Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sånn helt teoretisk angående valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 17:38   #21
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sånn helt teoretisk angående valg

Pffft, dette har da Esme presentert som nytt valgformat for evigheter siden. Én plusstemme og én minusstemme.

Selv ville jeg nok brukt plusstemme, for å velge frem partiet jeg heier mest på. Siden alle andre ville valgt bort FrP ville jeg ikke trengt å kaste bort min stemme på det samme. Ganske greit egentlig, kanskje alle SV-patrioter ville brukt stemmen sin mot FrP, FrP ville stemt på seg selv, og både SV og FrP hadde forsvunnet ut og vi ville sittet igjen med en stor kjerne AP, H og Venstre. (Men noen måtte husket å stemme bort KrF også. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 17:42   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde blitt en ganske snedig dynamikk!

Gammel 04-09-09, 17:45   #23
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Frp her også, til dels H også.

Gammel 04-09-09, 19:30   #24
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Frp, uten tvil.

Gammel 04-09-09, 21:14   #25
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En hel plusstemme og en halv minusstemme hadde kanskje vært noe

Gammel 04-09-09, 21:22   #26
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok brukr pluss-stemmen fremfor minus-stemmen. OM jeg skulle stemt mot noen måtte det blitt Frp (eller Demokratene eller DLF).

Gammel 04-09-09, 21:25   #27
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Mot FrP om jeg måtte, men ellers FOR et parti.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:27   #28
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde brukt en MOT-stemme i dette valget da, ja. Mot FrP.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:31   #29
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Mot FrP, ja. Med Høyre på annenplass.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:46   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overrasket over at så mange heller vil bruke en minus-stemme enn en pluss-stemme, faktisk.

Gammel 04-09-09, 22:27   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er overrasket over at så mange heller vil bruke en minus-stemme enn en pluss-stemme, faktisk.

Det er egentlig følelsen jeg sitter med ved dette valget generelt. Se på alle som sier de ikke vil stemme Venstre fordi de ikke tør bruke opp stemmen på de fordi de er for små. Og alle som ikke stemmer Høyre fordi de frykter FrP. Hele valget ser ut til å handle om hvordan man kan holde FrP ute. Fokus er liksom ikke på hvilke partier man brenner for. Pussig fenomen. Og jeg er skrekkelig nysgjerrig på hva utfallet av dette blir.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:30   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vigrid. De stiller faktisk.

Gammel 04-09-09, 22:31   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du? Det er da generelt mye lettere å finne noen man er uenig med og ikke stoler på enn å finne noen man er veldig enig med og stoler fullt og fast på, synes jeg. I politikken som ellers.

Gammel 04-09-09, 22:33   #34
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Min minusstemme hadde gått til Frp.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:34   #35
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er egentlig følelsen jeg sitter med ved dette valget generelt. Se på alle som sier de ikke vil stemme Venstre fordi de ikke tør bruke opp stemmen på de fordi de er for små. Og alle som ikke stemmer Høyre fordi de frykter FrP. Hele valget ser ut til å handle om hvordan man kan holde FrP ute. Fokus er liksom ikke på hvilke partier man brenner for. Pussig fenomen. Og jeg er skrekkelig nysgjerrig på hva utfallet av dette blir.

Signerer dette. Sv har hva - 7%. Frp har ca 20%. Hvis alle som egentlig kunne tenke seg å stemme for SV i stedet stemte mot FrP så ville fremdeles FRP hatt flere stemmer en SV hadde før de mistet alle sine stemmer på at folk ikke stemte på dem i stedet

Jeg frykter FrP i regjeringsposisjon, men jeg frykter enda mer at det partiet jeg mener er best for samfunnet skal få for få stemmer til å få noe å bety. Så da er det logisk å stemme på det man vil ha, og ikke på det man ikke vil ha.

Gammel 04-09-09, 22:39   #36
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Altså - nå er jo dette ren teori, og jeg tror kanskje ikke jeg hadde vært like sikker hvis det var et reelt valg jeg sto ovenfor i så måte.
Men det kunne ha vært morsomt å se hva resultatet av en slik mulighet ville ha blitt reelt sett. Jeg vet ikke om det hadde vært like morsomt å leve med resultatet i 4 år, men det er en annen historie.

Gammel 04-09-09, 22:44   #37
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maggypopp - det er et morsomt spørsmål, jeg er bare i stuss om man har tenkt over hva resultatet kan bli om man velger en negativ stemme i stedet for en positiv.

Gammel 05-09-09, 00:50   #38
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden det likevel er så mange som stemmer mot FrP her, så ville jeg antageligvis stemt for AP denne gangen. Jeg er egentlig venstrevelger i jærte mitt, men jeg vil heller ha den sittende regjering fremfor et bittelite Venstre sammen med Høyre og KrF.

Gammel 05-09-09, 00:53   #39
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil heller stemme for enn mot, men med en pluss- og en minusstemme hadde minusstemmen gått til FrP. Litt kjedelig og forutsigbart, men det får jeg leve med.

Gammel 05-09-09, 00:59   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg vil heller stemme for enn mot, men med en pluss- og en minusstemme hadde minusstemmen gått til FrP. Litt kjedelig og forutsigbart, men det får jeg leve med.

Akkurat det jeg skulle skrive også. Har jeg måttet valgt, så har jeg helt klart valgt å stemme FOR noe - føler man har større mulighet for at det skal føre til noe enn å stemme MOT noe, liksom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.