|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Peppy!
|
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgPffft, dette har da Esme presentert som nytt valgformat for evigheter siden. Én plusstemme og én minusstemme. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgFrp, uten tvil.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgEn hel plusstemme og en halv minusstemme hadde kanskje vært noe
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgJeg hadde nok brukr pluss-stemmen fremfor minus-stemmen. OM jeg skulle stemt mot noen måtte det blitt Frp (eller Demokratene eller DLF).
|
|
|
#27 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgMot FrP om jeg måtte, men ellers FOR et parti. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgHadde brukt en MOT-stemme i dette valget da, ja. Mot FrP. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgMot FrP, ja. Med Høyre på annenplass.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgJeg er overrasket over at så mange heller vil bruke en minus-stemme enn en pluss-stemme, faktisk.
|
|
|
#31 |
|
Peppy!
|
Sv: Sånn helt teoretisk angående valg
Det er egentlig følelsen jeg sitter med ved dette valget generelt. Se på alle som sier de ikke vil stemme Venstre fordi de ikke tør bruke opp stemmen på de fordi de er for små. Og alle som ikke stemmer Høyre fordi de frykter FrP. Hele valget ser ut til å handle om hvordan man kan holde FrP ute. Fokus er liksom ikke på hvilke partier man brenner for. Pussig fenomen. Og jeg er skrekkelig nysgjerrig på hva utfallet av dette blir. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Er du? Det er da generelt mye lettere å finne noen man er uenig med og ikke stoler på enn å finne noen man er veldig enig med og stoler fullt og fast på, synes jeg. I politikken som ellers.
|
|
|
#34 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgMin minusstemme hadde gått til Frp.
|
|
|
#35 |
|
Shake it out!
|
Signerer dette. Sv har hva - 7%. Frp har ca 20%. Hvis alle som egentlig kunne tenke seg å stemme for SV i stedet stemte mot FrP så ville fremdeles FRP hatt flere stemmer en SV hadde før de mistet alle sine stemmer på at folk ikke stemte på dem i stedet
|
|
|
#36 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgAltså - nå er jo dette ren teori, og jeg tror kanskje ikke jeg hadde vært like sikker hvis det var et reelt valg jeg sto ovenfor i så måte.
|
|
|
#37 |
|
Shake it out!
|
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgMaggypopp - det er et morsomt spørsmål, jeg er bare i stuss om man har tenkt over hva resultatet kan bli om man velger en negativ stemme i stedet for en positiv.
|
|
|
#38 |
|
saftig
|
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgSiden det likevel er så mange som stemmer mot FrP her, så ville jeg antageligvis stemt for AP denne gangen. Jeg er egentlig venstrevelger i jærte mitt, men jeg vil heller ha den sittende regjering fremfor et bittelite Venstre sammen med Høyre og KrF.
|
|
|
#39 |
|
Audacious
|
Sv: Sånn helt teoretisk angående valgJeg vil heller stemme for enn mot, men med en pluss- og en minusstemme hadde minusstemmen gått til FrP. Litt kjedelig og forutsigbart, men det får jeg leve med.
|
|
|
#40 |
|
Har tro på forbedring
|
Akkurat det jeg skulle skrive også. Har jeg måttet valgt, så har jeg helt klart valgt å stemme FOR noe - føler man har større mulighet for at det skal føre til noe enn å stemme MOT noe, liksom.
|
![]() |
|
|