.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 00:49   #107
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har likt godt å være gravid, selv med alle små eller store plager. Eneste var de siste 2 månedene av tvillingsvangerskapet. Det var TUNGT. Siste 3 uker var helt pyton. Mageskinnet verka, og jeg måtte sove sittende for å få puste.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 00:56   #108
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to fullgåtte svangerskap bak meg, og for å si det enkelt, men alikevel veldig beskrivende, så er vel det de 18 beste månedene av mitt liv.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 02:39   #109
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Ja! Jeg elsket å være gravid, og gleder meg veldig til å (forhåpentlig) få oppleve å være gravid flere ganger. Jeg var stort sett i god form selv om jeg etterhvert lignet Flodes tvillingsøster, og hadde ingen store plager eller komplikasjoner før de siste ukene av svangerskapet.

Gammel 04-09-09, 04:32   #110
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stortrivdes som gravid. Det var en ekstra flott periode i mitt liv, litt som Polyanna.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 07:04   #111
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nei. 7-8 kilo ekstra på magen var ikke behagelig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 08:16   #112
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsket det! På tross av halsbrann og bekkenløsning (men slapp nesten helt unna kvalme). Det er magisk!

Gammel 04-09-09, 08:26   #113
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkelte elementer ved å være gravid elsket jeg. Som magen som vokste, det syntes jeg var kjempegøy. De synlige endringene ved kroppen generelt var spennende, som synlige blodårer, puppene som vokste, en annen rundhet i ansiktet osv. Fascinerende å følge med på. Og sparkene var fint, og følelsen av å knytte seg til barnet. Jeg merket ikke noe til det andre kaller hormonhelvetet, og det gjorde nok ting enklere. Næh, det var mye jeg likte.

Men på den negative siden? Oh, mye fælt. Komplisert svangerskap, med fryktelig mye skumle inngrep og sånt. Og mye fysiske smerter. Og jeg var skrekkelig redd i lange perioder. Og så var det belastende å ligge i 24 uker (!). Så jeg er veldig glad jeg ikke skal gjøre det igjen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 09:36   #114
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både ja og nei.
Ja, jeg elsket det når den lille runde kulen kom og jeg var gravid-gravid og Afipranen virket og jeg kunne spise noe uten å kaste opp. Formen var finfin på midten av svangerskapet og alt var bare blomster og sommerfulger.
Og så nei. Nei-nei-nei. Fyttirakker'n, det finnes artigere ting enn å stå med hodet i do hver dag.

Nå har jeg jo i tillegg utviklet svangerskapsangst, og blitt helt nevrotisk etter å ha mistet to ganger.

Gammel 04-09-09, 11:23   #115
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det greide min lokale bartender å "avsløre". Etter å ikke ha vært der på en stund kom jeg inn høygravid en lørdags ettermiddag omtrent hele rocke-oslo var der og spiste hang over-frokost og han brølte "NÆMMEN GLITTER, HARRU P***!? "

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 11:28   #116
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg likte det, på tross av kvalme, spying og halsbrann. Men jeg ropte ikke hurra liksom.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 11:31   #117
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Første gang elsket jeg det. Sov masse, var kvalm uten å kaste opp, var vakker og kåt, liten leilighet med nix å gjøre, ingen barn som tok overskuddet mitt osv. Hadde heller ikke vondt et eneste sted. Andre gang var mer tja, hadde en unge, større leilighet og plutselig vondt i bekkenet mm. Tredje gangen var et mareritt. Merkelig at jeg ikke ble skilt da - og at de to eldste flytta.

Konklusjon: Jeg skal aldri ALDR mer ha unge i magen

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:29   #118
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Graviditet er ene og alene et middel for å nå et mål. Jeg trivdes overhodet ikke som gravid, selv om det å kjenne på sparkene var veldig koselig. Når det er sagt så er jeg utrolig taknemlig for at jeg har fått oppleve det to ganger. Og premien, den gjør det verdt alt slitet!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:59   #119
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes at det var greit nok. Begge mine svangerskap og fødsler var enkle og ukompliserte, men jeg var ukomfortabel med å legge på meg så mye. Likevel er jeg fryktelig babysyk nå og drømmer om nr 3. (men det har mest med premien å gjøre!)

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:01   #120
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

JA!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.