|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoForsvareren nektet å stille som følge av at det ikke var betalt ett eller annet sykt beløp fra Norge vel? |
|
|
|
#25 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoHerregud! Stakkars folk.. Sakset fra Dagbladet:
|
|
|
#28 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo
Haha, ja, jeg vet.. Det er vel drapsforsøk på noen andre, da? De mener han ville ha drept hadde det ikke vært for omstendighetene..
|
|
|
#29 |
|
Fabelaktig
|
Dagbladet igjen:
|
|
|
#30 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoDet er jo bare helt på jordet dette her - lurer på hva reaksjonene blir i etterkant ettersom forsvarer ikke er tilstede og tolken holder helt kjeft.
|
|
|
#31 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoMen norske myndigheter kan liksom ikke reagere før det foreligger en dom. Men jeg regner med at det kommer en form for reaksjon nå..
|
|
|
#32 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoNei, det er jeg enig i, men jeg er veldig spent på hva reaksjonene blir, for nå bør de virkelig få sving på seg - hvis ikke er det jo noe som ikke stemmer!
|
|
|
#33 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoDB igjen:
|
|
|
#34 |
|
ctrl+z
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoHvorvidt de er skyldige eller ikke vet jo ikke vi, men det er vel fullstendig klart at de ikke har fått noen rettferdig rettssak. Det er det som opprører meg i dette tilfelle, jeg tror ikke nødvendigvis at de er så uskyldige.
|
|
|
#35 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må innrømme at jeg tenker litt at grunnen til at de er der, sannsynligvis er at i Kongo kunne de gjøre ting de ikke kunne ha gjort her hjemme. De har oppsøkt stedet nettopp fordi det er mer lovløst enn Norge.
|
|
|
#36 |
|
This is normal!
|
Sånn tenker jeg om denne saken også. Dette er ikke "uskyldige turister" som ved et uhell har havnet i et uføre. Jeg håper og tror at dødsdom blir gjort om til lang fengselsstraff, men ut over det er det grenser for hvor mye hjelp disse mennene kan få fra UD.
|
|
|
|
#37 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoMen altså, de er dømt for spionasje for den norske regjeringen, de mener altså at Norge har sendt disse mennene inn i Kongo for å spionere? Norge må jo reagere på dette? Det er jo helt absurd.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoMen, snu på det. Det er spionasje det er snakk om. Hvis gutta virkelig hadde spionert for Norge, så hadde vi jo ikke akkurat innrømt det. Spionasjeanklager er vel det som er aller vanskeligst å "bli kvitt". Jonas og gjengen kan motvise det så mange ganger de vil, men det hjelper vel egentlig ikke. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoKor vidt dei er skuldige er eigentleg inga sak for meg. Farsa av ei rettssak og bevisføring er noko anna ... |
|
|
|
|
|
#40 |
|
This is normal!
|
Norge har reagert på dette flere ganger. Rettssystemet i Kongo er korrupt og mangelfullt, så UDs henvendelser har ikke hjulpet. Jeg synes som Jan Egeland skriver her at det er mer synd på den kongolesiske befolkningen som ikke kommer seg vekk fra et land med et slikt rettssystem, enn to norske menn som har besøkt landet frivillig. Særlig siden det antakeligvis er som Allium skriver, at de har dratt dit nettopp fordi det er mer lovløst enn Norge.
|
|
![]() |
|
|